Gå til innhold

Hvordan var det å bo 50/50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likte du å flytte frem å tilbake. Hva er fordelene / ulempen? 

Anonymkode: 112cb...f13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelene var vel at foreldrene mine ikke kranglet lenger. Ulempene var vel stort sett alt annet. Høyt på listen: pakke med seg alle klær hver uke, mistet mange tradisjoner fordi de ble ikke det samme å gjennomføre de uten den andre forelderen, mistet mye av samholdet i den utvida familien - spesielt på pappas side, måtte ta mye mer ansvar enn jeg ønsket og var klar for. Listen er lang. Men jeg unner fortsatt foreldrene det at de slapp å vær sammen. Men forholdet mitt til foreldrene mine, spesielt en av de, tok ekstremt stor skade. 

Anonymkode: befc4...c73

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordelene var vel at foreldrene mine ikke kranglet lenger. Ulempene var vel stort sett alt annet. Høyt på listen: pakke med seg alle klær hver uke, mistet mange tradisjoner fordi de ble ikke det samme å gjennomføre de uten den andre forelderen, mistet mye av samholdet i den utvida familien - spesielt på pappas side, måtte ta mye mer ansvar enn jeg ønsket og var klar for. Listen er lang. Men jeg unner fortsatt foreldrene det at de slapp å vær sammen. Men forholdet mitt til foreldrene mine, spesielt en av de, tok ekstremt stor skade. 

Her har barna egne garderober i hvert hjem, klær de kommer med oss til legges til side, og så byttes til de når de drar igjen. 

Moren deres er grisete og suvlete, og de er fulle av kattehår så de må skifte med en gang de kommer.

Anonymkode: 30756...f1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her har barna egne garderober i hvert hjem, klær de kommer med oss til legges til side, og så byttes til de når de drar igjen. 

Moren deres er grisete og suvlete, og de er fulle av kattehår så de må skifte med en gang de kommer.

Anonymkode: 30756...f1e

Må? Sier hvem? Du?

Stakkars barn.

Anonymkode: 0daf2...26e

• Liker 3
Skrevet

Er man tenåring, så er det dyrt å ha to garderober. Ungdommer ønsker å gå med de og de klærne. Klærne koster mye mer en småbarn klær. Så her må ungdommen pakke hver uke

Anonymkode: 25b66...b88

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hmm, skjønner at dette var vanskelig.. Kan jeg spørre om det var relasjon til mor eller far det gikk utover? 

Anonymkode: a589e...a51

Skrevet

Stressende. Aldri nok tid til å falle til ro på et sted, fordi jeg var alltid på vei til det andre stedet.  Begge hjemmene var gode, harmoniske og i gangavstand, men det var likevel stressende å bo sånn i oppveksten. Det har også gjort det vanskelig for meg å falle til ro som voksen, jeg har flyttet mye fordi det er vanskelig å finne et sted hvor jeg har roen over tid.

Som voksen kan man jo reflektere selv over hvordan det ville ha føltes å bytte bosted hver uke. De færreste hadde orket det.

Anonymkode: f4f4c...6fa

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker du på 50/50 deling nøyaktig eller det å ha to forskjellige hjem?

Jeg hadde en dag i uken + annenhver helg hos pappa og det var dritt. Pakking (hadde masse klær hos pappa også, men måtte alltid ha med noe) dra frem og tilbake, aldri ordentlig ro, spesielt i ferier som måtte deles. Forskjellige husregler, ikke mine vanlige venner i nabolaget osvosv.

Anonymkode: 38915...5ea

• Liker 1
Skrevet

Budde 50/50 sidan før eg kan hugse. Husa var i gangavstand og eg hadde alt eg trengte i begge heimane. Det var aldri snakk om pakking og flytting, og vennane var ca. like langt unna same kva hus eg var i. 

For meg var det supert, og eg syntest det var ille når foreldra mine avtalte å gå over til helg+1 når eg var i småskulen, fordi eg då fekk så mykje mindre tid med den eine familien. 

Det kan vere tilfeldig, men som vaksen har eg alltid trivdes alle plassar eg har budd, same kor det har vore. 

Anonymkode: 75954...41e

• Hjerte 1
Skrevet

Synes jeg flytta hele tiden. Og glemte igjen ting. Var aldri hjemme hos meg, men hjemme hos mamma eller hos pappa. Ulike regler å følge, som om jeg var gjest. Stemor som alltid har virket litt sjalu, eller litt sur, som om hun prøvde å få meg til å føle meg velkommen, men egentlig så hun fram til at jeg skulle reise igjen. Glad jeg har småsøsken hos pappa, men litt sårt at de har han hele tiden og jeg bare halvveis. Og så er det den følelsen av at den ene alltid er borte, mangler. Jeg ville ikke ha ønsket det for mine barn. 

Anonymkode: 93e57...ef8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke hatt det 50/50 men jeg synes det var godt å ha et eget hjem hos mamma, så besøkte jeg pappa i helgene, mamma fikk barna 100%. 50/50 ordning er bare fordeler for foreldre og ikke for barnet. Barnet kan være like glad i begge foreldre selv om de ikke bor likt hos begge. 

Anonymkode: d10a7...704

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...