Gå til innhold

Har vært uten skikkelig mobilnett i en uke nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Iphone 13 Pro, litt over to år gammel. Abonnementet er Phonero gjennom jobben og de bruker Telias linjer. Det står jeg har full dekning og 5G, men den faktiske dekningen er dårligere enn Edge-nett, om noen husker det. Det tar fem minutter å åpne en nyhetsside på internett, hvis den i det hele tatt åpnes, og når den er ferdig innlastet er hele nettsiden helt kaotisk. Dette skjer kun ved bruk av mobildata. Noen som har vært borti noe lignende?

Anonymkode: 13735...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haaaar du restartet mobilen...?

Anonymkode: 72ec0...e8c

• Liker 1
Skrevet

Mob har låst seg på 2g. Endre det til "foretrukket nett" 4g

Anonymkode: c263c...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haaaar du restartet mobilen...?

Hehe, ja :)

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mob har låst seg på 2g. Endre det til "foretrukket nett" 4g

Men det står jo at jeg har 5G?

Skrevet

Phonero bruker Telia. De har elendig dekning utenfor urbane strøk. De bruker også to-tre uker på å reparere en basestasjon i urbane strøk så man er ikke garantert noe. Men de er billigere enn Telenor da, men du bør nok da bo og jobbe innenfor ring 2 i Oslo...

Anonymkode: 196d0...ac3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Phonero bruker Telia. De har elendig dekning utenfor urbane strøk. De bruker også to-tre uker på å reparere en basestasjon i urbane strøk så man er ikke garantert noe. Men de er billigere enn Telenor da, men du bør nok da bo og jobbe innenfor ring 2 i Oslo...

Nei, har aldri hatt problemer med de her i området selv om det ikke er urbant. Gikk over til Phonero i april i fjor, men alltid hatt perfekt 5G frem til nå. Mistenker det er mobilen som er problemet, så skal prøve å sette SIM-kortet i en annen mobil for å bekrefte/avkrefte. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I Nordland (stedene jeg ferdes i alle fall) er Telia milevis bedre enn Telenor. Så det kommer an på hvor man bor, men det er slettes ikke sånn at det kun funker i Oslo sentrum.

Telia kom til og med å satte opp helt ny basestasjon ved mine foreldre, etter at Telenor nektet for at de ikke hadde mobildekning hjemme. Det sto jo tross alt på dekningskartet at det skulle være dekning der. Synes det var fint av Telia å fikse mobildekning for 4 kunder.

Skrevet

Dytter!

Skrevet

Det kan være så enkelt som problemer med telias dekning bare

Anonymkode: 62307...5f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det viser hvilket nett du er koblet på, men ikke sikkert mob utnytter dette om den har satt seg på 2g

Skrevet

Evn kan du være så langt fra basestasjon at 5g blir elendig. Tving da mob over på 4g.

Skrevet

Høres ut som det er mobilen og ikke nettet som er problemet. Har du prøvd å teste internetthastigheten din? f.eks f.eks her

Jeg ville ringt Phonere og hørt om de kan hjelpe deg, hvis ikke de kan ville jeg skrudd av og på mobilen. Har noen av kollegene dine med samme abonnement samme problemet i samme område?

Jeg byttet fra Telenor-dekning (Talkmore) til Telia-dekning (chilimobil) og har aldri hatt så god dekning før. Bor i en middels stor by i Vestfold og har god dekning både hjemme, i byen og strøk utenfor byen.

Anonymkode: e4279...75a

Skrevet

Huff, nå føler jeg meg dum her 😂 Har testet litt diverse, men årsaken var rett og slett at jeg har brukt mer mobildata enn det som er inkludert. Tenkte ikke på det som et alternativ, da jeg trodde det som sto i appen var antall GB jeg hadde igjen, og ikke hvor mye jeg hadde brukt. Bekreftet det ved å kjøpe en time fri databruk og da funket det helt perfekt igjen. Har ikke fått noen melding om at det var overtrukket, verken på SMS eller i appen, så tenkte ikke det var sannsynlig. Heldigvis fant jeg det ut selv uten å involvere mobilansvarlig på jobb eller Phonero selv, haha! 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 19.07):

Huff, nå føler jeg meg dum her 😂 Har testet litt diverse, men årsaken var rett og slett at jeg har brukt mer mobildata enn det som er inkludert. Tenkte ikke på det som et alternativ, da jeg trodde det som sto i appen var antall GB jeg hadde igjen, og ikke hvor mye jeg hadde brukt. Bekreftet det ved å kjøpe en time fri databruk og da funket det helt perfekt igjen. Har ikke fått noen melding om at det var overtrukket, verken på SMS eller i appen, så tenkte ikke det var sannsynlig. Heldigvis fant jeg det ut selv uten å involvere mobilansvarlig på jobb eller Phonero selv, haha! 

Ts

:fnise: Det kan skje alle! Bra du fant ut av det da, i alle fall! Veldig rart mobilselskapet ditt ikke sendte sms eller sa fra på noen måte da...

Anonymkode: e4279...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...