Gå til innhold

Jeg ønsker utdanning og må ta mer i lån, samboer litt sur over det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har veldig mye mer penger enn meg, noe jeg blir stadig påminnet da han kan kjøpe seg ting jeg ikke kan. Dette er jo greit fordi det er han sine penger, men jeg blir likevel litt oppgitt fordi han ikke ser min situasjon. Jeg ønsker å studere ferdig for å få en bedre jobb og bedre inntekt, jeg må derfor ta opp mer studielån. Ca 50 tusen kroner. Han selv kjøpte seg ny bil i dag for flere hundretusener som han bare cashet ut, ikke noe billån. Flott for han. Han blir litt sur på meg fordi han mener jeg ikke skal ta meg mer studilån, men hvis jeg ikke gjør det så får jeg ikke tatt ferdig utdanningen min. Det er ikke akkurat sånn at jeg ønsker mer lån jeg heller,men jeg ønsker meg en utdanning. Jeg er litt snurt siden jeg føler at han ikke skjønner hvor viktig dette er for meg, er jeg teit som føler på dette? Vi er forresten er familie med felles barn, jeg trodde han skulle forstå. Vi har ikke felles økonomi, så det går ikke utover han.

Anonymkode: 3a4ea...b71

• Hjerte 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samboeren min har veldig mye mer penger enn meg, noe jeg blir stadig påminnet da han kan kjøpe seg ting jeg ikke kan. Dette er jo greit fordi det er han sine penger, men jeg blir likevel litt oppgitt fordi han ikke ser min situasjon. Jeg ønsker å studere ferdig for å få en bedre jobb og bedre inntekt, jeg må derfor ta opp mer studielån. Ca 50 tusen kroner. Han selv kjøpte seg ny bil i dag for flere hundretusener som han bare cashet ut, ikke noe billån. Flott for han. Han blir litt sur på meg fordi han mener jeg ikke skal ta meg mer studilån, men hvis jeg ikke gjør det så får jeg ikke tatt ferdig utdanningen min. Det er ikke akkurat sånn at jeg ønsker mer lån jeg heller,men jeg ønsker meg en utdanning. Jeg er litt snurt siden jeg føler at han ikke skjønner hvor viktig dette er for meg, er jeg teit som føler på dette? Vi er forresten er familie med felles barn, jeg trodde han skulle forstå. Vi har ikke felles økonomi, så det går ikke utover han.

Dette.

Gjør som du vil!

Anonymkode: d7bc9...20c

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvorfor skal han mene noe om det i det hele tatt med tanken på at dere ikke har felles økonomi og han er rik og vet ikke hvordan det er å ha mindre å rute med? 

For en dust. 

Endret av Btw
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta utdannelsen din!!! Kun på den måten har du mulighet til å øke din kompetanse og etterspørsel. Jeg kjenner ikke deg, men i den grad jeg kan garantere noe her, så kan jeg garantere at du ikke kommer til å angre. Og hva hvis det det blir slutt? Da blir du iallfall glad over å ha fullført utdannelsen din. 

Samboeren din høres egoistisk ut.

Anonymkode: 57692...085

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg! Det er dine penger.

Anonymkode: 0ac18...3b9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare 50 000 mer for å fullføre utdanninga di? Det er jo et røverkjøp! Han burde være kjempeglad på dine vegne

Anonymkode: a11c4...034

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Du spør ikke ham om det, 50 tusen er to år med lønnstillegg når du er ute i jobb. 

Anonymkode: 5b833...c00

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis han ikke vil at du skal ta opp lån, så betyr det vel at han er villig til å betale for deg?

Eller er det at du ønsker en utdanning han er i mot?

Anonymkode: a66f8...e2c

• Liker 11
Skrevet

Ta utdanning! Det varer livet ut, og du vet aldri hvor lenge du har den fjotten i livet. 

Anonymkode: 47165...1a8

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han ikke vil at du skal ta opp lån, så betyr det vel at han er villig til å betale for deg?

Eller er det at du ønsker en utdanning han er i mot?

Nei, han er absolutt ikke villig til å betale for meg.  

Han ønsker at jeg har en utdanning, men vil ikke at jeg skal ha mer lån. Han vet ikke hvordan det er og faktisk måtte ta lån fordi man ikke har sparepenger nok, lett å mene noe om andre da. 

• Liker 2
  • Hjerte 7
Skrevet

Han bestemmer ikke over deg eller din økonomi

Anonymkode: 2011a...d47

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere er en familie og har DET opplegget? Han casher ut en bil istedet for å støtte din utdannelse? Dette er det rareste jeg har hørt! Tenner han på den økonomiske forskjellen, eller?

Du MÅ gjøre ferdig utdannelsen, for jeg tror ikke du gidder å beholde han her så lenge🙄

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han ønsker at jeg har en utdanning, men vil ikke at jeg skal ha mer lån. Han vet ikke hvordan det er og faktisk måtte ta lån fordi man ikke har sparepenger nok, lett å mene noe om andre da. 

Hvorfor kan han ikke låne deg pengene, da? 

Det er jo ikke store summen for ham. 

Anonymkode: a11c4...034

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er situasjonen slik du beskriver hadde jeg sagt at jeg FORVENTER at han casher ut studiegjelden din. Man er da ikke en fattig og en rik i et forhold. Dere er en familie og så er han sur fordi du vil ta opp lån for en bedre fremtid. Usle 50k. Han driter i deg.  

Anonymkode: 5239c...4cd

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva faen slags situasjon er det du aksepterer? Dere har barn sammen, men ikke felles økonomi? Betaler dere like mye på bolig, mat, barn etc. også eller? For en ego drittsekk du holder ut med. Skjerp deg. Hele opplegget er sykt, ikke innbill deg noe annet. Selvsagt bør du ta utdanning slik at du kan gå fra han etterpå. Det er sikkert derfor han er sur også. Han tenner på å sløse penger mens du har lite.

Anonymkode: f4dba...505

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Orker du å fortsette å ha familie med en gjerrigknark? Du bør gjøre ferdig utdannelsen så fort som mulig!

Hvordan blir det når dere feks skal på ferie? Skal han strø om seg med penger, dra på dyre utflukter, mens du sitter på hotellet fordi du ikke har råd?

Har man felles barn så bør man ha felles økonomi, eller i alle fall sørge for at begge har en ok økonomi.

Har han god råd så bør han absolutt spandere 50 000 på deg så du får fullført utdannelsen din!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er samboer med en selvsentrert egoistisk drittsekk som lever i en fantasiverden. 

Anonymkode: 50c1b...313

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så han mener han kan bestemme over din økonomi? Hva sier han om du sier han ikke får kjøpe seg en ny bil?

Kan han bestemme over din økonomi, så kan jo du selvsagt bestemme over hans også!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Han burde ønsket deg det beste. Han høres rett og slett bare ut som en dust. 

Anonymkode: 50c1b...313

• Liker 8
Skrevet

Hva er problemet hans? Ditt studielån vil være personlig og vil ikke gå utover hans økonomi. Dessuten vil han ikke arve en dritt av det om du skulle dø. 

For en dust

Anonymkode: 750ff...9f3

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...