Gå til innhold

Syk, og mannen bidrar ingenting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er arbeidsfordelingen deres hjemme til vanlig? Og hvor mye jobber dere ellers begge to? 

Anonymkode: f4e71...e3f

Jeg gjør alt (99%) av husarbeid/unger til vanlig, fordi jeg ikke jobber akkurat nå men studerer på deltid, han har en jobb der han ikke jobber hver dag men tjenere godt så han betaler for det aller meste. Men forventer faktisk at han overtar og bidrar når jeg er så dårlig som jeg er.. 

Anonymkode: add0a...827

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har ingen respekt for deg, hvordan kan du leve med et sånt menneske. Han unner deg ingenting godt, ikke engang når du er på ditt svakeste stiller han og for deg og barna. Man bygger bare opp avsky mot menn som han, som behandlet damene sine som søppel. Han ser på deg som en brikke han trenge gror å få sitt eget liv til å gå rundt. 

Anonymkode: 0074f...160

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gjør alt (99%) av husarbeid/unger til vanlig, fordi jeg ikke jobber akkurat nå men studerer på deltid, han har en jobb der han ikke jobber hver dag men tjenere godt så han betaler for det aller meste. Men forventer faktisk at han overtar og bidrar når jeg er så dårlig som jeg er.. 

Jeg tror menn tenker de er fritatt slike oppgaver når de har den økonomiske makten i forholdet. Da går de rett tilbake til 1700 tallet. Sett deg ned å snakke med han. Si du er skuffet og føler seg lite verdsatt når han ikke unner der litt «fri» for å bli frisk. 

Anonymkode: 0074f...160

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har fått skikkelig influensa, og har vært dårlig i over en uke. I går fikk jeg nærmere 40 i feber og ble helt utslått. Selv om resten av uka også har vært skikkelig tung har jeg ikke fått noe avlastning og måtte gjøre alt det «vanlige», og har heller ikke fått gå for å legge meg å slappe av, det har derimot han. Vi har i tillegg to barn, en 4 åring og en baby. 
  Siden i går når jeg ble kjempedårlig har jeg ikke fått legge meg å hvile en eneste gang uten å ha babyen sammen med meg, han maser om at jeg skal rydde diverse ting, henge opp klær, han passer ikke babyen noe særlig og i kveld så ble det plutselig utrolig viktig at noe som har stått på spisebordet hele uken og vel så det MÅ ryddes vekk. Jeg føler det er så sinnsykt dårlig gjort at jeg ikke får slappe av noe som helst, føler han bare er sånn «ja men er det egentlig så ille» og avlaster nærmest ingenting. I tillegg så syter han over at han selv er trøtt/sliten, og blir irritert hvis jeg ber om så mye som ett glass vann. Og setter jeg meg ned føler jeg det går 5 min også må jeg enten plukke opp babyen eller så har han ett nytt gjøremål jeg skal gjøre. I tillegg har han også vært ute og gjort ting alene i flere timer i dag 

Hva forventer dere av deres samboer når dere blir syke? 

Om jeg er såpass syk, så forventer jeg å kunne ligge uforstyrret på soverommet hele døgnet om jeg vil. Og det er akkurat det jeg gjør også. 

God bedring til deg. Mannen din er en dust. 

Anonymkode: 084f1...e39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro du var sammen med en kvinne. Har han vokst opp i et hjem uten en farsfigur?

Spiser sikkert mye brokkoli.  Planteøsterogen...

Kjører sikkert VAG også..

Anonymkode: a6d40...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min gjort dette mot meg hadde jeg faktisk ringt svigermor. 

Jeg hadde sagt det var krise. At huset er i kaos og mannen klarer ikke ta vare på barna alene mens jeg er syk og at hun må komme å hjelpe han. 

Anonymkode: 83e8f...129

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Yess, helt enig..Skikkelig kvinneløsning...Flytt, stikk og dra av gårde. For guds skyld , ikke bli værende og forsøk å "prate" om ting...Slik kvinneplaneten alltid piper om 🤣...Dra....Dra NÅ......FORT.....Kom deg vekk...FORT....

Anonymkode: 7e29a...124

Prate om det? Enhver oppegående person forstår av seg selv at man ikke kan forvente at en som er så alvorlig syk skal ta seg av alt mulig hjemme

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så syk så får han være hjemme pga barnepassers sykdom (går under sykt barn dag). Han skal da ta seg av baby omtrent hele dagen, og hente/levere Eldste i bhg. Når den eldste kommer hjem skal selvfølgelig far ta vare på den også. Han skal ta seg av ungene, matlaging og nødvendig husarbeid. Du derimot skal helst holde senga og sove så mye sin mulig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde sagt det var krise. At huset er i kaos og mannen klarer ikke ta vare på barna alene mens jeg er syk og at hun må komme å hjelpe han. 

