AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Jeg fikk antibiotika for en urinveisinfeksjon for flere uker siden. Har ikke lenger noe ubehag etter at kuren var ferdig, men jeg må fremdeles på do flere ganger hver dag. Hvis jeg for eksempel drikker ett eller to glass vann, så må jeg vanligvis på 5 ganger eller 10 ganger. Selv om det bare kommer en liten skvett hver eneste gang. En gang i blant kommer det ikke noe som helst, selv om det føles som jeg må tisse. Det er ikke urinveisinfeksjonen som henger igjen, for jeg var faktisk innom fastlegen en gang til bare for noen få dager siden. Men de klarte visst ikke å finne noe som helst på urin-prøven. Anonymkode: e9a96...a59
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 ingen som har peiling? Anonymkode: e9a96...a59
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Har fastlegen ingen teori? Tatt prøver som kan gi svar på evt infeksjon? UVI kan jo føre til betennelser lengre opp i nyresystemet. Anonymkode: 3f4e9...2da
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har fastlegen ingen teori? Tatt prøver som kan gi svar på evt infeksjon? UVI kan jo føre til betennelser lengre opp i nyresystemet. Anonymkode: 3f4e9...2da Tok prøver for å sjekke etter UVI i alle fall. Men dette ga visst ikke utslag i følge legekontoret... Anonymkode: e9a96...a59
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 21.21): Jeg fikk antibiotika for en urinveisinfeksjon for flere uker siden. Har ikke lenger noe ubehag etter at kuren var ferdig, men jeg må fremdeles på do flere ganger hver dag. Hvis jeg for eksempel drikker ett eller to glass vann, så må jeg vanligvis på 5 ganger eller 10 ganger. Selv om det bare kommer en liten skvett hver eneste gang. En gang i blant kommer det ikke noe som helst, selv om det føles som jeg må tisse. Det er ikke urinveisinfeksjonen som henger igjen, for jeg var faktisk innom fastlegen en gang til bare for noen få dager siden. Men de klarte visst ikke å finne noe som helst på urin-prøven. Anonymkode: e9a96...a59 Det skjedde meg etter en urinveisinfeksjon for noen år tilbake, da hadde jeg liksom årlig, og en gang to ganger på et år. Har i ettertid opplevd «mindre blære» eller «mer stresset blære». Det er egentlig alltid verst på formiddagen. Ved mer stress kan jeg oppleve å må tisse igjen , og så kommer det nesten ikke noe. Har spurt både fastlege og gynekolog om dette, men ikke vært noe de kan relatere til noe på prøver eller vil kommentere videre på. Så har bare tenkt at jeg får leve med det. Men nå begynner jeg jo å tenke at det kan være starten av menopausen. Vet ikke alderen din? Har du hatt uiv ofte i siste årene? Andre belastninger som kan innvirke? …. Anonymkode: a98cd...319
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skjedde meg etter en urinveisinfeksjon for noen år tilbake, da hadde jeg liksom årlig, og en gang to ganger på et år. Har i ettertid opplevd «mindre blære» eller «mer stresset blære». Det er egentlig alltid verst på formiddagen. Ved mer stress kan jeg oppleve å må tisse igjen , og så kommer det nesten ikke noe. Har spurt både fastlege og gynekolog om dette, men ikke vært noe de kan relatere til noe på prøver eller vil kommentere videre på. Så har bare tenkt at jeg får leve med det. Men nå begynner jeg jo å tenke at det kan være starten av menopausen. Vet ikke alderen din? Har du hatt uiv ofte i siste årene? Andre belastninger som kan innvirke? …. Anonymkode: a98cd...319 er i tretti-årene. Hadde UVI en gang i løpet av 2023, og en gang i begynnelsen av 2024. Men bare en gang for mange år siden før dette.... Anonymkode: e9a96...a59
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #7 Skrevet 28. januar 2024 Sjekket de kun med stix, eller sendte de prøve til dyrkning? Lukter det annerledes av urinen, eller det samme lukt som før infeksjonen? Hvilken medisin tok du, og hvor lang var kuren? Vet du hvilken bakterie det var? Jeg hadde UVI i mange måneder, og jeg fikk en 3 dagers kur 2-3 ganger, men det hjalp bare en kort stund etter fullføring av kuren. Jeg opplevde lignende plager mellom kurene som du beskriver. Etterhvert som ukene gikk ble lukten av urinen helt forferdelig. Ingen legekontorprøver slo ut, men dyrkning viste rikelig med e-coli. Jeg fikk en 8 dagers kur, og da ble det bedre. Anonymkode: e6541...42f 1
NatNat Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 On 1/27/2024 at 9:21 PM, AnonymBruker said: Jeg fikk antibiotika for en urinveisinfeksjon for flere uker siden. Har ikke lenger noe ubehag etter at kuren var ferdig, men jeg må fremdeles på do flere ganger hver dag. Hvis jeg for eksempel drikker ett eller to glass vann, så må jeg vanligvis på 5 ganger eller 10 ganger. Selv om det bare kommer en liten skvett hver eneste gang. En gang i blant kommer det ikke noe som helst, selv om det føles som jeg må tisse. Det er ikke urinveisinfeksjonen som henger igjen, for jeg var faktisk innom fastlegen en gang til bare for noen få dager siden. Men de klarte visst ikke å finne noe som helst på urin-prøven. Anonymkode: e9a96...a59 du kan være litt irritert der nede pga antibiotika kuren. Det er ikke uvanlig. Blæren kan være overfølsom da. Det skulle gi seg snart, har skjedd med meg før.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #9 Skrevet 28. januar 2024 Hvis man tisser veldig ofte i en periode så kan blæren krympe litt. Ville forsøkt å holde meg litt ekstra, ikke lenge men noen minutter, hver gang. Anonymkode: 0caa4...f0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå