Gå til innhold

Syk, og mannen bidrar ingenting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått skikkelig influensa, og har vært dårlig i over en uke. I går fikk jeg nærmere 40 i feber og ble helt utslått. Selv om resten av uka også har vært skikkelig tung har jeg ikke fått noe avlastning og måtte gjøre alt det «vanlige», og har heller ikke fått gå for å legge meg å slappe av, det har derimot han. Vi har i tillegg to barn, en 4 åring og en baby. 
  Siden i går når jeg ble kjempedårlig har jeg ikke fått legge meg å hvile en eneste gang uten å ha babyen sammen med meg, han maser om at jeg skal rydde diverse ting, henge opp klær, han passer ikke babyen noe særlig og i kveld så ble det plutselig utrolig viktig at noe som har stått på spisebordet hele uken og vel så det MÅ ryddes vekk. Jeg føler det er så sinnsykt dårlig gjort at jeg ikke får slappe av noe som helst, føler han bare er sånn «ja men er det egentlig så ille» og avlaster nærmest ingenting. I tillegg så syter han over at han selv er trøtt/sliten, og blir irritert hvis jeg ber om så mye som ett glass vann. Og setter jeg meg ned føler jeg det går 5 min også må jeg enten plukke opp babyen eller så har han ett nytt gjøremål jeg skal gjøre. I tillegg har han også vært ute og gjort ting alene i flere timer i dag 

Hva forventer dere av deres samboer når dere blir syke? 

Anonymkode: add0a...827

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått skikkelig influensa, og har vært dårlig i over en uke. I går fikk jeg nærmere 40 i feber og ble helt utslått. Selv om resten av uka også har vært skikkelig tung har jeg ikke fått noe avlastning og måtte gjøre alt det «vanlige», og har heller ikke fått gå for å legge meg å slappe av, det har derimot han. Vi har i tillegg to barn, en 4 åring og en baby. 
  Siden i går når jeg ble kjempedårlig har jeg ikke fått legge meg å hvile en eneste gang uten å ha babyen sammen med meg, han maser om at jeg skal rydde diverse ting, henge opp klær, han passer ikke babyen noe særlig og i kveld så ble det plutselig utrolig viktig at noe som har stått på spisebordet hele uken og vel så det MÅ ryddes vekk. Jeg føler det er så sinnsykt dårlig gjort at jeg ikke får slappe av noe som helst, føler han bare er sånn «ja men er det egentlig så ille» og avlaster nærmest ingenting. I tillegg så syter han over at han selv er trøtt/sliten, og blir irritert hvis jeg ber om så mye som ett glass vann. Og setter jeg meg ned føler jeg det går 5 min også må jeg enten plukke opp babyen eller så har han ett nytt gjøremål jeg skal gjøre. I tillegg har han også vært ute og gjort ting alene i flere timer i dag 

For en dritt. Du har 40 i feber da er du pinadø på randen av sykehusinnleggelse. Hadde tatt med ungene og flytta til mor eller noe... 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg gitt en klar melding om at dette er overhodet ikke akseptabel oppførsel! Hadde levert barna til han, gått på soverommet med øreproppene og låst døren så kunne sovet noen timer.

Anonymkode: 2d1c4...9d0

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med disse "mannfolka"

Var han like kald før dere fikk barn å...regner ikke med dette er første gang han ikke tar vare på deg og barna?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

,

Da forventer jeg at han tar ansvar for ALT. Og det gjør han. Fordi han er en bra mann som bryr seg om kona si. 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå man er så syk må man hvile, den andre må være husmor.

Anonymkode: bc265...553

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde sagt "jeg er dårlig og må gå å legge meg". 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med han? Det er det eneste jeg lurer på. 

Anonymkode: 9a34c...89b

• Liker 10
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette høres ikke greit ut! Her er vi syke alle 4, men det er jeg og eldstemann som har den kraftigste med antibiotikakur høy feber og det hele. Mannen lager mat, underholder begge de små, sier jeg kan legge meg nedpå (spurt et par ganger om det passer at han tar seg en rask røyk mens jeg er oppegående nok til å se etter dem) tar klesvasken, rydder osv.

Jeg får dårlig samvittighet og prøver å bidra og hjelpe til, men akkurat nå kan jeg ikke bære opp klesvasken en gang uten å kaldsvette og høres ut som jeg har løpt maraton. 

Dette er slik mannen din skulle behandlet deg også, hva faen er det med han? Dere har jo små barn i tillegg, det er jo ikke akkurat som du får slappet av hvis du skal ha fullt ansvar for å se etter dem i svima mens han er ute og godter seg!!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er syk får jeg beskjed om å gå å legge meg… Mannen tar levering i barnehagen, henting, middag, kveldsstell, oppvask, husvask osv osv. i tillegg til at han jobber… 

Når jeg orker gjør jeg det jeg føler for å bruke energien på, stort sett å være med barnet. 

Er både jeg og barnet syk blir han hjemme fra jobb for å ivareta barnet. 

Anonymkode: 5124a...13e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du er syk og ute av stand til å ta av barna så gjelder faktisk omsorgsdager (sykt barn) for når den som. Bilde fra linken i rosa.

Skjermbilde 2024-01-27 kl. 21.49.49.png

Anonymkode: 8f70a...074

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde overlatt alt til mannen, lagt meg på ett rom alene og låst døra med slik oppførsel. Heldigvis er ikke mannen min slik

Anonymkode: af317...b9a

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min tar alt dersom jeg er dårlig. Og jeg motsatt. Man er der for hverandre. 

Si ifra på en måte han sent vil glemme. For en sopp.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den fyren gjør vel ikke sine 50% av hjemmeoppgaver når du er frisk heller? Og driter i deg når du er syk. Har han gode egenskaper i det hele tatt eller jobber du bare i huset som au pair med benefits? Au pairer FÅR om ikke annet penger, mens du må i tilleggvære med å betale. Tror du hr gjort en dårlig deal. 

Anonymkode: 71d0d...cd3

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (10 minutter siden):

For en dritt. Du har 40 i feber da er du pinadø på randen av sykehusinnleggelse. Hadde tatt med ungene og flytta til mor eller noe... 

Yess, helt enig..Skikkelig kvinneløsning...Flytt, stikk og dra av gårde. For guds skyld , ikke bli værende og forsøk å "prate" om ting...Slik kvinneplaneten alltid piper om 🤣...Dra....Dra NÅ......FORT.....Kom deg vekk...FORT....

Anonymkode: 7e29a...124

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ringt familie eller venner og spurt om du og barna kan komme til dem og om de kan avlaste deg med barna, siden du nå er for syk til å greie det selv og mannen nekter.

Og når jeg var frisk hadde jeg sørget for å bli singel. Ingen mann er verdt å bli behandlet slik av! Ingen god mann nekter å ta vare på egne barn og partner når partneren er syk og så syk som du er nå, Ts. Dette er ikke holdbart, hverken for deg eller ungene!

Ring noen og be om hjelp!

God bedring! ❤️

Anonymkode: b2e66...42c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er arbeidsfordelingen deres hjemme til vanlig? Og hvor mye jobber dere ellers begge to? 

Anonymkode: f4e71...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Yess, helt enig..Skikkelig kvinneløsning...Flytt, stikk og dra av gårde. For guds skyld , ikke bli værende og forsøk å "prate" om ting...Slik kvinneplaneten alltid piper om 🤣...Dra....Dra NÅ......FORT.....Kom deg vekk...FORT....

Tro meg, når kvinner skriver slike innlegg som ts gjør nå, da har hun forsøkt å prate med mannen altfor lenge allerede, uten at han har vist et minste snev av vilje til å ta ansvar i eget liv, med egen familie, egne barn, eget forhold.

En mann som viser så lite respekt og at han har null omtanke for sin syke ektefelle, han er ingen mann, han er helt totalt uegnet til å være i forhold! Og åpenbart også helt uegnet til å ta omsorg for egne barn. Så totalt blottet for omtanke som denne mannen er har han sider i seg som person som er uforenelig med gode forhold.

En normalt oppegående mann blir ikke så hensynsløs som ts sin mann er nå! Han er uforsvarlig i så stor grad at hans behandling av henne nå kan defineres som psykisk manipulering og vold. Man blir ikke værende i slike forhold - man avslutter forholdet for å sikre eget liv og helse og sine barns liv og helse.

Anonymkode: b2e66...42c

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du hun skulle gjort?

Anonymkode: 9a34c...89b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...