Gå til innhold

Noen her som har gått veldig fort inn i noe nytt? (ikke rebound)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 46. Hatt mange kriser i forholdet. Null sex siste 5 år. Har nok forlatt henne følelsesmessig for over 2 år siden. Bare kjempet videre for barnas skyld. Klarte ikke mer, det smalt. Vi har flyttet fra hverandre, det skjedde i desember. 

Så er det jeg og en kvinne som har fulgt hverandre i årevis. Hun har vært min fortrolige (ja jeg vet det er emosjonell utroskap) i tøffe tider. Men nå, etter mitt brudd, er det som om jeg kjenner jeg har bare så lyst til å være med henne. Siste året av forholdet mitt må jeg erkjenne at jeg kjente på både begjær og gryende forelskelse overfor henne. Hun er så vakker og jeg er absolutt betatt. Ikke minst kjenner jeg på en dyp kjærlighet for henne. 

I går lå vi sammen. Oss, to gode venner. Det var herlig og vilt, litt rå sex. Men hadde først klint lenge....Vi satt ord på hvor vi står og at vi begge ser for oss at dette utvikler seg til et forhold. Men jeg må ta det litt rolig, er bare separert. 

Vil gjerne høre fra flere menn eller kvinner som har gått raskt over i noe nytt, som har vart og som har vært ekte? Jeg ønsker ikke høre om rebound, for dette er ikke det. Jeg er for lengst ferdig med eksen og kjenner på skikkelig sterke følelser for hun her. 

Hvordan gå frem for å få dette til å fungere? Jeg ønsker virkelig et forhold med henne. Er jeg helt merkelig som går så fort videre? Følt meg ensom i forholdet mitt de siste 5 årene, minst, og blitt skikkelig tråkket på i alle år. Råd takk :) 

Anonymkode: e357d...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det akkurat som deg, følelsesmessig ferdig i 5-6år, traff ny like før jeg flyttet ut. 1,5år siden og vi har det helt fantastisk! (40+)

Anonymkode: 8a903...ac4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ikke vært i samme situasjon, men det er vel best å ta det rolig, og ikke forhastet. Tenk før du handler. 

• Liker 2
Skrevet

Traff min kone så og si på en gang etter min notorisk utro eks. Skikkelig flaks. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

41. Flyttet fra eks før sommeren. Vært emosjonelt ferdig i flere år(komplisert, barn, enig om å holde sammen platonisk siste tiden)

Møtte kjæresten min etter 7 mnd. Vi planlegger en fremtid sammen. Det føles bare helt rett for oss begge. Vi er Tvillingsjeler og det føles som vi har kjent hverandre hele livet. Alt klaffer. Kjærlighetsspråk, verdier, livssyn, humor osv.

Så ja, det kan skje fort. Ofte tror jeg det også er enda lettere å identifisere noe ekte og dypere når en er i 40 årene. Vi har mer erfaring og kjenner hva vi har savnet og hva vi vil ha i et nytt forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde det akkurat som deg, følelsesmessig ferdig i 5-6år, traff ny like før jeg flyttet ut. 1,5år siden og vi har det helt fantastisk! (40+)

Anonymkode: 8a903...ac4

Så fint å høre! At det går bra, altså. Fikk du mye reaksjoner på at du gikk fort inn i noe nytt? Og er det slik at man helst skal være i "karantene" og bearbeide, før man går inn i noe nytt? Får litt følelsen av at det er en litt utskreven regel... 

svartkatt skrev (2 timer siden):

Ikke vært i samme situasjon, men det er vel best å ta det rolig, og ikke forhastet. Tenk før du handler. 

Ja jeg tenker men det er vanskelig..... Vil jo ta dette slow, men nå har vi jo krysset den største grensen da.... 🤔

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Traff min kone så og si på en gang etter min notorisk utro eks. Skikkelig flaks. 

Oi, ja det er jo heftig. Men så bra ! 👍 Men kjente du deg klar for et nytt forhold så fort? Regner med du hadde mange sår etter en utro eks...? 

