Gå til innhold

Ghosted av seriøs kjæreste - hvordan reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg tror jeg har blitt ghosted av en seriøs kjæresterelasjon (begge 30) helt ut av det blå, han har ikke svart på hyggelige meldinger/snap siden onsdag og ignorerte at vi hadde snakket om å tilbringe helga sammen som vi alltid gjør. Han er som forsvunnet fra overflaten. Jeg skriver her inne for å høre om hva jeg skal tro og håpe, og hvorfor i all verden gjør menn dette? Og hva skal jeg si når han kommer tilbake og tar kontakt, er dette noe jeg kan akseptere i et forhold? Vil han ha tid, og hvorfor sier han ikke det? Eller er det slutt? 

Det gjør ufattelig ondt. Jeg forstår at dette har å gjøre med hans usikkerhet, kanskje kalde føtter, eller at han mistet følelsen for meg over natta og tørr ikke se meg i øynene. Eller så dater han noen, og tørr ikke lyve til meg om hva han gjør og dermed forsvinner isteden? 

Anonymkode: 84e4f...1f2

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært min ville jeg ringt venner eller familie, for jeg hadde trodd han var død/skadet.

Anonymkode: dd077...7bc

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Tror jeg ville ha sjekket om det hadde gått bra med han som forrige skriver. Det kan ha skjedd noe

Anonymkode: 5ee7e...42c

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Enig med de over. Vet du at det ikke har skjedd noe?

Anonymkode: b0b6a...570

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Ts her. Bakgrunn: Vi har hatt et kjempefint balansert forhold i et halvt år nå, møtes flere ganger og bor hos hverandre i helger. Vi er begge 30 og bosatt i en av storbyene her. Han er en flott fyr, med gode relasjoner rundt seg, vi har blitt kjent med både familie og venner. Han har beina på bakken liksom. 

På onsdag måtte jeg jobbe overtid igjen, og jeg vet det var irriterende for han. Jeg sa unnskyld, og sa hvor mye jeg satt pris på forståelsen hans. Han sa takk for at jeg sa ifra og god natt. Etter det har jeg vært ghosted på alle arenaer, til og med spørsmålet om hvilken dag vi skulle bestille konsettbilletter ble ignorert. Vi har aldri hatt en diskusjon. Alt har vært tipp topp. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig med de over. Vet du at det ikke har skjedd noe?

Takk dere som spør. Vi bor i samme by. Han er aktiv på snap, og ser han er aktiv. Så han har det nok "helt fint"

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at man ikke trenger føle seg slem fordi man må jobbe overtid. Og hvis han er sur for det er det kanskje ikke vits i å være sammen? 

Anonymkode: b9f68...558

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Sende en melding og spørre om hvorfor han ikke svarer deg? Hvis han ikke svarer på den heller, si at dette er såpass barnslig oppførsel at dette gidder du ikke lenger, og at han nå kan seile sin egen sjø. 

Bare tenk: hvis han gjør det her fordi du måtte jobbe overtid / andre grunner, hvordan vil et forhold med en sånn fyr bli? Det her ønsker du rett og slett ikke for deg selv. Skulle han komme tilbake vil du alltid ha angsten for at han bare skal forsvinne. Når man er så umoden som dette, hvordan skal han klare andre forpliktelser? Det her er så barnslig og umodent at jeg ikke har ord. 

Anonymkode: 302c7...ead

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tenker at man ikke trenger føle seg slem fordi man må jobbe overtid. Og hvis han er sur for det er det kanskje ikke vits i å være sammen? 

Anonymkode: b9f68...558

Ja ikke sant.. jeg tenker vel mer at det ikke er avgjørende at jeg jobbet ovetid, men at han ghostet meg fordi han har gjort det slutt inni hodet sitt? Eller trenger tid, men da ville en person ha sagt det vel? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sende en melding og spørre om hvorfor han ikke svarer deg? Hvis han ikke svarer på den heller, si at dette er såpass barnslig oppførsel at dette gidder du ikke lenger....

