Gå til innhold

depresjon/humørsvigninger av p-piller, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har gått på p-piller siden jeg var ca 15 år, er nå 26. Fra jeg var 15, kan jeg huske å ha slitt med depressive episoder og angst. Har enda hver måned depresjon som kommer og går, og har perioder hvor jeg gråter mye, og er sinnsykt irritabel helt uten grunn, og veldig sensetiv. Lurer på om jeg kanskje har PMDD, men hopper alltid over mensen, har det ca hver 4 måned, så vet ikke helt om det kommer før mensen eller ikke, men har lest litt at flere har samme problemer med oralcon.. så lurer på hva slags p-piller dere går på, erfaring? Litt redd får å bytte etter så mange år, har veldig fin hud så er redd for kviser, evt gå opp i vekt også, så leste jeg at det øker sjangsen for blodpropp dersom man bytter? Men er så lei av disse depressive episodene mine, føler jeg må prøve. Og jeg tørr ikke å ta spiral, eller p stav

Anonymkode: 11b0f...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din. Kanskje p-plaster? P-piller er no go for meg. Testet det ett halvt år og humørsvingningene tok knekken på meg. Pluss risikoen for blodpropp!😱

Anonymkode: 2f314...fd6

Skrevet

Du går ikke opp i vekt hvis du ikke spiser mer enn du gjør nå. Merker du at du blir veldig sulten så må du prøve å stå i mot eller bytte igjen. Ikke ta sorgene på forskudd, det er ikke noe big deal å bytte til en annen type. Sjansen for blodpropp er fremdeles veldig liten.

Jeg gikk på Cerazette i flere år, det funket fint lenge men så ballet det seg på med syke humørsvingninger og jeg ble helt død nedentil. Det forsvant igjen når jeg sluttet.

Anonymkode: d00b8...07e

Skrevet

Er det ikke verdt å teste, for å se om 9 år med månedlig depressive perioder kan være slutt?

Om du får kviser, så finnes det behandling for det. Det er bare en måte å finne det ut på, og det er å prøve. Om du ikke gjør det, finner du heller ikke ut, men forferdelig trist hvis det skulle vise seg å være p-pillene som gjør dette også fortsetter du å gå på dem.. Kanskje er det så enkelt som å bytte til en annen type. 

Anonymkode: 3fb7f...0a7

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg ble sur og tam i humøret på p-piller og fikk oftere angsttendenser. Vanlig bivirkning 

Anonymkode: df582...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...