Gå til innhold

Male behandlet furudør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen !

Vi har behandlede furudører overalt i huset som begynner å irritere vettet av meg, syntes de er så stygge og passer ikke inn i det ellers nyoppussa huset våres. Har tenkt på å male disse, men er litt skeptisk til om det kommer til å bli stygt og at malingen kanskje kommer til å flasse av. Noen som har erfaring med dette eller eventuelt andre alternativer for å skjule treverket ?

Kjempe takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant denne

Jeg pusset ikke mine dører med pussemaskin, bare rubbet de litt, det fungerte fint hos meg, men det ser du jo selv.

Endret av vimselims
Skrevet

Vi hadde/har furu dører - vi malte dem med hvit maling, kjempe fine nå !!

Hvis du et godt forarbeid vil det ikke flasse av.

Kan være en fordel og pusse litt, vi gjorde ikke det, men vasket godt og hadde på heftgrunn - malte med oljemaling.

Skrevet

jeg har ikke vært så nøye, bare malt rett på. Det har gått fint det! Og skulle det bli stygt om noen år, så er det sikkert på tide å skifte stil alikevel :-)

Skrevet
Hei alle sammen !

Vi har behandlede furudører overalt i huset som begynner å irritere vettet av meg, syntes de er så stygge og passer ikke inn i det ellers nyoppussa huset våres. Har tenkt på å male disse, men er litt skeptisk til om det  kommer til å bli stygt og at malingen kanskje kommer til å flasse av. Noen som har erfaring med dette eller eventuelt andre alternativer for å skjule treverket ?

Kjempe takknemlig for svar :)

skal du ha fine dører, så krever det at du gjør godt grunnarbeide. vi kjøpte nye dører. Hvite. Selvsagt dyre. Nå vet jeg at de er malte furudører.

Skrevet

Vask med salmiakkvann,du treng ikke å pusse de.

Først 1 strøk oljegrunning ,og så 2 eller 3 strøk oljemaling.

Jeg brukte Lady BAST ,beig i bruntone ,,nyyyydelig.

Spanderte også på meg bronse store /lange dør handtak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...