Gå til innhold

Kjenne på og forstå sine følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva jeg snakker om når

den følelsen at du blir ordentlig lei deg, fordi du ble skuffet over en persons handling men du oppriktig VET det ikke var meningen, altså du forstår situasjonen. Og det går helt fint.

men allikevel så kjenner du på en følelse inni deg av at du er skikkelig lei deg, selv om du ikke trenger å være det.

🤔 

Anonymkode: 93fe8...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er følelsen av å være skuffet du kjenner på, som du nevner selv. Da blir man ofte lei seg. En kan være skuffet over både mann, barn og foreldre selv om man vet de ikke oppførte seg slik de gjorde bevisst eller med viten og vilje. Du blir likevel lei deg- altså skuffet. Er man dypet skuffet får det ofte over i fortvilelse.

Anonymkode: 8914e...9d2

Skrevet

*Er man dypt skuffet går det ofte over i fortvilelse.

Skrevet

Ja, for meg handler det nok om at jeg har blitt såret og blir enda mer lei meg over at personen ikke forstår at den handlingen var sårende for meg. Skuffa er et godt ord.

Anonymkode: 7e8c0...320

• Liker 1
Skrevet

Og ‘skuffelse’ blir det rette ordet på følelsen;)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er følelsen av å være skuffet du kjenner på, som du nevner selv. Da blir man ofte lei seg. En kan være skuffet over både mann, barn og foreldre selv om man vet de ikke oppførte seg slik de gjorde bevisst eller med viten og vilje. Du blir likevel lei deg- altså skuffet. Er man dypet skuffet får det ofte over i fortvilelse.

Hmm.. ja kanskje, men selv om i denne settingen var det liksom ikke personens handling i seg selv, det skjedde noe han ikke kunne noe for, 

og da tenker jeg , jeg skal vel ikke være lei meg da? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, for meg handler det nok om at jeg har blitt såret og blir enda mer lei meg over at personen ikke forstår at den handlingen var sårende for meg. Skuffa er et godt ord.

Anonymkode: 7e8c0...320

Det er vond følelse når selve forståelsen for deg blir borte, kunne vært fortere reparert om man har forståelse 

Skrevet

Manglende empati 

Anonymkode: 9177e...0cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...