AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Han maser så mye om natten. Vekker meg hver eneste natt.Han sover mye.Mer enn han gjorde før.Hvordan oppfører deres gamle katt seg? Anonymkode: 264cd...89d 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Samme her. Min har bikket 15 år. Siste året maser han mye mer og er generelt mer klengete. Som hos mennesker får de kognitive problemer med alderen og blir usikre når syn og hørsel avtar. Min har begynt på en medisin som heter Solensia og det er merkbar bedring i klagingen. Han har artrose og var nok smertepåvirket innen. Anonymkode: 9019b...3d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Vi har en katt som blir 18 år til sommeren. Hun maser ikke ved å mjaue, men kan sitte å stirre på meg til jeg reiser meg og følger etter henne. Hun vil da enten ha mat eller bli sluppet ut. Hun har blitt mye met kosete de siste årene. Hun sover mye og er ikke ute nå på vinteren og må ha kasse inne. Hun beveger seg som regel sakte. Men hun kam fint hoppe opp på høyr steder og innimellom blir hun kattunge igjen og fpr lekeraptuser. Sånn har det vært de siste 2-3 årene. På sommeren elsker Hun å være ute, finner seg varme, lune plasser. Hun vil kun spise våtfor og spiser veldig lite av gangen. Hvis jeg gir for mye mat, og noe blir igjen, så vil hun ikke spise dette 15 minutter senere, men vil ha ny mat. Det kan virke som om synet skranter, hun ser feks ikke andre katter ned mindre de kommer helt innpå henne. Luktesansen er også svekket. Skjønner at det begynner å nærme seg slutten, men orker ikke tanken. Anonymkode: a2a55...e37 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 Katter kan bli demente, kan godt hende pus blir forvirret. De lever mer i nuet enn før når de blir eldre og finner trygghet i menneskene sine så det er slettes ikke usannsynlig Anonymkode: 06295...91a 1 1
Helene Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 Hadde to søstre ene ble kun 14 år da hun ble skadet. Andre ble 16 år. Fikk problemer med nyrene. 1
Maskinfører Skrevet 29. januar 2024 #6 Skrevet 29. januar 2024 Pusejenta mi Frida blir 18 år 23 Juli og oppfører seg som hun alltid har gjort veldig glad i å kose og spise Latz Kjøttmeny 😻😻😻
Helene Skrevet 29. januar 2024 #7 Skrevet 29. januar 2024 Jeg har fortsatt puser. En pus som levde med jentene mine. Nå har han en ny flokk. Han kunne ikke være alene.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Skrevet 29. januar 2024 Vår blir 18 år i år og vi merker at det nok nærmer seg slutten. Hun er foreløpig frisk i følge dyrlegen, men hun sover mye mer, er veldig «klengete», spiser mindre og sliter litt med uhell her og der. Om hun får problemer med noe kommer vi til å la henne slippe med en gang. Ingen medisiner eller behandlinger. Anonymkode: 8671a...633
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #9 Skrevet 29. januar 2024 Vår katt ble 17 år. Hun ble merkbart mer klengete mot slutten, og som du beskriver, maste hun mye mer. Mjauet om natten. Det viste seg til slutt at hun hadde noen problemer med nyrene og måtte avlives. Jeg vet ikke om det hadde noen sammenheng, men kanskje en sjekk hos dyrlegen kunne være lurt? Anonymkode: 54595...748
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #10 Skrevet 29. januar 2024 Min 16 år gamle katt har blitt veldig masete, mjauer og er urolig om natten og om hun er alene. Både mer selskapssyk og mer tilbaketrukket. Sover mye, helst litt bortgjemt. Vil kose mindre på dagtid, men er som sagt masete om natten. Har uhell utenfor kassen, går saktere men kan fortsatt hoppe opp på spisebordet og ha lekeraptuser. Går ikke ut, helst bare en runde rundt huset om været er bra. Har høy stoffskifte som hun får medisiner for, men har inntrykk av at sansene er blitt svekket ser, lukte og hører nok litt dårligere. Plages litt med tenner, men det går greit. Hun kan ikke i narkose mer heller, for skranglete i følge dyrlegen... Og når jeg leser dette, så ser jeg jo det går mot slutten her også.... Anonymkode: 2f8e6...e56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå