Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 #1 Del Skrevet 27. januar 2024 Hei kloke hoder. Håper dere kan hjelpe meg med ett problem. Min hun skal ha paracet flytende som smertestillende, og skal ha 10ml per kg kroppsvekt, hvilket er 8,6 kg. Hadde det for meg at hun da skal ha 8 ml . Kan det stemme? Er så redd for å ta feil.. Mvh Dyrekjær. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Del Skrevet 27. januar 2024 Paracet? Hunder skal vel ikke ha Paracet!! Min stjal en halv tab. en gang og ble dritsjuk og lagt på intravenøst en hel dag. Anonymkode: 019c7...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar 2024 #3 Del Skrevet 27. januar 2024 (endret) Hun skal ha 10 mg pr kg kroppsvekt. I flytende paracet er det 24 mg pr ml. Hun skal da ha 86 mg på den vekten hun har, noe som burde tilsvare 3.5 ml. Mikstur - Paracet Endret 27. januar 2024 av Ulven 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar 2024 #4 Del Skrevet 27. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Paracet? Hunder skal vel ikke ha Paracet!! Min stjal en halv tab. en gang og ble dritsjuk og lagt på intravenøst en hel dag. Anonymkode: 019c7...3b6 Det er gammel informasjon. Hunder kan få paracet nå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Paracet? Hunder skal vel ikke ha Paracet!! Min stjal en halv tab. en gang og ble dritsjuk og lagt på intravenøst en hel dag. Anonymkode: 019c7...3b6 Min dyrlege sier hun skal det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. januar 2024 #6 Del Skrevet 27. januar 2024 Hvis det stemmer at hun skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal hun ha d AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Paracet? Hunder skal vel ikke ha Paracet!! Min stjal en halv tab. en gang og ble dritsjuk og lagt på intravenøst en hel dag. Anonymkode: 019c7...3b6 Jo, Paracet brukes som smertestillende til hunder med doser tilpasset hundens vekt. Og hvis det stemmer at hunden skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal den ha 86 ml. Sjekk evt. en gang til hva veterinæren har skrevet på resepten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 27. januar 2024 Ulven skrev (1 minutt siden): Hun skal ha 10 mg pr kg kroppsvekt. I flytende paracet er det 24 mg pr ml. Hun skal da ha 86 mg på den vekten hun har, noe som burde tilsvare 3.5 ml. Tusen takk Ulven! Det er dyrebar informasjon for meg nå. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. januar 2024 #8 Del Skrevet 27. januar 2024 Ulven skrev (3 minutter siden): Hun skal ha 10 mg pr kg kroppsvekt. I flytende paracet er det 24 mg pr ml. Hun skal da ha 86 mg på den vekten hun har, noe som burde tilsvare 3.5 ml. Dette gir mening så jeg ville ha forholdt meg til det. Og dobbeltsjekket at det virkelig er 24 mg. pr. ml. i det preparatet du sitter med TS! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 27. januar 2024 Leo skrev (1 minutt siden): Hvis det stemmer at hun skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal hun ha d Jo, Paracet brukes som smertestillende til hunder med doser tilpasset hundens vekt. Og hvis det stemmer at hunden skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal den ha 86 ml. Sjekk evt. en gang til hva veterinæren har skrevet på resepten. Har ikke resept på det. Kjøpte flasken i vinter, og må brukes nå. Veterinær mener jeg bør vurdere å avlive.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 27. januar 2024 Leo skrev (1 minutt siden): Hvis det stemmer at hun skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal hun ha d Jo, Paracet brukes som smertestillende til hunder med doser tilpasset hundens vekt. Og hvis det stemmer at hunden skal ha 10 ml. pr. kg. kroppsvekt så skal den ha 86 ml. Sjekk evt. en gang til hva veterinæren har skrevet på resepten. Har ikke resept på det. Kjøpte flasken i vinter, og må brukes nå. Veterinær mener jeg bør vurdere å avlive.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 27. januar 2024 Leo skrev (2 minutter siden): Dette gir mening så jeg ville ha forholdt meg til det. Og dobbeltsjekket at det virkelig er 24 mg. pr. ml. i det preparatet du sitter med TS! 🙂 Ok. Så 3.6 ml Da får jeg prøve og håpe hun vil få det litt greiere med det. 