Gå til innhold

Egen gave til svigermors bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor blir snart 60 år og i den anledning skal vi i familien selvfølgelig gi henne en gave. Samboer sier nå at det er normalt at han gir med sin bror, mens jeg må gi min egen gave. Jeg hadde sett for meg at vi alle ga en fellesgave siden vi er et «etablert par» som har bodd sammen i flere år og har barn sammen. 

Så da lurer jeg på hva deres erfaring er? Jeg kan godt finne på noe selv, men vil helst at vi gir som en familie/par til alle i begges familie. Er det helt urimelig å tenke? 

Og - hvis jeg er helt urimelig og burde gi egen, hva kan man gi? Vil helst iike bruke aaalt for mye penger, men 60 er jo en stor dag.. 

Anonymkode: 0157f...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at etablerte par gir gave felles. Altså at du og samboer går sammen med bror/svigerbror. 

• Liker 7
Skrevet

Kan dere ikke gi sammen alle tre? 

• Liker 2
Skrevet

Vi gir noe ganger sammen, noen ganger hver for oss. Det siste fordi det for eksempel er lettere å finne personlige gaver når den er fra bare fra meg. Ser dervkan være mange grunner til at sønnene ønsker å gi en gave sammen som er bare fra dem.

Gi en gave fra deg og barna. Ikke noe å lage nummer av.

Anonymkode: 5702b...ec2

Skrevet

Vi ga fra barn og svigerbarn felles. Hadde vært veldig rart om det hadde blitt delt opp

Anonymkode: 32587...ab8

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er vanlig å gi sammen når man er etablert par/familie.

Men man kan jo gi flere gaver? Hender jeg gir gave til mine foreldre både fra meg og mannen og fra meg og søster. 

Har broren hans dame? Kan dere alle 4 spleise på noe fint så er jo det en god løsning.

Barna kan jo eventuelt gi en liten gave fra seg ved siden av :)

Anonymkode: 4ba7f...a12

• Liker 2
Skrevet

Når vi søsken spleiser sammen på gaver til foreldrene våre skriver vi fra xx m/fam og xx m/fam. Er en selvfølge familiene våre er inkludert i gavene. Hadde vært rart om vi skulle gitt separate gavert. 

I så fall hadde de kunne gitt en gave fra seg og broren, så kunne dere gitt en fra deres familie i tillegg? Hvorfor mener han den må være kun fra deg? Må barna gi egen gave også?😆

• Liker 1
Skrevet

Pleier han forresten å ordne egen gave til din familie noen gang?

For hos oss så har vi hovedregel at jeg ordner til min familie fra oss og han til sin familie fra oss (hjelper hverandre litt ved behov da såklart). Så om han kom her og plutselig sa at nei jeg måtte fikse egen gave til moren hans for han skal gi med søsken så hadde jeg jo syntes det ble litt urettferdig. 

Anonymkode: 4ba7f...a12

• Liker 2
Skrevet

Gavekort på billetter et kulturhus i nærheten?

Anonymkode: f5c0f...221

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Svigermor blir snart 60 år og i den anledning skal vi i familien selvfølgelig gi henne en gave. Samboer sier nå at det er normalt at han gir med sin bror, mens jeg må gi min egen gave. Jeg hadde sett for meg at vi alle ga en fellesgave siden vi er et «etablert par» som har bodd sammen i flere år og har barn sammen. 

Så da lurer jeg på hva deres erfaring er? Jeg kan godt finne på noe selv, men vil helst at vi gir som en familie/par til alle i begges familie. Er det helt urimelig å tenke? 

Og - hvis jeg er helt urimelig og burde gi egen, hva kan man gi? Vil helst iike bruke aaalt for mye penger, men 60 er jo en stor dag.. 

Hæ alle barn og svigerbarn skulle gått sammen om gave. Ikke naturlig at du skal ekskluderes og kjøpe egen. Dessuten hun er ikke din mor så gaver til henne følger du bare med på. Du har ikke ansvar for gaver til henne. Regner med din samboer aldri kjøper egen gave til din mor

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet

Bifaller det som er blitt sagt til nå. 

Dere gir som en familie. Dere kan godt gi sammen med en annen familie - da er den fra begge familiene. 

Det er det "normale". Det din samboer foreslår er det ikke det. 

Anonymkode: 79741...b5c

• Liker 1
Skrevet

TS her - han og broren tenker å ta henne med på en hyttetur/reise, så sånn sett kan jeg skjønne det er rart å være med på den. Men tenker jo først og fremst at det bare er en formalitet at navnet mitt og kjæresten til brorens navn står på et eventuelt kort.

Vi gir felles gaver til alle andre familiemedlemmer, også på min side. 

uansett takk for svar! Barnet er under ett år gammelt, så blir ikke noen egen gave derifra hvertfall. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her - han og broren tenker å ta henne med på en hyttetur/reise, så sånn sett kan jeg skjønne det er rart å være med på den. Men tenker jo først og fremst at det bare er en formalitet at navnet mitt og kjæresten til brorens navn står på et eventuelt kort.

Vi gir felles gaver til alle andre familiemedlemmer, også på min side. 

uansett takk for svar! Barnet er under ett år gammelt, så blir ikke noen egen gave derifra hvertfall. 

Jeg syns du kan skaffe en egen gave. Brødrene vil gjerne gi gave til sin mor på et rundt tall. Jeg forstår ikke det er noe å lage en sak ut av. 

Anonymkode: 07de0...23d

Skrevet

Hvis det er slik at du ikke er invitert på tur hadde jeg gitt noe proviantkurv av et slag til turen fra deg og barnet. Ved «vanlige» gaver er det vanlig at det står (i deres tilfelle) fra Ole og Per, TS og baby på kortet tenker jeg. 

Anonymkode: 16ed3...e83

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøper masse tobakk til svigermor....  Både til bursdager og jul. Også andre ganger i året.

Bare tobakk, ikke frukt eller noe som er sundt 

Anonymkode: ebbc8...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...