Gå til innhold

Kan man ha gonore I 10 år uten å vite det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner lite info på norsk i allfall. Har ikke hatt sex med noen andre en nåværende på 10 år ca. 

Men husker jeg fikk litt svie med pissing og noe smårusk med penis et par dager etter med ei jeg hadde sex med for 10 år siden. Tror ikke jeg testa meg etterpå.

Kan man ha gonore uten å vite det i mange år?

Anonymkode: de23e...9c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha et sikkert svar så bør du spørre legen din. Jeg mener at svaret er nei. Tid fra smitte til symptomer er som regel 2-7 dager. En person som ikke får behandling kan være smittebærende i flere måneder og opp til ett år. Hvis du kun har ligget med en person det siste året så har du fått det av denne personen. Du har plikt til å informere din partner om dette og din partner har igjen plikt til å informere dem hen har hatt sex med.

Anonymkode: d047a...126

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du vil ha et sikkert svar så bør du spørre legen din. Jeg mener at svaret er nei. Tid fra smitte til symptomer er som regel 2-7 dager. En person som ikke får behandling kan være smittebærende i flere måneder og opp til ett år. Hvis du kun har ligget med en person det siste året så har du fått det av denne personen. Du har plikt til å informere din partner om dette og din partner har igjen plikt til å informere dem hen har hatt sex med.

Anonymkode: d047a...126

I følge googling på engelsk kan mange ha gonore uten symptomer i evigheter mens på et norsk søk så står det ingenting om det. Så ja lege er vel eneste mulighet

Skrevet

Det som er problemet med f.els gonore,er diffuse symptomer som kan ligne lupus/leddgikt. Altså kroppslige symptomer ikke nødvendigvis rundt vagina. Dette gjelder altså kvinner. Menn, får tydelige symptomer relativt tidlig. 

Du kan så absolutt gå åresvis med symptomer. Akkurat hvor lenge er ikke noe fasit. 

Jeg gikk ihvertfall 4år ubehandlet. Eks påstår jeg må ha hatt dette før vi ble sammen (uten at han er blitt smittet 🤣(. 

Jeg gikk altså 4år uten å ha hatt sex med noen. Havnet på sykehuset med symptomer som lignet appendiks og ble klargjort for operasjon. Ble operert også, men blindtarmen var frisk. 

Jeg var vist fyllt med puss, og fikk blodforgiftning. 

Dette var helt tydelig ikke noe de hadde møtt før. 

Anonymkode: a797f...3b7

• Liker 1
Skrevet

Har du vært sammen med nåværende i disse 10 årene? 

Anonymkode: dbea6...7a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært sammen med nåværende i disse 10 årene? 

Anonymkode: dbea6...7a4

Ja, det har jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det har jeg.

Ja. 

Han har vært utro såklart.. og prøver å gjøre det samme som min eks; legge skyld på meg. 

Vi hadde også vært sammen i over 10år. 

Det, er jo helt vannvittig og ikke engang innrømme noe sånt. Men, du vet jo selv om du har vært utro. Og hvordan skulle han liksom ikke fått symptomer før nå? Eller aldri blitt smittet? 

Funker ikke sånn. Menn, FÅR tydlige symptomer på Gonore. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. 

Han har vært utro såklart.. og prøver å gjøre det samme som min eks; legge skyld på meg. 

Det, er jo helt vannvittig og ikke engang innrømme noe sånt. Men, du vet jo selv om du har vært utro. Og hvordan skulle han liksom ikke fått symptomer før nå? Eller aldri blitt smittet? 

Rolige, TS er en MANN

Kanskje det er din eks du svarer her inne 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja. 

? Og ellers har du det bra? 

Nei jeg har aldrig vært utro i hele mitt liv og jeg spør fordi jeg lurer på om det er mulig å ha bakterien liggende i evigheter uten å vite om det.

For i såfall skal jeg teste meg. 

Skrevet

Dette er mannfolk som aldri sjekker seg selv. 

Skrevet
Helene skrev (8 timer siden):

Dette er mannfolk som aldri sjekker seg selv. 

Jo dro til legen for 10 åt siden. Men gonore ble ikke sjekket på den tiden uten å spørre om d tror jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

? Og ellers har du det bra? 

Nei jeg har aldrig vært utro i hele mitt liv og jeg spør fordi jeg lurer på om det er mulig å ha bakterien liggende i evigheter uten å vite om det.

For i såfall skal jeg teste meg. 

Ja, det er jo det jeg mener. 

Såklart vet du om du har vært utro eller ikke. Det var altså ikke en anklagelse.. 

Spørsmålet beror på om du er mann eller kvinne. Menn kan IKKE gå rundt og være bærere uten å merke noe. 

Kvinner kan. Men, det er jo bare å gå å teste seg uansett. Man, vil jo ikke ende opp slik som meg :) 

Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (11 timer siden):

Rolige, TS er en MANN

Hvordan er jeg ikke rolig ? 

Nei, det er ikke min eks, haha.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, det er jo det jeg mener. 

Såklart vet du om du har vært utro eller ikke. Det var altså ikke en anklagelse.. 

Spørsmålet beror på om du er mann eller kvinne. Menn kan IKKE gå rundt og være bærere uten å merke noe. 

Kvinner kan. Men, det er jo bare å gå å teste seg uansett. Man, vil jo ikke ende opp slik som meg :) 

I følge googling er det bare halvparten av menn som får symptomer. Var det legene som fortalte deg dette?

Hadde sex med ei annen for 10 år siden og fikk vondt når jeg tisset noen dager. Dro til legen og testet, men er ganske sikker på at gonore ikke var med i testen 

Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (11 timer siden):

Rolige, TS er en MANN

Spiller ingen rolle. På Kvinneguiden så er det mannen som er et svin og har all skyld , også når det er kvinnen som er utro.

Anonymkode: cfa7c...340

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

I følge googling er det bare halvparten av menn som får symptomer. Var det legene som fortalte deg dette?

Hadde sex med ei annen for 10 år siden og fikk vondt når jeg tisset noen dager. Dro til legen og testet, men er ganske sikker på at gonore ikke var med i testen 

Du vet vel om du tok urinprøve eller ikke?

Anonymkode: eebd1...a95

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vet vel om du tok urinprøve eller ikke?

Anonymkode: eebd1...a95

Er 10 år siden så nei. Husker bare at jeg fikk svar og de var ok

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er 10 år siden så nei. Husker bare at jeg fikk svar og de var ok

Så du har ikke påvist gonore nå, du bare lurer på om du har det pga at det svidde i penis for 10 år siden?

Det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer, så det er bare å gjøre det. Men du trenger ikke ta sorgen på forskudd.

Anonymkode: 31e00...809

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du har ikke påvist gonore nå, du bare lurer på om du har det pga at det svidde i penis for 10 år siden?

Det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer, så det er bare å gjøre det. Men du trenger ikke ta sorgen på forskudd.

Anonymkode: 31e00...809

I bunn og grunn ja, åsså har jeg fått leddsmerter i fjor og lest at ubehandlet gonore kan føre til dette. Har hypokonder trekk også, vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...