Og jeg som svigermor ville skjemtes om dette var min sønn.  

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tuller du? Du mener at en annen kvinne skal måtte ordne og stelle for deg fordi mannen din ikke gidder? Eller hvorfor skal ikke svigerfar hjelpe til, mener du?

Anonymkode: e64ce...fee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tuller du? Du mener at en annen kvinne skal måtte ordne og stelle for deg fordi mannen din ikke gidder? Eller hvorfor skal ikke svigerfar hjelpe til, mener du?

Hvor tror du mannen har lært å oppføre seg sånn tror du? Tror du hans far bidro noe hjemme? Tviler. Tenker det hadde hjulpet at hans mor fikk vite hva slabbedask han er.

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men mannen min ville blitt så flau qt han forhåpentligvis ville skjerpet seg om jeg gjorde det 🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Den forventingen er på sin plass. Han menere tydeligvis at hus og hjem er ditt ansvar uansett hva. Nå vet du hva du har å forholde deg til. Nå er det opp til deg å velge hva du vil gjøre med det.

Anonymkode: 0a9d5...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått skikkelig influensa, og har vært dårlig i over en uke. I går fikk jeg nærmere 40 i feber og ble helt utslått. Selv om resten av uka også har vært skikkelig tung har jeg ikke fått noe avlastning og måtte gjøre alt det «vanlige», og har heller ikke fått gå for å legge meg å slappe av, det har derimot han. Vi har i tillegg to barn, en 4 åring og en baby. 
  Siden i går når jeg ble kjempedårlig har jeg ikke fått legge meg å hvile en eneste gang uten å ha babyen sammen med meg, han maser om at jeg skal rydde diverse ting, henge opp klær, han passer ikke babyen noe særlig og i kveld så ble det plutselig utrolig viktig at noe som har stått på spisebordet hele uken og vel så det MÅ ryddes vekk. Jeg føler det er så sinnsykt dårlig gjort at jeg ikke får slappe av noe som helst, føler han bare er sånn «ja men er det egentlig så ille» og avlaster nærmest ingenting. I tillegg så syter han over at han selv er trøtt/sliten, og blir irritert hvis jeg ber om så mye som ett glass vann. Og setter jeg meg ned føler jeg det går 5 min også må jeg enten plukke opp babyen eller så har han ett nytt gjøremål jeg skal gjøre. I tillegg har han også vært ute og gjort ting alene i flere timer i dag 

Hva forventer dere av deres samboer når dere blir syke? 

Og dette er du frivillig sammen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta said:

Hvor tror du mannen har lært å oppføre seg sånn tror du? Tror du hans far bidro noe hjemme? Tviler. Tenker det hadde hjulpet at hans mor fikk vite hva slabbedask han er.

Hadde vel vært mer på sin plass å klage til svigerfar da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde vel vært mer på sin plass å klage til svigerfar da? 

Han hadde nok bare fnyst av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du har gått rett i kvinnefella. Du studerer deltid og bruker resten av tiden på å dille rundt hjemme og vaske og ordne for en mannebaby. Meld deg på et fulltidsstudium som kan lede til en godt betalt jobb, og sørg for at du kan stå på egne ben. Da vil han kanskje ha respekt for deg, ellers kan du bare dumpe ham.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det flyte. Jeg hadde ikke løftet en finger for husarbeidet om jeg var i din situasjon. Og om han hadde kjeftet på meg, bedt meg rydde eller flytte noe, hadde blikket mitt skremt han til stillhet. Det er ikke han som bestemmer om/når du skal hvile. Du lar han styre på. Sett deg i respekt og vis han hvor skapet skal stå. Gi faen i alt som ikke er absolutt nødvendig, legg deg i sengen, la barna få enkel tilberedt mat om det er du som må fikse det. Legg deg dette på minnet, best å sette ned foten først som sist. Ønsker du å leve resten av ditt liv i et slikt forhold? Gjør endringene nå, enten våkner han opp og skjerper seg litt, ellers gjør du det. Det er han det blir verst for om du går, du klarer deg jo allerede uten han. Du har jo ikke behov for/hjelp i han en gang når du er syk. Bedre å ligge syk og vite at du bare har deg selv, enn å håpe på støtte fra noen som ikke evner å gi det...

Anonymkode: 7669a...e71

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår tankegangen din. Du ønsker at svigermor skal ta tak i sønnen sin og stramme han opp. Hvilket han åpenbart også har behov for.

Samtidig tror jeg at de svigermødrene som ikke hadde akseptert slik oppførsel fra egen sønn, også er de som oppdrar sønnen til å ikke oppføre seg slik. 

Anonymkode: 084f1...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...