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Del Skrevet 27. januar 2024 Helle,64 skrev (1 minutt siden): Har ikke resept på det. Kjøpte flasken i vinter, og må brukes nå. Veterinær mener jeg bør vurdere å avlive.. Sorry at jeg sier det men, stakkars dyr. Den har garantert mye mer smerter enn den gir uttrykk for. Og når veterinær velger å nevne det har det egentlig gått for langt. Du bør høre på veterinær. Anonymkode: 1958c...b41 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. januar 2024 #13 Del Skrevet 27. januar 2024 Helle,64 skrev (1 minutt siden): Har ikke resept på det. Kjøpte flasken i vinter, og må brukes nå. Veterinær mener jeg bør vurdere å avlive.. OK. De gangene jeg har fått det til hund så har jeg fått resept med beskrivelse av preparat, mengde osv. Og det er de færreste veterinærer som direkt anbefaler avliving så jeg ville nok ha begynt å tenke tanken. De fleste, inkludert meg selv, venter for lenge. Veldig trist, men dessverre sant ❤️ 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #14 Del Skrevet 27. januar 2024 Et ansvar man tar når man får seg hund er også å ta den bort når den lider. En hund i smerter som må gå fast på smertestillende bør få slippe. Anonymkode: 1958c...b41 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Del Skrevet 27. januar 2024 Helle,64 skrev (1 minutt siden): Har ikke resept på det. Kjøpte flasken i vinter, og må brukes nå. Veterinær mener jeg bør vurdere å avlive.. Så i stede for å høre på dyrlegen anbefalinger gir du paracet siden dere fikk beskjed om å gi det tidligere? Jeg hadde ikke klart å latt min hund lide med smerter osv hvis dyrlegen anbefalte avlivning. Da hadde jeg latt hunden slippe. Selv var vi borte i hund ble sparket av elg, ble lam bak. Dyrlegen sa han kunne prøve å operere men vi da måtte regne med hunden ville leve med mye smerter. Vi valgte da avlivning. Mener har en dyr er det og en plikt å innse at en faktisk tar det valget som er best så dyret slipper å lide Anonymkode: 6dc61...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 27. januar 2024 #16 Del Skrevet 27. januar 2024 Hunden skal nok ha 10MG Per kilo, ikke 10ml, jeg Googlet det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar 2024 #17 Del Skrevet 27. januar 2024 5 minutter siden, Helle,64 said: Tusen takk Ulven! Det er dyrebar informasjon for meg nå. 🥰 Jeg har en hund på 4.5 kg og hun fikk halvannen ml et par ganger daglig sammen med Metacam da hun ble operert. Husk at Paracet for hund er det samme som hos menneske, en grunnsmertestillende. Så har hun mye smerter vil ikke Paracet være tilstrekkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle,64 Skrevet 27. januar 2024 Forfatter #18 Del Skrevet 27. januar 2024 Hun er giktisk pga alder, men synes ikke på henne annet enn i trapper. Hun vil ikke gå så langt lenger, men jeg ønsker å tilpasse meg til hennes nye hverdag å se om det kan bli lettere. Om ikke, ja.. da har jeg ikke noe valg. Mange hunder må ha medisiner eller hjelp på annen måte, det betyr ikke alltid at de må dø på dagen. Vil gjøre alt for henne først!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Paracet? Hunder skal vel ikke ha Paracet!! Min stjal en halv tab. en gang og ble dritsjuk og lagt på intravenøst en hel dag. Anonymkode: 019c7...3b6 Hund kan få Paracet hvis dyrlegen foreskriver det, fordi det er svært viktig at dosen er helt korrekt for at det ikke skal være skadelig. Når din stjal en halv tablett var nok det alt for høy dose. Det er katter som aldri skal ha Paracet i det hele tatt. Anonymkode: de6de...c3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 27. januar 2024 #20 Del Skrevet 27. januar 2024 Just now, Helle,64 said: Hun er giktisk pga alder, men synes ikke på henne annet enn i trapper. Hun vil ikke gå så langt lenger, men jeg ønsker å tilpasse meg til hennes nye hverdag å se om det kan bli lettere. Om ikke, ja.. da har jeg ikke noe valg. Mange hunder må ha medisiner eller hjelp på annen måte, det betyr ikke alltid at de må dø på dagen. Vil gjøre alt for henne først!!! Har hun testet Librela? Min gamle hund, som ble nesten 15, fikk to fine år ekstra pga Librela. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå