AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Hva koster det å trekke tenner på en hund? Når jeg søker rundt på ulike prislister hos dyrlegene, så står det typisk 3500-5500 kr for tanntrekk. Er dette pris på per tann? Jeg har forsikring på hunden, men tror ikke den dekker tanntrekk som ikke er på grunn av skade. Tror hunden har noe tannproblemer, men har ikke råd til å betale 10 000+ om han eventuelt må trekke et par tenner. Anonymkode: fe139...341
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Det er veldig få forsikringer som dekker tannkjøttsykdommer og slike ting. Men ta hunden til veterinær selv om du har dårlig råd. Ikke la den lide. I verstefall må du enten ta opp lån eller selge/adoptere bort hunden. Anonymkode: c4b21...302 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Trekking av tanna er en ting, men hunden må ofte sederes og da blir det dyrere. Ta med hunden til veterinær for prisoverslag. Og så ringer du rundt til andre veterinærer for å høre om de kan gå lavere i pris. Det er alltid lov å prute. Anonymkode: 9f0e2...8c0
Mardina Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Jeg betalte 5500,- for trekk av 3 tenner på min hund i desember 😊 På den lokale, kjedeuavhengige dyrlegen borti veien her 😊 Den prisen inkluderte absolutt alt 😊 En ganske grei pris, synes jeg 😊
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 Prisene varierer både fra klinikk til klinikk, og etter hvor komplisert trekkingen er. Men det er typisk pris pr tann. Når du sier du ikke har råd til 10 000,- hva er alternativet ditt? Anonymkode: eb92f...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 De største klinikkjedene har betalingsplaner om det er nødvendig. Anonymkode: 4f6d7...4e0
Ellinl Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 Er ei gruppe på FB som heter veterinærkostnader, der legger folk ut priser fra forskjellige klinikker. Ganske stor prisforskjell fra kjede og priv klinikker.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 Kommer veldig an på hva problemet er, og hvilke tenner det er snakk om. Forhør deg på ulike klinikker, men det er ikke sånn at de kan gi det en «fastpris per tann». Noen tenner er så løse at de enkelt lar seg trekke på et minutt eller mindre - men da er det gjerne mange, mange andre tenner som også må trekkes i munnen, slik at totalen blir høy likevel. Regn 5000-ish og oppover, kan bli over 20k hvis det er mye. Forsikring vil vanligvis ikke dekke noe. Nettopp fordi det er så vanlig med tannproblemer hos hund. Anonymkode: e19b8...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 I tillegg må man som regel ha en konsultasjon først også hvor hunden legges i narkose og undersøkes grundig, inkludert tannrøntgen (viktig!!). Dette for å finne ut hva som må gjøres. Som regel gjøres selve tanntrekkingen senere, med unntak av tenner som omtrent faller ut av seg selv. Prisen på denne timen vil fort være 2000-3000kr+. Anonymkode: e19b8...5cd 1
AnAngel Skrevet 28. januar 2024 #10 Skrevet 28. januar 2024 (endret) Tror jeg betalte rundt 5000 for min forrige hund som måtte trekke 3 tenner pga de var løse. Dette ble oppdaget på den årlige sjekken. Så fikk bare time til selve tanntrekkingen. Vet ikke om prisen var pr. tann, eller om det gjaldt hele prosessen. Inkl. narkose. Dette gikk ikke på forsikringen, hunden var 11 år, og ikke løse tenner pga skade. Glemte å skrive at dette er ca 4 år siden. Endret 28. januar 2024 av AnAngel la til noe
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #11 Skrevet 28. januar 2024 Men hva er alternative da tenker du? Hunder er veldig god på å skjule smerter. Dem vil ikke vise det i frykt for å bli utstøtt av flokken. Jeg har trekt mange tenner til min hund. Det gikk ei stund før jeg oppdaget at det var noe galt. Han glefset etter barnet når hun ville kose med han. Det viste seg at flere tenner var dårlige. Og dette hadde trolig vart ei stund. Han hadde smerter derfor han glefset for han hadde vondt. Barnet var voksen og hunden er en type liten hund. Så ingenting skjedde med dem hvis noen lurte på det også. Få hjelp til hunden. Du får ting på avbetaling også. Sett hunden først. Og undersøk hvor mye det koster på flere plasser. Og jeg har hørt at man skal unngå kjeder. Dem er dyrest. Anonymkode: c1157...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #12 Skrevet 28. januar 2024 Hunden min fikk trekt 5 stk tenner for en uke siden. Det kostet kr 12900. Litt dyrt men hadde ikke noe valg. De måtte ut Anonymkode: 08b24...8c5 1
betima Skrevet 28. januar 2024 #13 Skrevet 28. januar 2024 Hadde time for tannrens for noen dager siden, den kostet 3000,- Det ble oppdager at 8 tenner var løse og disse ble trukket. Totalen kom på 8000,-
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #14 Skrevet 13. februar 2024 Da var hunden hos dyrlegen, og han trengte å trekke 3 tenner 😢 Fikk et prisestimat på 8000 kr av legen, som jeg syntes var kjempedyrt. Hadde allerede betalt 2500 kr for tannrens, så kom 8000 kr i tillegg. Ble skikkelig lei meg fordi det er jo kjempemye penger for å bare trekke 3 tenner. Satte bare opp en time der og da siden jeg ble så utmattet av prisen og syntes så synd på hunden. Men da jeg kom hjem så tenkte jeg at jeg burde høre med andre dyrleger for sikkerhets skyld. Og det viste seg at den lille lokale, ikke-kjede dyreklinikken bare skulle ha 4500 kr for den samme jobben! Så det å ta den ekstra telefonen var virkelig verdt det. Sykt at det er så store prisforskjeller mellom de ulike klinikkene. Anonymkode: fe139...341 1 3
Mardina Skrevet 14. februar 2024 #15 Skrevet 14. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Da var hunden hos dyrlegen, og han trengte å trekke 3 tenner 😢 Fikk et prisestimat på 8000 kr av legen, som jeg syntes var kjempedyrt. Hadde allerede betalt 2500 kr for tannrens, så kom 8000 kr i tillegg. Ble skikkelig lei meg fordi det er jo kjempemye penger for å bare trekke 3 tenner. Satte bare opp en time der og da siden jeg ble så utmattet av prisen og syntes så synd på hunden. Men da jeg kom hjem så tenkte jeg at jeg burde høre med andre dyrleger for sikkerhets skyld. Og det viste seg at den lille lokale, ikke-kjede dyreklinikken bare skulle ha 4500 kr for den samme jobben! Så det å ta den ekstra telefonen var virkelig verdt det. Sykt at det er så store prisforskjeller mellom de ulike klinikkene. Anonymkode: fe139...341 Det lønner seg absolutt å ta en ringerunde for å sjekke prisene. Her er i byen er det 2 dyrleger. Den ene skulle ha over 8000,- (nærmere 9000,- faktisk) for tanntrekking+ vaksine. Den andre skulle ha 5500,- for samme jobben 😊 Det sier seg selv at jeg valgte den som var billigere. Jeg er fornøyd og som en ekstra bonus så ligger dyrlegen bare 5 min unna her vi bor. Vinn-vinn situasjon 😊 Endret 14. februar 2024 av Mardina 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå