Gå til innhold

Hvordan hadde andre reagert rundt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en kjip hendelse tidligere idag hvor jeg var veldig nære på å frontkollidere med en lastebil som var i forbikjøring i mitt felt mot meg, det var SÅ nære at det var snakk om 30 cm før det smalt føler jeg

jeg kjører inn til siden, og i all panikk ringer jeg samboeren som er på jobb. ( jeg aner ikke hvorfor jeg ringer han egentlig, ) men midt i samtalen blir det brutt. 

Jeg tenkte det var dårlig dekning men han ringte ikke opp igjen så jeg tenkte kanskje han gikk tom for strøm. 
jeg ringte han heller ikke tilbake, fordi det var jo ikke noe mer å snakke om nå og han var jo på jobb. Han fikk jo også med seg at alt var bra.

utover kvelden hører jeg aldri noe fra han, da tenker jeg bare han har sikkert gått tom for strøm. Fordi han har jo pauser og ville vel sendt en melding (?) 

men alt i alt så var det ikke sånn at jeg grublet over det , var liksom heller ikke skuffet.

men nå 1 time etter han sa han skulle være ferdig på jobb sender jeg han en melding og spørr hva som skjedde om det ble brutt tidligere og om han var ferdig snart.

det går en halvtime og jeg ringer egentlig bare for å se om han har på tlf. Var litt rart at han ikke var hjemme eller hadde tatt kontakt.

og da svarer han helt vanlig, ja hallo? 
da var han ferdig akkurat sa han. Og han hadde ikke tatt opp tlf før nå. Han var på parkeringa på vei til bilen.

for å komme på parkeringa siden han jobber på fjellet må han gå litt og så ta gondolen ned og gå til parkeringa. Og det tar da hvertfall 20 min.

Og han er ALLTID på og sjekker tlf sin i gondolen. 

nå kommer dette til å høre mer ut som jeg er gal , men poenget mitt som jeg syns er rart da er hvorfor sier han sånne ting som nei jeg har ikke tatt opp tlf før nå. 
at han bruker det som unnskyldning liksom.

jeg har null problemer med det som skjedde , jeg bare tenker er det ikke merkelig? 

ville ikke enhver følt ett ansvar for å sjekke Jordan det går om man har muligheten, og uansett, hvis ikke kan man ikke da bare si ting rett ut? 

jeg tror ærlig talt han ikke ser greia heller, han mener ingenting messet liksom.

men er det noe rart med det? Empati mangel eller noe eller er det meg?

altså dette er ikke en stor skuffelse eller krangel ellerno, måtte bare beskrive det.

men jeg syns det er litt merkelig.? 

Anonymkode: a3fbf...4a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hææææ?

Anonymkode: c24ad...a59

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes du høres slitsom ut. 

Anonymkode: 892ff...b17

• Liker 12
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes du høres slitsom ut. 

Hmm.. okey, hvorfor det? Jeg er åpen til å forstå jeg 

Skrevet

Jeg hadde nok reagert om han hadde merket at jeg var skikkelig opprørt, og det hørte sjeldenhetene til. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis innlegget her er et eksempel på hvordan du pleier kommunisere så hadde jeg nok generelt droppet å svare når jeg så at det var du som ringte.

Anonymkode: 2906d...64b

• Liker 5
Skrevet

De hukommelsesgreiene i magen min kan klokka og serier med vante hendelser bedre enn hodet. Så hver minste lille potensielle avvik tapper rett inn i følelsene mine, og med en runde stress tidligere på dagen kunne jeg reagert veldig på hans oppførsel jeg og.

Jeg hadde sagt: nå trenger jeg deg, hodet har satt igang ei lokal krise etter anbefaling fra magen og jeg tror det er klokt med debrifing og en halvtime sofacuddling. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Pastels said:

Jeg hadde nok reagert om han hadde merket at jeg var skikkelig opprørt, og det hørte sjeldenhetene til. 

Ja jeg var jo det, det gikk jo helt fint, men det ble liksom brutt midt i samtalen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis innlegget her er et eksempel på hvordan du pleier kommunisere så hadde jeg nok generelt droppet å svare når jeg så at det var du som ringte.

Hva mener du var det rotete skrevet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hmm.. okey, hvorfor det? Jeg er åpen til å forstå jeg 

Du virker veldig oppslukt i deg selv, veldig opptatt av detaljer og du overanalyserer. 

Ta ansvar for deg selv og gi mannen litt slack. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

han mener ingenting messet liksom.

Du ser nok annerledes på saken når du blir voksen. 

Anonymkode: 31d06...2f3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du virker veldig oppslukt i deg selv, veldig opptatt av detaljer og du overanalyserer. 

Ta ansvar for deg selv og gi mannen litt slack. 

Hmm.. jeg er nok ikke oppslukt i meg selv, jeg er alltid omtenksom og opptatt av andre, det får jeg også høre av mannen.

mulig jeg overanalyserer, men her ville jeg bare legge frem tankene mine åpent for nysgjerrigheten om andre kunne tenkt likt.

Jeg har ikke laget noe greie ut av dette til mannen, fordi det er det heller ikke, har ikke sagt noenting om det. jeg bare syns det var merkelig, 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du var det rotete skrevet? 

Du skriver et laaaangt innlegg om ingenting, hvor du til og med selv sier flere ganger at det hele ikke var en sak i det hele tatt. 

Jeg er kvinne og til og med jeg tenker bare "hva i alle dager er dette å mase om?" 

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Sparkling_Pink said:

De hukommelsesgreiene i magen min kan klokka og serier med vante hendelser bedre enn hodet. Så hver minste lille potensielle avvik tapper rett inn i følelsene mine, og med en runde stress tidligere på dagen kunne jeg reagert veldig på hans oppførsel jeg og.

Jeg hadde sagt: nå trenger jeg deg, hodet har satt igang ei lokal krise etter anbefaling fra magen og jeg tror det er klokt med debrifing og en halvtime sofacuddling. 

Hmm.. ja , det var ikke sånn at jeg trengte han så veldig heller. 
Nå ble dette kanskje en lang historie med mange detaljer som var kanskje unødvendig , men poenget var at jeg syns det er litt rart at hans kommentar er bare ; jeg har ikke sett på tlf før nå.

😏

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skriver et laaaangt innlegg om ingenting, hvor du til og med selv sier flere ganger at det hele ikke var en sak i det hele tatt. 

Jeg er kvinne og til og med jeg tenker bare "hva i alle dager er dette å mase om?" 

Ja, det ble kanskje litt innviklet..

men jeg har jo ikke mast om noen ting, lager jo ikke noe sak av det, oss i mellom bare funderte på det for meg selv 

syns bare det ville vært mer normalt å reagert litt annerledes 

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Du trengte emosjonell støtte, men fikk det ikke. Så nå føler du deg sviktet. Han var ikke der for deg. 

Ikke ignorer følelsene dine. Hva skal man med en partner som ikke bryr seg? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok forventet en sms "vi ble visst brutt. Jeg må tilbake på jobb, men glad for å høre at det går bra med deg". 

Når du vet at han alltid sjekker mobilen i gondolen så er det jo løgn at han ikke så på mobilen før parkeringen. En mann som kommer mer løgn og stillhet etter at man har ringt for emosjonell støtte etter en ulykke er ikke en partner man kan støtte seg på tenker jeg. Og er det ikke bl.a. derfor man har partner?

Men jeg vet ikke om du pleier å være dramatisk? Forstår han ikke alvorligheten fordi du har ropt ulv ulv i alle år? Innlegget ditt er veldig merkelig forklart og det er veldig mange unødvendige ord og avsnitt, noe som kan gi inntrykk av at du kan være vanskelig å forholde seg til. Litt mye armer og bein og manisk oppførsel hvis du skjønner. Men det trenger ikke være sånn, men det kan forklare at han ikke ringte i gondolen for å snakke, han orket ikke rett etter jobb. Men samtidig skal man jo støtte partneren sin, så hvis man ikke gidder det så er kanskje ikke forholdet optimalt for noen av dere.

• Liker 4
Skrevet
Sansx skrev (31 minutter siden):

Jeg synes ikke du overreagerer. Du trengte emosjonell støtte, men fikk det ikke. Så nå føler du deg sviktet. Han var ikke der for deg. 

Ikke ignorer følelsene dine. Hva skal man med en partner som ikke bryr seg? 

TS sier jo at hun ikke trengte støtte. Tipper samboeren bare så på det som en samtale for å fortelle hva som hadde skjedd uten at han fikk noe inntrykk av at TS var på sammenbruddets rand, litt typ: "Gjett hva jeg opplevde nå?" Jeg hadde heller ikke ringt tilbake om jeg hadde blitt brutt i en sånn samtale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS sier jo at hun ikke trengte støtte. Tipper samboeren bare så på det som en samtale for å fortelle hva som hadde skjedd uten at han fikk noe inntrykk av at TS var på sammenbruddets rand, litt typ: "Gjett hva jeg opplevde nå?" Jeg hadde heller ikke ringt tilbake om jeg hadde blitt brutt i en sånn samtale.

Hun ringte han vel fordi hun ønsket støtte!? 

• Liker 3
Skrevet

Her ble det storm I et vannglass. Kanskje et varmt bad vil hjelpe? 

Anonymkode: f0941...1ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...