AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Har ei lita ei på 16 mnd. I det siste har det hendt at vi har glemt, eller ikke fått til, hennes daglige dupp. Er det farlig eller dumt for utviklingen? Hun dupper ellers hver dag Anonymkode: 0f441...c9d
Fjaselina Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Dersom det går bra, altså at ho orkar resten av dagen og får ei god natts søvn, er det heilt ok. Vanligvis er det største problemet at barnet blir heilt utslitt og sovnar på ettermiddagen og ødelegger vanlig legging om kvelden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Det er vel ingen som glemmer at ungen sin skal sove… Anonymkode: 8bb87...519 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Fjaselina skrev (2 minutter siden): Dersom det går bra, altså at ho orkar resten av dagen og får ei god natts søvn, er det heilt ok. Vanligvis er det største problemet at barnet blir heilt utslitt og sovnar på ettermiddagen og ødelegger vanlig legging om kvelden. Den er god 😊 har hendt hvis vi er for eksempel på Lekeland eller det skjer mye at hun ikke dupper. Men hvis det ikke er farlig så skal jeg ikke legge så mye i det. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen som glemmer at ungen sin skal sove… Anonymkode: 8bb87...519 Ok? Og du svarer dette fordi? Anonymkode: 0f441...c9d 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel ingen som glemmer at ungen sin skal sove… Anonymkode: 8bb87...519 Jo, TS skriver om nettopp dette. Anonymkode: 60095...652 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Glemme duppen? Mine barn har alle fått sove når de var trøtte og var våkne dersom de ikke var trøtte. Har aldri hatt noen faste dupper til noen av dem. Anonymkode: d1517...467 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemme duppen? Mine barn har alle fått sove når de var trøtte og var våkne dersom de ikke var trøtte. Har aldri hatt noen faste dupper til noen av dem. Anonymkode: d1517...467 Så fint at du hadde fleksible barn😅 barna mine var avhengig av å spise og sove til faste tider hver dag😅 hvis ikke ble stemningen veldig ukoselig. Men farlig, det er det ikke å droppe duppen Anonymkode: 97218...713 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 Har en på nesten 2 og aldri har det skjedd at vi har glemt dupp, og jeg er tidenes mest glemsomme person så jeg forstår faktisk ikke helt at det er mulig.. Lekeland, besøk osv da legger vi jo alltid opp dagen etter at det skal soves dupp ca. et klokkeslett. Ja det har hendt at vi har glemt klokka såklart men da legger vi med en gang vi husker det, så da har det jo hendt at dupp ble en time senere enn vanlig. (Si at vi vanligvis legger mellom 11 og 12 så har det kanskje skjedd et par ganger at det ble 13). Blir ikke barnet utrolig trøtt på ettermiddagen og kvelden? Og grinete? Anonymkode: 1a6b5...bf8 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ei lita ei på 16 mnd. I det siste har det hendt at vi har glemt, eller ikke fått til, hennes daglige dupp. Er det farlig eller dumt for utviklingen? Hun dupper ellers hver dag Anonymkode: 0f441...c9d Hva tror du er farlig med dette? Eneste som skjer er vel at ungen blir trøtt,og det er ikke farlig... Anonymkode: e47fc...734
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #10 Skrevet 28. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Hva tror du er farlig med dette? Eneste som skjer er vel at ungen blir trøtt,og det er ikke farlig... Anonymkode: e47fc...734 Det sies jo at nok søvn er viktig for utvikling og hjernen til de små så jeg skjønner at man spør. Anonymkode: 1a6b5...bf8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #11 Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har ei lita ei på 16 mnd. I det siste har det hendt at vi har glemt, eller ikke fått til, hennes daglige dupp. Er det farlig eller dumt for utviklingen? Hun dupper ellers hver dag Anonymkode: 0f441...c9d Ikke farlig, og det går ikke utover noen utvikling om det ikke skjer ofte. Eneste som kan skje er en litt grinete eller overtrøtt 1 åring Noen barn slutter med lengre dupper om dagen mellom 1-2 år. Hvor lenge dupper hun til vanlig? Vi gikk ned til 1 time om dagen rundt den tiden der. Etter 2 år så har vi ikke hatt dupper hver dag, men når barnet har hatt behov for hvile. Barnet vårt ligger langt fremme i utvikling, språk, motorikk og forståelse. Har til og med ironi. Dette går nok bra, ikke hør på de negative tilbakemeldingene her. De aller fleste foreldre gjør så godt de kan på alle områder. Anonymkode: 986fc...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå