Annie84 Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Hei vi hadde Tplo operasjon på vår hund sent i August ifjor. vi ligger litt etter med å være 100% da rehabliteringen tok mye lenger tid mye pga vinter og vær. skulle gjerne hørt med noen som har fått igjennom det samme. For tips og råd i tiden etter 😊
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #2 Skrevet 28. januar 2024 Har dere opptreningsfolk i nærheten, ta kontakt med de, så får dere litt hjelp på veien. Noen forsikringer har rehab dekka. Vanntredemølle er fint når det er glatt ute Anonymkode: f2278...2d2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Har dere opptreningsfolk i nærheten, ta kontakt med de, så får dere litt hjelp på veien. Noen forsikringer har rehab dekka. Vanntredemølle er fint når det er glatt ute Anonymkode: f2278...2d2 Nei vi har dessverre ikke det, vi bor litt avsides, det tar oss to timer hver vei om vi skulle benytte oss av det. Vi syns det blir mye med 4 timer i bil for 30 min vanntredemølle flere ganger i uken og også litt vannskelig å få til. så vi har gjort det uten, vi er jo kommet langt over hva som er satt til tenkelig rehab (16 uker) vi er i uke 23, ville bare gjerne luftet noen tanker med noen som har erfaring fra det samme, har du det? Anonymkode: 00c2c...ded
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #4 Skrevet 29. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei vi har dessverre ikke det, vi bor litt avsides, det tar oss to timer hver vei om vi skulle benytte oss av det. Vi syns det blir mye med 4 timer i bil for 30 min vanntredemølle flere ganger i uken og også litt vannskelig å få til. så vi har gjort det uten, vi er jo kommet langt over hva som er satt til tenkelig rehab (16 uker) vi er i uke 23, ville bare gjerne luftet noen tanker med noen som har erfaring fra det samme, har du det? Anonymkode: 00c2c...ded Hunden hadde bare delvis ruptur av korsbånd, så vi har trent opp med vanntredemølle og svømming. Slapp unna operasjon (bank i bordet osv) . Men vi fikk all informasjon i forkant, det ble sagt opptil seks mnd opptrening etter operasjon. Men hvis du synes det går for sakte med opptrening, kan kanskje en tur til rehabfolket og få et nytt opplegg som kan funke være verdt det. Balanseputer, litt tyngdemansjetter på labber. Det finnes flere muligheter. Du vil jo ha opp styrken på musklene rundt Anonymkode: f2278...2d2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #5 Skrevet 29. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Hunden hadde bare delvis ruptur av korsbånd, så vi har trent opp med vanntredemølle og svømming. Slapp unna operasjon (bank i bordet osv) . Men vi fikk all informasjon i forkant, det ble sagt opptil seks mnd opptrening etter operasjon. Men hvis du synes det går for sakte med opptrening, kan kanskje en tur til rehabfolket og få et nytt opplegg som kan funke være verdt det. Balanseputer, litt tyngdemansjetter på labber. Det finnes flere muligheter. Du vil jo ha opp styrken på musklene rundt Anonymkode: f2278...2d2 Hei , nå misforstod du, jeg formulerte det nok veldig dårlig. Men jeg mente ikke at jeg syntes det tok veldig lang tid , jeg mente bare å få frem at vi ligger nok litt etter der vi kunne vært fordi vi har valgt å ta det roligere, fordi det har vært vanskelig å ut å springe korte turer litt og litt osv når det er speilblank is, 24 minus, snøstormer osv 😅 så vi har er ikke i nærheten av full aktivitet eller fri aktivitet enda 😅 Anonymkode: 00c2c...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå