Gå til innhold

Borderline. Om du har eller kjenner noen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De to jeg kjenner til taklet ikke barna sine. De var hos fedrene sine til dem ble voksene.

Ellers betår "jobben" deres (borgerlønn) å plage livet av alt og alle..

Anonymkode: 84284...3d7

Huff da. 

Anonymkode: 24d53...2fd

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De to jeg kjenner til taklet ikke barna sine. De var hos fedrene sine til dem ble voksene.

Wow, for en bedriten kommentar.

Anonymkode: 3e44f...dd0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan det?

Når et menneske ikke evner å oppføre seg gjennom 70 år! Bare ødelegge for og rakker ned på alle i familien og alle andre i nærheten. Alt fra barnebarn til dyrlegen. 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan det?

Når et menneske ikke evner å oppføre seg gjennom 70 år! Bare ødelegge for og rakker ned på alle i familien og alle andre i nærheten. Alt fra barnebarn til dyrlegen. 

Ok, men nå er det faktisk ikke mitt eller andre borderlinere sitt ansvar at din pensjonist-borderlineliner plager barn og dyrlegen. Jeg har ikke dyr eller familie å plage og er mest plagsom for menn som er dum nok til å sex med meg. Men jeg dater stort sett bare drittsekker da sånn for skadebegrensning.

Anonymkode: ac616...ad1

• Liker 3
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan det?

Det er klart at det kan være svært krevende å forholde seg til personer som har psykisk sykdom, men ved å snakke som du gjør bidrar du til ytterligere stigmatisering og marginalisering av en hel gruppe mennesker.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, men nå er det faktisk ikke mitt eller andre borderlinere sitt ansvar at din pensjonist-borderlineliner plager barn og dyrlegen. Jeg har ikke dyr eller familie å plage og er mest plagsom for menn som er dum nok til å sex med meg. Men jeg dater stort sett bare drittsekker da sånn for skadebegrensning.

Anonymkode: ac616...ad1

Kanskje du ikke har borderline, de jeg kjenner/vet om sørger for å gjøre livet surt for alle.

Anonymkode: 75340...e24

• Liker 3
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du ikke har borderline, de jeg kjenner/vet om sørger for å gjøre livet surt for alle.

Har du møtt én person som oppfyller diagnosekriteriene, har du møtt det; én person. Borderline kan vise seg (og ikke) på mange ulike måter.

• Liker 5
  • Nyttig 3

Det var svarthvitt-tenkning, er ikke det et symptom på borderline?

Anonymkode: 0cffc...65c

• Liker 4
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som du er uheldig med noen i familie/omgangskrets. Disse er nok langt fra de normale borderliner.

Borgerlønn.? For en vemmelig kommentar. Du høres ut som et bittert menneske.

• Liker 4
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Høres ut som du er uheldig med noen i familie/omgangskrets. Disse er nok langt fra de normale borderliner.

Ikke bare vemmelig, men direkte feil; vi har ikke borgerlønn i Norge,

• Nyttig 3
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ha Ha,normal borderline.  Det var dagens. 

Ytterst sjelden at noen kan ha/orker å ha noen med dette syndromet i arbeid.

Grining,skriking, kjefting, uheldige kommentarer,stjele,lyve.  Lage et helvete for den minste lille ting. Rose folk opp til himmelen ene dagen,for siden plage livet av dem en annen dag osv osv.

Ja,de fleste er trygdet grunnet sinnslidelsen. 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Grining,skriking, kjefting, uheldige kommentarer,stjele,lyve.  Lage et helvete for den minste lille ting. Rose folk opp til himmelen ene dagen,for siden plage livet av dem en annen dag osv osv.

Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om, har mye bias og er lite oppdatert.

For det første er boderline en personlighetsforstyrrelse, ikke et syndrom. For det andre er det et spekter, ikke enten/eller. For det tredje kan boderline komme til syne på mange ulike måter. For det fjerde har borderline personlighetsforstyrrelse god prognose, så nei, de fleste har ikke uføretrygd.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Annonse
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er mennesker med store traumer i livet sitt du snakker om

Anonymkode: 0cffc...65c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Søsteren min har borderline. Hun er alenemor til et barn. 
Og fy søren så synd jeg har syntes på den ungen oppigjennom. Heldigvis har moren vår stilt mye opp for barnet. 

Anonymkode: 0782b...d3a

Hvis det er så synd på barnet, hvorfor har ikke du stilt opp?

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er så synd på barnet, hvorfor har ikke du stilt opp?

Sammensatt. 
Jeg tilbød meg å ha han i ukedagene på et tidspunkt, men søsteren min ønsket ikke det, og han ønsker ikke å bli skilt fra moren sin. Han er veldig bekymret for henne og har utviklet en del angst som forverres når de ikke er sammen. 
Og så har jeg tre barn selv. Det er ikke bare å ta til seg et barn med store adferds og angstproblemer når man skal følge opp egne barn i tillegg. Det var bedre at moren vår hjalp til som hadde tid og mulighet. 

Anonymkode: 0782b...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...