Gå til innhold

Er drømmene mine små glimt av mitt/mine andre liv?

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt en stund, og har da hatt litt ekstra tid til å filosofere 😄

Jeg er i slutten av 50 årene, men i drømmene mine er jeg alltid yngre. En god del av menneskene fra mitt nåværende liv, har del i drømmene, men da i andre roller enn de har til vanlig. Drømmer også om folk jeg aldri har møtt (etter hva jeg kan huske). 

Det jeg da undrer litt på, er om drømmene mine viser meg glimt av andre liv jeg lever parallelt med dette? At når jeg dør, vil bevisstheten min hoppe inn i "drømmelivet" og jeg vil være det bevisst. Og i det "drømmelivet" vil jeg igjen drømme om et annet parallelt liv hvor jeg er enda yngre igjen.

Håper det var nogenlunde forståelig? 😁

Er det slik, så frykter jeg ikke døden. 

Anonymkode: 4ca9c...6a7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt filosofiske barn, lurte på om vi bare var våken en liten stund for å samle inspirasjon til drømmene våre. At drømmene var vårt "ekte liv" og at vi var til stede i vår "våkne verden" en kort stund..  

Anonymkode: c57a1...34c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sannt er et av mine andre liv at jeg og søsteren min må gå inn vinduene i baksetene på en bil, hvor det kun er en slik gjennomsiktig oppbevaringsboks uten lokk istede for seter.

Der sitter vi og holder en dukke mellom oss, hvor det plutserlig inntreffer en slik bass fornemmelse, slik at vi begge blir redde og søsteren min skriker, vi holder henne i samme hånd. Som var symbolsk farlig på noe vis. Denne dukken var knyttet til farmoren vår som er død. Døde av kreft på ekte.

I drømmen døde hun av å kveles og fikk vite at mordvåpnet var i en pose, det kjentes ut som isoporkuler. Det skjedde altså i en campingvogn, men hun hadde aldri en sånn en. 3 mennigene mine var heldigere i denne drømmen og fikk hver sin Ferrari lignende bil, en av dem med bilde av Pikachu på panseret. 

Drømmen sluttet med at jeg prøvde å overtale 3 truende menn utenfor nok en bil, veldig mye bil i denne drømmen, om at en mann er forelsket i ei med et navn som begynner på B og vi skulle dit nå, jeg løy. Så begynte jeg å synge. Og det var alt jeg husker. 

🤷‍♀️ 

Anonymkode: bd19d...626

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har vært sykemeldt en stund, og har da hatt litt ekstra tid til å filosofere 😄

Jeg er i slutten av 50 årene, men i drømmene mine er jeg alltid yngre. En god del av menneskene fra mitt nåværende liv, har del i drømmene, men da i andre roller enn de har til vanlig. Drømmer også om folk jeg aldri har møtt (etter hva jeg kan huske). 

Det jeg da undrer litt på, er om drømmene mine viser meg glimt av andre liv jeg lever parallelt med dette? At når jeg dør, vil bevisstheten min hoppe inn i "drømmelivet" og jeg vil være det bevisst. Og i det "drømmelivet" vil jeg igjen drømme om et annet parallelt liv hvor jeg er enda yngre igjen.

Håper det var nogenlunde forståelig? 😁

Er det slik, så frykter jeg ikke døden. 

Anonymkode: 4ca9c...6a7

Jeg vet ikke. Men hvis det er slik at du er nysgjerrig på dine forrige liv, så anbefaler jeg denne😍

Hypnosis for Past Life Regression

Anonymkode: 05f9c...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (På 27.1.2024 den 23.05):

Nei og nei!

Du vet da ikke? Ingen kan vite med sikkerhet.

Anonymkode: 66786...b18

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: 137fe...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet da ikke? Ingen kan vite med sikkerhet.

Anonymkode: 66786...b18

Nøyaktig det samme sier de som tror på en flat jord og aliens fra det ytre rom.

Drømmer er fantasi der underbevisstheten bearbeider inntrykk fra vårt eget liv; å spekulere i tidligere liv blir like seriøst som å lete etter den esoteriske auraen til en ostehøvel.

Selv om man jo ikke vet dette med sikkerhet; for alt vi vet, kan ostehøvler være de som egentlig hersker over denne planeten, og straks man slukker lyset på kjøkkenet, våkner ostehøvelsen til liv, og sender telepatiske signaler til andre ostehøvler.

Anonymkode: 79edb...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nøyaktig det samme sier de som tror på en flat jord og aliens fra det ytre rom.

Drømmer er fantasi der underbevisstheten bearbeider inntrykk fra vårt eget liv; å spekulere i tidligere liv blir like seriøst som å lete etter den esoteriske auraen til en ostehøvel.

Selv om man jo ikke vet dette med sikkerhet; for alt vi vet, kan ostehøvler være de som egentlig hersker over denne planeten, og straks man slukker lyset på kjøkkenet, våkner ostehøvelsen til liv, og sender telepatiske signaler til andre ostehøvler.

Anonymkode: 79edb...a01

Så tenkte du på ostehøvler av alle ting ;) Hva med dukker og bamser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 27.1.2024 den 23.05):

Nei og nei!

Hvorfor ikke hehe. Ts kan ha rett. Ingen vet! Kan like gjerne være vi havner i jorda eller i et annet univers. Kjenner flere som har blitt operert og sett seg selv ovenfra. Det er nok pga drugsa, men i det ene tilfellet visste personen hva som ble sagt og hva som ble gjort der og da. Det ble bekreftet etterpå av legene og kirurgen. 

Anonymkode: af721...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg absolutt. Jeg har å drømt merkelig om personer jeg aldri har møtt, men som i drømmen er noen jeg kjenner veldig godt og mye annet.

Anonymkode: 98b7f...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...