Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i et forhold med en. Det er ingen utvikling i forholdet. Vi har vært sammen i 8 år og han har enda ikke fridd. Han er litt usikker på det med barn. Vurderer å gå fra han. Har noen erfaringer med lite utvikling i forholdet?

Anonymkode: d8709...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

The hard truth: Ofte er manglende utvikling i forholdet ett tegn på at han er sammen med deg fordi det er bedre enn å være singel, og du er ikke hans "livspartner", men noe han har mens han venter på noe bedre. Det skjer ikke sjeldent at menn går fra noen dem har vært sammen med i 5-10-15år uten å gifte seg/få barn, for så å fri og stifte familie med den nye partneren etter kort tid. Jeg hadde gått. Du fortjener noen som vil ha DEG og vil starte livet med deg.

Anonymkode: c7034...d27

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ganske vanskelig å leve med en sånn ja.. ikke sikkert han er den rette. Tror jeg hadde valgt å gå..

Skrevet

Kanskje mye rett i det de over her skriver, men hva vil du ha sagt at du trenger/vil ha av utvikling og hvorfor? 😊 Dømmer deg ikke, men det er jo mange som tenker at de må ha en viss utvikling i forholdet fordi «alle» andre har det. Eller får barn, fordi man blir nesten de eneste i vennegjengen uten barn og det derfor kommer mer naturlig, uten at man nødvendigvis har avklart det helt for seg selv uten altfor mye ytre påvirkning. 

Og så har jeg erfart i mange venners relasjoner (som er lykkelige i forholdet) at den ene partneren er en driver, og at den andre følger etter. Ikke fordi de ikke vil det samme, men trenger at partneren er den som står stødig i valget framover. Vet ikke om det makes sense?😊 

Om du har hintet, hvordan reagerer han da? Er du vanligvis den som tar mindre beslutninger i forholdet? Mener absolutt ingenting negativt om det, altså. Men kanskje han trenger litt tydeligere signaler fra deg? 😊

Har dessverre også erfart med andre langvarige forhold rundt meg, at partneren har brutt når de blir stilt til veggs i slike dialoger, dessverre. Likevel, er det kanskje greit å få et svar tidlig - enn altfor sent. Og den modningsprosessen hos den andre tar jo også litt tid ofte, selv om man har vært tydelig med sine ønsker. Tenker at modenhet i en mann/kvinne viser seg med at de kan gå i seg selv etter en dialog om ønsker, for å bearbeide dette og i det minste komme med en «løypemelding» på hvor de står underveis. 

Skjønner at det gir tvil hos deg, men kanskje svaret mitt gir noen innspill i hvert fall. 😊

Skrevet

Hvis du vil gifte deg, ta det opp.

Hvis barn er viktig for deg, ta det opp. Vurder selv hva som er viktig for deg. Ham eller barn, hvis du ikke kan få begge deler.

Hvilken utvikling er det du vil ha? Mulig han synes dere har det veldig bra, og ikke ønsker endringer.

Anonymkode: 2183d...d26

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde sagt det rett ut.

»Babe, vi har vært sammen i 8 år. Jeg vil gifte meg nå og starte å prøve å få barn. Om du fremdeles usikker på om du vil ha dette med meg så vil jeg avslutte nå da jeg vil ha en partner som ønsker det samme som meg»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...