Takk for det. Men gjør det ikke det værre å kontakte noen som har ignorert deg, dersom den mannen føler at han må ha space?  jeg er knust og vil jo ikke miste han, og håper og tror noen kan si at dette er normalt for men å gjøre fordi de kan bli usikker på følelser.. dette er andre gangen han har "forsvunnet" fra overflaten, forrige gang etter 3mnd, da bad han meg vente til han tok kontakt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er sånn han reagerer ved litt motgang og strek i planene, så er det kanskje like greit at han viste sitt sanne jeg? 

Vil du ha en guttunge som furter og skal straffe deg på denne måten, er det en sånn en du egentlig vil ha? 

Anonymkode: edc4b...197

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
anonym ss skrev (2 minutter siden):

Takk for det. Men gjør det ikke det værre å kontakte noen som har ignorert deg, dersom den mannen føler at han må ha space?  jeg er knust og vil jo ikke miste han, og håper og tror noen kan si at dette er normalt for men å gjøre fordi de kan bli usikker på følelser.. dette er andre gangen han har "forsvunnet" fra overflaten, forrige gang etter 3mnd, da bad han meg vente til han tok kontakt. 

Og du satt og ventet, tilpasset deg ........? 

Du ser konturene av hva som venter.

Anonymkode: edc4b...197

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
4 minutter siden, anonym ss said:

Han har til og med gjort det før? Det hadde ikke jeg orket, gitt... Forstår at du har flere følelser å ta hensyn til her enn meg, men jeg ville bare slettet og blokkert.... 

❤️

Anonymkode: dd077...7bc

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg datet også en fyr ett halvt års tid i fjor. Rett før jul dumpet han meg, men sa det var jeg som dumpet han. Jeg kontaktet han noen ganger i ettertid, men siste gang ga han sterke indikasjoner på at han hadde truffet en ny. Enkelte altså 🤷‍♀️

Anonymkode: 3452d...463

Skrevet

Skjedde med meg. Jeg ringte faren hans for å sjekke at han ikke var omkommet i en ulykke. Viste seg at han bare hadde lagt fra seg telefonen i noen dager mens han besøkte foreldrene og ikke hadde tenkt over å gi lyd fra seg til meg.. Vi pratet, fant ut av det, og i dag er vi faktisk gift (helt sant).

MEN hadde han ikke gitt lyd fra seg for å «straffe» meg, hadde det vært slutten på forholdet. Jeg godtok tankeløshet, ikke manipulasjon og ignorering.

Anonymkode: b3f60...7bd

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
anonym ss skrev (4 minutter siden):

Det han gjør er ikke normalt og du skal ikke finne deg i denne type oppførsel. Håper du klarer å snu tankegangen din. Istedenfor å være redd for å miste ham bør du bli kvalm av måten han behandler deg på. Han bør allerede ha mistet deg. Hvis du tar ham tilbake etter dette, vil han gjøre akkurat det samme igjen. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
anonym ss skrev (10 minutter siden):

Denne typen atferd er et stort, rødt flagg for meg.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Han kan i prinsippet ha blitt alvorlig syk eller mistet mobil/ lader mens han er på fjellet ol...men mest sannsynligvis ønsker han ikke kontakt med deg nå og framover. Akkurat som sist han ghostet deg. 

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde ikke jeg funnet meg i. Dere er jo voksne mennesker, må da kunne gå an å si hva man føler og tenker på. Han er nok usikker på noe, enten dere, eller seg selv. Ikke godt å si hva som plager ham. Men hadde definitivt sendt en melding type sånn: "Hei igjen. Må bare si at jeg blir veldig bekymret når du plutselig ikke svarer meg. Trodde vi hadde det bra sammen? Vi er voksne mennesker og hvis du er usikker på hva du føler/ikke vil være sammen, må du si fra til meg. Jeg fortjener bedre enn å bli behandlet sånn".

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
anonym ss skrev (17 minutter siden):

Og nå gjør han det igjen…. Jeg hadde sendt melding til han og med om en veldig god forklaring på dette innen søndag, hvis ikke er relasjonen avsluttet. 

Anonymkode: 1c1a1...dcb

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...