Gå til innhold

Deal breaker med en som ikke vil reise mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at det er en person som ikke vil dra til bestemte steder i verden fordi de har emetofobi (frykt for å kaste opp). Siden noen steder slik som mange land i Asia og Afrika for eksempel har helt annen bakteriekultur og helt andre hygiene standarder. Dette utelukker jo mange steder utenfor den vestlige verden. Hadde dette vært en deal breaker for deg?

Anonymkode: f21db...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 84c5f...90e

• Liker 4
Skrevet

Er nok verre om man har frykt for å få diaré. 

Anonymkode: 4088f...71a

Skrevet

Reising i seg selv er ikke nødvendigvis et stort problem. Et mer relevant spørsmål er hvor mye denne fobien påvirker deg i det daglige, og ikke minst hva du gjør for å endre situasjonen. 

Anonymkode: eea95...3b6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg holder meg til Europa selv, og reiser gjerne alene. Så for meg hadde det ikke vært noe problem. Men hvis han lot denne fobien gå utover meg så hadde det vært uaktuelt. Det spiller ingen rolle hva slags fobi det var.

Anonymkode: 92836...c80

• Liker 3
Skrevet

Ja, er litt dealbreaker. Jeg elsker å reise, og har noen steder igjen på bucket listen i Asia og Afrika.

Samtidig så må jeg ikke absolutt ta alle reiser med en kjæreste, så det kan jo funke så lenge han vil reise innenfor vesten, så kan jeg dra andre steder med venner eller familie.

Anonymkode: c697e...b5b

• Liker 3
Skrevet

Det er vel helt ok om man ikke vil reise så mye. Det er uansett best for klimaet om vi slutter med all reisingen. Ingen av oss kan farte jorden rundt hele tiden slik vi gjorde før.

Anonymkode: b8d8e...9e9

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er faktisk ikke alle som er så glade i å reise, selv om det kanskje kan virke slik. Null problem for min del hvertfall!

• Liker 2
Skrevet

Ikke for meg, for jeg reiser ikke så mye, men hvis jeg hadde vært av typen som elsket å reise, og det var helt avgjørende for meg, hadde så klart det vært problematisk. 

Anonymkode: 6604d...e22

• Liker 1
Skrevet

Virker mer som at problemet ligger i at fobien får styre livet til personen. Jeg forstår fobier og har selv jobbet veldig hardt med å bli kvitt min edderkopp fobi til ingen nytte. Deal breaker er komplisert egentlig, hvor mye sier vi ikke er deal breaker, men som vi tolererer alikevel for den vi elsker... Da er det bedre å bryte med en gang før følelser oppstår veldig.

Anonymkode: bf1d9...f60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Si at det er en person som ikke vil dra til bestemte steder i verden fordi de har emetofobi (frykt for å kaste opp). Siden noen steder slik som mange land i Asia og Afrika for eksempel har helt annen bakteriekultur og helt andre hygiene standarder. Dette utelukker jo mange steder utenfor den vestlige verden. Hadde dette vært en deal breaker for deg?

Anonymkode: f21db...e90

Ikke nødvendigvis, da jeg ikke har behov for å reise til Afrika. Kanskje Asia for jeg har lyst å reise til Japan en gang. Men ser jo for meg at de har ganske god hygienisk standard der...

Men hadde vært dealbreaker om det var en som aldri ville reise ut fra Norges land noen sinne.

Skrevet

Er kjipt, er selv glad i å reise og dater en som ignorere alle spørsmål om reising. Det føles som en deal breaker. Men om man skal ha 10/10 på alle arenaer, blir man evig singel. Prøv å jobb med deg selv, finn andre å reise med, dra på en alenetur (vet det ikke alltid frister), og finn måter å være ok med å reise innenlands sammen. Er han verdt noe for deg, lar du det gå, og lar det bli en sak for fremtiden. Med mindre du ikke har noe problem med å bli singel og reise. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg liker ikke å reise selv, synes det er nok å finne på her i Norge (og ev Sverige og Danmark). 

Anonymkode: bc4e0...1ca

Skrevet

Det er helt ok å reise alene, selv om man er i et forhold. Jeg har reist mye med en venninne, og det er helt innafor. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei det hadde gått fint for meg.

Hadde kanskje blitt mer skeptisk til om fobien slo seg ut på mer hverdagslige problemer.. som feks om personen ikke ville ha barn pga dette eller noe sånt. 

Anonymkode: 274de...fe8

• Liker 2
Skrevet

Det hadde vært en alvorlig dealbreaker for meg, som elsker å reise. År etter år etter år i Norge/Skandinavia hadde vært gørrkjedelig.

Anonymkode: 69eff...8d8

Skrevet

Nei. Jeg er ikke så veldig interessert i å reise. Og når jeg først reiser så foretrekker jeg Europa. I tillegg har jeg flyskrekk og det begrenser hvor langt jeg klarer å reise. Har vært samboer i 19 år.

Anonymkode: c7ee8...3f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det hadde vært en alvorlig dealbreaker for meg, som elsker å reise. År etter år etter år i Norge/Skandinavia hadde vært gørrkjedelig.

Anonymkode: 69eff...8d8

Du vil sikkert få lov til å reise uten kjæresten. 

Anonymkode: 40287...e35

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan fint reise andre steder, det er masse spennende steder hvor bakteriekulturen ikke er like forskjellig fra norden.

Jeg har kun reist i europa, men jeg har reist mye.

Men hvis denne frykten hadde slått inn på andre punkter i livet, som overdreven vasking, eller ikke kunne leve som normalt fordi det er sesong for omgangssyke, så hadde det vært dealbreaker.

Reisedestinasjoner er lettere tilpasse enn hverdagen.

Anonymkode: 31610...582

Skrevet

En person med en slik tullete fobi hadde jeg styrt unna uans

Anonymkode: b1305...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...