Gå til innhold

Byttet lege men hun har vikar, og det er kræsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir irritert av å prøve å få hjelp derfra.

for det første snakker han dansk ,som jeg er dårlig på , men også gebrokken dask fordi han er fra et annet land.

og han er utrolig uhøflig, veldig stresset og misforstår meg hele tiden og blir irritert, nærmest sint når jeg spør om ting fordi jeg tror han føler jeg prøver å blande meg oppi kompetansen hans. 
huff

anyway, hos tidligere lege hadde jeg lav D og folsyre, fikk folsyre tabletter men helt arlig ass, skulle ta hver dag i 3 mnd men tok sikkert annenhver dag i 2-3 uker.

Blodprøve hos han nå viser helt fint kun D vit mangel.

hvordan er det skjer ? Jeg har ikke spist noe særlig bedre siden sist heller dårligere.

prøver å fortelle han om lav folsyre sist men han blir liksom irritert og avfeier meg.

altså fordi egentlig grunnen til disse prøvene er fordi vi prøver å finne ut hva som feiler magen min 😅

Men altså folsyre, ble det bare bra av seg selv da?? Erfaringer? 

Anonymkode: ee374...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut til fastlegen din er tilbake.

Dere kan jo evt. snakke engelsk?

Anonymkode: 0c24e...ca5

• Hjerte 1
Skrevet

Forresten: spis brokkoli flere ganger i uken, så slipper du sannsynligvis folsyremangel :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Forresten: spis brokkoli flere ganger i uken, så slipper du sannsynligvis folsyremangel :)

Takk for ekstremt gode innspill og råd, begge to til det jeg spurte om, og det hadde jeg aldri tenkt på

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

for det første snakker han dansk ,som jeg er dårlig på , men også gebrokken dask fordi han er fra et annet land.

og han er utrolig uhøflig, veldig stresset og misforstår meg hele tiden og blir irritert, nærmest sint når jeg spør om ting fordi jeg tror han føler jeg prøver å blande meg oppi kompetansen hans. 
huff

anyway, hos tidligere lege hadde jeg lav D og folsyre, fikk folsyre tabletter men helt arlig ass, skulle ta hver dag i 3 mnd men tok sikkert annenhver dag i 2-3 uker.

hvordan er det skjer ? Jeg har ikke spist noe særlig bedre siden sist heller dårligere.

prøver å fortelle han om lav folsyre sist men han blir liksom irritert og avfeier meg.

altså fordi egentlig grunnen til disse prøvene er fordi vi prøver å finne ut hva som feiler magen min 😅

Jeg hadde folsyremangel, fikk tabletter i 3 mnd, og mengden i blod 6-doblet seg, så en kur på.2-3 uker kan sikkert normalisere det...

Men ift relasjonen, har du mulighet il å gå privat til legen din er tilbake?

Endret av Topsi
Skrivefeil
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

huff

Altså. Du har rett. Du betviler ikke legens kompetanse med laberatorium ansatte sin kompetanse for å analysere blodet ditt. Du får ta det opp med de som tar blodprøvene dine neste gang at blodet ditt bør vise de korrekte verdiene. De har jo åpenbart ikke utdannelse innen hva de gjør. 

Anonymkode: dcc63...a3d

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk engelsk med danske leger, les deg opp på mangelen din og ok grønnsaker og fet fisk i kosten❤️

Anonymkode: 57e5d...d6b

Skrevet

Men hallo jeg spør jo ikke om råd til hvordan spise for å ikke få B9 mangel 😏

eller hvordan kommunisere med legen min.

og jeg betviler ingens kompetanse! 
jeg går til legen for å utrede magen min, jeg er ikke der for å teste folsyre.

jeg bare nevner det for legen min i forbifarten at sist hadde jeg foresten lav folsyre. 
jeg tenker at vi da kanskje kan sjekke den samtidig.

men jeg tror han forstår det slik at jeg mener det som om det skal ha noe å si i forhold til mageproblemene, det ble misforstått.

jeg ga opp, og jeg vet ikke hvilke prøver som ble tatt, han sa bare alt var fint unntatt D vit.

Så da lirte jeg på om noen hadde erfaringer rundt det å ha lav folsyre og at det stabeliseres uten videre.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså. Du har rett. Du betviler ikke legens kompetanse med laberatorium ansatte sin kompetanse for å analysere blodet ditt. Du får ta det opp med de som tar blodprøvene dine neste gang at blodet ditt bør vise de korrekte verdiene. De har jo åpenbart ikke utdannelse innen hva de gjør. 

Anonymkode: dcc63...a3d

Du har jo misforstått helt! Har vel aldri tvilt på noens kompetanse noen gang. Jeez

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du tok jo tilskudd 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Topsi said:

Jeg hadde folsyremangel, filkhtableyyer i 3 mnd, og mengden i blod 6-doblet seg, så en kur på.2-3 uker kan sikkert normalisere det...

Men ift relasjonen, har du mulighet il å gå privat til legen din er tilbake?

Hmm.. interesant 😊 takk for at du deler, 

ja jeg har mulighet til å gå privat så lenge men hun er tilbake i mars, men går uansett greit , 

Skrevet
3 minutter siden, minister-mio said:

Du tok jo tilskudd 

Joda, men syntes det var rart at jeg skulle ta 1 hver dag i 3 mnd- og så tok jeg sikkert 10- 12 , men uansett kan være det holdt det. Var bare nysgjerrig om noen hadde erfaringer rundt det.

for som sagt så vet ikke jeg om det ble kontrulert og var ok, eller om det ikke er kontrulert og fortsatt er lavt 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Joda, men syntes det var rart at jeg skulle ta 1 hver dag i 3 mnd- og så tok jeg sikkert 10- 12 , men uansett kan være det holdt det. Var bare nysgjerrig om noen hadde erfaringer rundt det.

for som sagt så vet ikke jeg om det ble kontrulert og var ok, eller om det ikke er kontrulert og fortsatt er lavt 😊

Det finner du raskt ut av ved å be om utskrift av blodprøvesvarene.  Du kan snakke mef resepsjonen om det, og slipper å snakke med legen.

Anonymkode: 1a73e...6ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...