AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Hei! dette er min tredje graviditet, og jeg kjenner det allerede godt i bekkenet. I de to forrige graviditetene ble jeg sykemeldt fra ca halvveis pga store bekkenplager (måtte bruke krykker for å kunne gå fremover). Nå er jeg uke 9, og jeg kjenner det godt allerede hvis jeg ikke er forsiktig. jobber i barnehage, samme jobben som ved de forrige graviditetene, men med ny leder. Det var vanskelig for forrige leder å tilrettelegge for meg, og ville ikke gå med på tiltak jeg selv foreslo (ikke gå på tur, slippe garderoben feks) fordi det ville gå så mye ut over de andre ansatte mente hun. noen andre som jobber i barnehage, og sliter med bekkenet? Som har noe form for tilrettelegging? Kjenner jeg gruer meg til samtale med sjefen, men må snart få det gjort siden jeg kjenner det utfordrer allerede så tidlig. Anonymkode: 4575d...57f
Sofakona Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Kansje det hadde vært best å sykemeldt seg? Er førskolelærer og vet at i barnehagen er det mye opp og ned, bæring, turer, gå ute etc. Tror det vil være vanskelig å tilrette da det du kan gjøre er å sitte og ikke få gjort så mye på jobben ( mener dette på god måte) Og da kansje får de andre i barnehagen er det bedre at de setter inn en vikar som kan jobbe, en tilrettelegging at du ikke kan gjøre så mye på jobb. og du kan taste med ro hjemme 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Sofakona skrev (4 minutter siden): Kansje det hadde vært best å sykemeldt seg? Er førskolelærer og vet at i barnehagen er det mye opp og ned, bæring, turer, gå ute etc. Tror det vil være vanskelig å tilrette da det du kan gjøre er å sitte og ikke få gjort så mye på jobben ( mener dette på god måte) Og da kansje får de andre i barnehagen er det bedre at de setter inn en vikar som kan jobbe, en tilrettelegging at du ikke kan gjøre så mye på jobb. og du kan taste med ro hjemme Det er nettopp det jeg er redd for: å være en byrde for de andre. Men for min egen del så ønsker jeg å stå i jobb så lenge jeg kan, godt å ha noe å gå til, sosialt osv. derfor jeg ønsket å høre hvilke tilrettelegginger andre har i barnehage.. Anonymkode: 4575d...57f
Sofakona Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nettopp det jeg er redd for: å være en byrde for de andre. Men for min egen del så ønsker jeg å stå i jobb så lenge jeg kan, godt å ha noe å gå til, sosialt osv. derfor jeg ønsket å høre hvilke tilrettelegginger andre har i barnehage.. Anonymkode: 4575d...57f Skjønner..men tror dette er noe du må snakke med pedleder din med, slik at hun kan finne om det finnes noe tilrettelagt eller ikke i din barnehage.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! dette er min tredje graviditet, og jeg kjenner det allerede godt i bekkenet. I de to forrige graviditetene ble jeg sykemeldt fra ca halvveis pga store bekkenplager (måtte bruke krykker for å kunne gå fremover). Nå er jeg uke 9, og jeg kjenner det godt allerede hvis jeg ikke er forsiktig. jobber i barnehage, samme jobben som ved de forrige graviditetene, men med ny leder. Det var vanskelig for forrige leder å tilrettelegge for meg, og ville ikke gå med på tiltak jeg selv foreslo (ikke gå på tur, slippe garderoben feks) fordi det ville gå så mye ut over de andre ansatte mente hun. noen andre som jobber i barnehage, og sliter med bekkenet? Som har noe form for tilrettelegging? Kjenner jeg gruer meg til samtale med sjefen, men må snart få det gjort siden jeg kjenner det utfordrer allerede så tidlig. Anonymkode: 4575d...57f Jeg ble sykemeldt hele svangerskapet, fra uke 10. Gikk ikke å tilrettelegge, men jeg så også i etterkant at det uansett ikke hadde fungert med tilrettelegging (klarte ikke gå, sitte eller bevege meg noe særlig, ble bare værre og værre utover i svangerskapet). Jobbet på blandet avdeling, så var heller ikke så mange småbarn der egentlig, men man skal jo fungere til andre ting en stell og påkledning (tur, utelek, aktiviteter både ute og inne). Også handler det faktisk om sikkerhet, hvor kjapt klarer du å reagere om det skjer noe mens de andre er å skifter på barna? Anonymkode: 5e06c...899 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Jeg fikk store plager i uke 13, og måtte sykemeldes. Jobben er så travel, og det er opp og ned av av gulvet, og mye bæring (på småbarn) så for meg gikk det ikke, selv om jeg ville. Det blir jo mer arbeid på dine kollegaer, når du ikke kan gjøre ting. Tror det beste for min avdeling var at jeg gikk ut i sykemelding, og de fikk inn en fast, sprek vikar. Er jo noe helt annet om du hadde jobbet på kontor f.eks. Anonymkode: 10975...52a 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #7 Skrevet 28. januar 2024 Jeg var sykemeldt fra barnehagejobben fra uke 20, da de ikke kunne tilrettelegge… Hadde også en veldig usympatisk leder som mente at jeg måtte jobbe uavhengig av smertene. Anonymkode: 9edbd...e60
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei! dette er min tredje graviditet, og jeg kjenner det allerede godt i bekkenet. I de to forrige graviditetene ble jeg sykemeldt fra ca halvveis pga store bekkenplager (måtte bruke krykker for å kunne gå fremover). Nå er jeg uke 9, og jeg kjenner det godt allerede hvis jeg ikke er forsiktig. jobber i barnehage, samme jobben som ved de forrige graviditetene, men med ny leder. Det var vanskelig for forrige leder å tilrettelegge for meg, og ville ikke gå med på tiltak jeg selv foreslo (ikke gå på tur, slippe garderoben feks) fordi det ville gå så mye ut over de andre ansatte mente hun. noen andre som jobber i barnehage, og sliter med bekkenet? Som har noe form for tilrettelegging? Kjenner jeg gruer meg til samtale med sjefen, men må snart få det gjort siden jeg kjenner det utfordrer allerede så tidlig. Anonymkode: 4575d...57f Husk å ha med legeerklæring på tilretteleggingsbehov fra legen når du tar samtalen. Anonymkode: 0ef8a...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå