Gå til innhold

Hva kan hjelpe mot rynker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har rynker som på bilde og mor mener de er arvelige men jeg vil helst ikke ha de, kan jeg bruke retinol eller må det Botox til?  Jeg er 25 år og har egentlig fin hud er kun misfornøyd med dette

(bilde er ikke av meg)

IMG_0289.jpeg

Anonymkode: 7af4e...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at ved botox bruk så får du etterhvert rynker andre steder i fjeset, nesa, så da må du begynne å ta botox der og så baller det på deg etterhvert. Vent lengst mulig.

Anonymkode: aaa85...ed7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (2 minutter siden):

Botox. Bruk mye solkrem 

Jeg bruker mye solkrem😅får lissom klager men takk for svar😁🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke rynker, det kalles ansiktsuttrykk. 

Eneste måten å bli kvitt det på er å ta masse botox. Da blir du mimikkløs og ligner en dukke. 

Anonymkode: 3116a...262

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker mye solkrem😅får lissom klager men takk for svar😁🌸

Det er flott:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun på bildet har sperret øynene opp over noe. Da er det normalt med rynker. Hvis ansiktet ditt er sånn uten at du sperrer øynene opp kanskje du bør vurdere panneløftoperasjon. Resultatet blir pent og varig. Botox må du stadig fylle på og slutter du en dag så ser det verre ut enn før. 

Anonymkode: 79797...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er ikke rynker, det kalles ansiktsuttrykk. 

Eneste måten å bli kvitt det på er å ta masse botox. Da blir du mimikkløs og ligner en dukke. 

Anonymkode: 3116a...262

Uff da😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør sæd i panna! Det før mange. Er 37 og har ingen rynker

Anonymkode: dcb08...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle ikke om alder. Noen har begynnende rynker fra 16års alder. De som beveger ansiktet mye når de prater. Mimikk rynker. Det blir arr på samme måte som om du skille klyper deg i armen hver dag nesten hele tiden

Jeg har som deg mye mimikk. Begynnende små rynker allerede 21år gammel. Begynte med botox som 38 åring. Fillers av og til. Rynkene borte,helt glatt panne/ingen sinnarynke☺Burde begynt som 25åring selv ,men dyyyyyyrt. Så glad til jeg ventet,men blir fast botox 3 ganger per år nå. 

Det som hjelper er ikke solkrem. Det som hjelper er å IKKE bruke muskelen,altså heise pannen og rynke på sinnarynken....Bedre sagt enn gjort. 

Jeg har myst og rynket pannen fra jeg var 10 år....,noen gjør det..andre ikke.

Botox hindrer muskelen å bevege seg så nå slipper jeg tenke på det..

Anonymkode: 63804...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smør sæd i panna! Det før mange. Er 37 og har ingen rynker

Anonymkode: dcb08...7a1

Helt sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun på bildet har sperret øynene opp over noe. Da er det normalt med rynker. Hvis ansiktet ditt er sånn uten at du sperrer øynene opp kanskje du bør vurdere panneløftoperasjon. Resultatet blir pent og varig. Botox må du stadig fylle på og slutter du en dag så ser det verre ut enn før. 

Anonymkode: 79797...e43

Tull. Ser aldri verre ut. Heller bedre! Fordi muskelen er da vant med å ikke bli brukt. Etter noen runder med botox vil muskelen bli svakere! Blir aldri verre. 😅

Anonymkode: 63804...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, botox. Har tatt det for første gang denne uken selv etter over ett år med retinol, peptides osv. Huden min er ganske fin, helt rynkefri men i pannen har jeg begynt å få linjer, de kommer av at jeg bruker pannen for mye, ikke alder. Derfor prøver jeg nå botox, men ba om å få en veldig liten dose, for jeg ønsker ikke helt fryst ansikt. Dag 2 i dag, ser ikke noe endring enda, men hun sa det ville ta opptil 14dager for å kunne se resultater. Skal på oppfølging etter det også setter hun mer hvis det trengs :) 

Anonymkode: 98542...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du slike rynker når du slapper av i fjeset da? For det er jo helt naturlig at pannen rynker seg når du faktisk hever øyebrynene. Det gjør det jo på barn også.

Jeg bruker solkrem og Tretinoin. Eneste som bevist hjelper mot utvikling av rynker. Samt enkel rens og fultighetskrem. Dype rynker i hviletilstand er det kun Botox og operasjon som fjerner. Det er ikke aktuelt for meg (hørt mange skrekkhistorier), så forebygging er mitt fokus. Er 38år, og ingen rynker ennå.

Anonymkode: 20c7c...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 22.27):

Husk at ved botox bruk så får du etterhvert rynker andre steder i fjeset, nesa, så da må du begynne å ta botox der og så baller det på deg etterhvert. Vent lengst mulig.

Botox brukes forebyggende så linjene ikke setter seg. For den som planlegger å ta botox er det ikke lurt å vente til ansiktet er full av rynker, da hjelper ikke botox så mye og du må ta store mengder som igjen kan bli for mye. Baby-botox er det som anbefales i starten.

Har selv aldri tatt botox, har ikke hatt behov for det. Forebygger rynker med solkrem og retinol og retinsyre, men utelukker ikke botox i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...