Gå til innhold

Føler underlivet har trukket seg langt innover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kvinner. Håper noen kan hjelpe meg med noe rart. I de siste dagene føler jeg at underlivet mitt har trukket seg så langt inn. Når jeg tørker meg med dopapir så er det så langt før jeg når frem. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.Jeg vet ikke om det er livmorstappen/cervix som har trukket seg lenger innover. Har også blitt mer tissetrengt. Noen som har opplevd noe lignende? 

Anonymkode: 685a4...5cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Åi

Anonymkode: 68d1d...f99

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åi

Hva mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei alle kvinner. Håper noen kan hjelpe meg med noe rart. I de siste dagene føler jeg at underlivet mitt har trukket seg så langt inn. Når jeg tørker meg med dopapir så er det så langt før jeg når frem. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.Jeg vet ikke om det er livmorstappen/cervix som har trukket seg lenger innover. Har også blitt mer tissetrengt. Noen som har opplevd noe lignende? 

Du har snart ikke mer mus igjen

Skrevet

Tørker du deg med toalettpapir inne i skjeden? Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Anonymkode: 41992...18f

• Liker 3
Skrevet

Om du tørker inntil livmoren tappen

..da er du allllt for langt oppe..

Du tørker jo bare "utenpå"

Skrevet

I alle dager. Du skal ikke tørke deg i skjeden når du har tisset??

Anonymkode: a4ffd...4c5

• Liker 6
Skrevet

Har du født barn?

Anonymkode: 689cd...46b

Skrevet

Er du i puberteten?

Skrevet

Ts her. Mener selvfølgelig ikke at jeg tørker inne i skjeden, mener utenpå. Men det er liksom helt annerledes. Og eneste måten jeg forklarer det på er som om alt har trukket seg innover. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her. Mener selvfølgelig ikke at jeg tørker inne i skjeden, mener utenpå. Men det er liksom helt annerledes. Og eneste måten jeg forklarer det på er som om alt har trukket seg innover. 

Tror vel det er noe du bare tror du kjenner..ingen ting i underlivet vil trekke seg innover.

Gammel er du?

Skrevet

Mener du at du har en følelse av at underlivet har trukket seg innover? At den er tørr og på en måte.... hvordan skal jeg forklare det, "snurper seg innover"?

Anonymkode: d3e7a...d7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at du har en følelse av at underlivet har trukket seg innover? At den er tørr og på en måte.... hvordan skal jeg forklare det, "snurper seg innover"?

Ikke tørrere, men som om alt har snurpet seg innover ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette kan jeg ikke forstå, men ville nok tatt en time hos legen for å sjekke at alt er bra!

Anonymkode: 41992...18f

Skrevet

Hvis livmortappen din er godt oppi der, så er det uansett en bra ting. Fremfor at den henger ned nærme skjedeåpningen. 

Anonymkode: 689cd...46b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gravid? Overgangsalder? Sykdom? Tampong? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I alle dager. Du skal ikke tørke deg i skjeden når du har tisset??

Anonymkode: a4ffd...4c5

🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kan være at slimhinnene er litt tørrere enn normalt, på grunn av for eksempel overtørking, overgangsalderen, sex, tamponger, men det kan også være bakteriell vaginose, soppinfeksjon eller uvi. Det er rett og slett en liten ubalanse i skjeden som gjør at du får den følelsen.

Det er lurt å ha en liten tanke om hva årsaken kan være. Soppinfeksjon, bakteriell vaginose, urinveisinfeksjon etc. Slik at du følger med på om det trengs behandling. Tørrskjede, avhengig av alvorlighet og årsak, stabiliseres seg ofte av seg selv. 

Generelt sett så kan du skille mellom de diverse tilstandene som følgende. Husk. Ikke alle symptomene trenger å være til stede samtidig, og de kan variere i styrke og grad. Dette er generelle symptomer og forskjeller: 
Har du tynn utflod, med eller uten lukt (ofte kan det lukte bare om morgningen) = bakteriell vaginose
Har du tykkere utflod med kløe/svie = soppinfeksjon
Har du svie ved vannlating, følelse av å må på do hele tiden men får ikke tømt deg og småskvetting = Urinveisinfeksjon
Er du anspent i muskulaturen, får smerter ved kjedeinngangen ved innføring av tampong eller bare lillefingeren = stress
Bare denne "tissen har snurpet seg sammen" følelsen = tørr skjede 

Man kan ha BV uten ekstrem lukt (som oftest bare en svak diffus lukt som er lett å overse), og man kan ha smerter nederst i magen til tider (ikke alle får smerter hver gang). Man kan også ha UVI uten smerter og svie. Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse 2 ganger på grunn av UVI, og jeg viste ikke at jeg hadde UVI en gang. Fordi jeg hadde 0 smerter og svie. Jeg trodde småskvettingen bare var psykisk stress.  

Har fått denne rare følelsen ufattelig mange ganger. Jeg er hypersensitiv til forandringer i underlivet på grunn av PTSD. Når jeg er stresset av andre årsaker, så går jeg å småskvetter og da kan jeg bli bittelitt tørr fordi jeg tørker meg for ofte. Merker ikke direkte tørrheten en gang, bare at underlivet kjennes anderles ut og at det er som om alt trekkes innover i seg selv. Det blir som om det er et dragsug nedi fiffi og den suges opp i seg selv, eller snurper seg sammen. Og jeg har en "innie" (ikke lange indre- eller ytre kjønnslepper). Kan også få samme følelsen grunnet lett tørrhet hvis jeg bruker tampong en dag lengre enn nødvendig og det blir for tørt. Samtidig med den følelsen, så får jeg en følelse av at jeg sitter underlivet mitt når jeg sitter. Veldig rar følelse. 😅 Lett tørrhet kan fint stabilisere seg selv, avhengig av årsak så klart. 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (46 minutter siden):

Tror vel det er noe du bare tror du kjenner..ingen ting i underlivet vil trekke seg innover.

Gammel er du?

Du må ha opplevd det for å forstå det. Det kjennes ut som at underlivet trekker seg innover, som et dragsug, at kjønnslepper og alt bare snurper seg innover 😅
Den gjør jo ikke det fysisk, det er en følelse/fornemmelse av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...