WhisperingWind skrev (55 minutter siden):

41. Flyttet fra eks før sommeren. Vært emosjonelt ferdig i flere år(komplisert, barn, enig om å holde sammen platonisk siste tiden)

Møtte kjæresten min etter 7 mnd. Vi planlegger en fremtid sammen. Det føles bare helt rett for oss begge. Vi er Tvillingsjeler og det føles som vi har kjent hverandre hele livet. Alt klaffer. Kjærlighetsspråk, verdier, livssyn, humor osv.

Så ja, det kan skje fort. Ofte tror jeg det også er enda lettere å identifisere noe ekte og dypere når en er i 40 årene. Vi har mer erfaring og kjenner hva vi har savnet og hva vi vil ha i et nytt forhold.

Så sant og veldig enig med deg! Tror også vi vet mer om hva vi ønsker oss og hva som er best for oss i denne alderen. 

Kjenner meg igjen i det å vente meg brudd pga barna. Samme her. 

Så fantastisk hvordan du beskriver forholdet deres. Er slik jeg føler for henne. Vi er så like, passer utrolig godt sammen. 

Lykke til videre! 

Skrevet

Ekte venner ønsker å se deg lykkelig! Kjennes det riktig ut for deg og henne, så er det riktig. 

Anonymkode: cb90a...bfa

• Liker 2
Skrevet

Det mest sunne er å bruke tid etter en lang relasjon til å finne seg selv igjen. Finne ut hvem man er uten en partner før man går inn i et nytt forhold. Men du er forelsket og det kan være vanskelig å tenke klart og fornuftig. 

Et par tips:

Det kan være lett å bli selvsentrert og prioritere denne nye forelskelsen. Du har barn som kan bruke lang tid på å fordøye skilsmissen. Du har allerede brukt noen år på å forberede deg på endringer, så lang tid har ikke barna hatt. Barn kan føle seg sviktet og forlatt om de finner ut at du er på vei inn i noe nytt, og de kan legge all skyld for bruddet på deg. Dette kan ta lang tid for deg å reparere eller forholdet til barna kan bli ødelagt om det ikke blir reparert. 

Samarbeid med eks kan bli vanskelig om hun finner ut at du allerede er på vei inn I noe nytt. Det kan komplisere de neste årene dine mer enn du ønsker. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Burde la ting få lande først uansett, selvom du var utro lenge før dere gikk fra hverandre. Vanskelig å jobbe med ting når man allerede har en fot innenfor en annen plass. For ungene sine del så ro ned litt så de får ihvertfall ett greit forhold til den nye. 

Anonymkode: 1d7ce...ec9

Skrevet

Ble slutt med eksen som er far til barna mine i april/mai 2017 etter 10 år sammen, fant kjærligheten sammen med en ny mann desember 2017, vi er fortsatt samboere 🥰

Anonymkode: 9e7f7...bbb

Skrevet

Gikk to år fra forrige brudd til neste forhold. Nå er jeg singel på ny. Kommer til å vente ett års tid med dating før jeg prøver igjen. 

Anonymkode: 0a982...9b2

Skrevet

Ja, gikk for fort frem, og er ulykkelig. Kommer til å gjøre det slutt innen kort tid. 

Bruk god tid!! 

Anonymkode: 3ba03...b70

Skrevet

Her var det mannen som gikk ut av et 5 år gammelt forhold, og ble sammen med meg med en gang. Samme greie som med deg, han var "ferdig" med eksen lenge før han avsluttet det, og vi kjente hverandre, som venner. Vi flyttet kjapt sammen, det ble liksom bare slik, en dag dro han ikke hjem til seg igjen.

Dette er 9 år siden, og foreløpig går det kjempefint.

Anonymkode: ec968...7b9

Skrevet

Mannen min og jeg var i samme vennegjeng, om en litt perifert, og vi ble forelsket i hverandre på avstand mens vi fortsatt var i forhold med andre. Vi hoppet rett i det begge to etter brudd på hver vår kant. Tror det gikk 14 dager fra han og ekskona tok ut separasjon til vi var offisielt kjærester (ikke foran barna altså, der ventet vi et halt år før vi begynte å besøke hverandre, først som "venner"). 

Min mann og ekskona hans hadde ikke hatt sex på flere år, delte ikke soverom/seng, og var nok ferdige med hverandre emosjonelt lenge før bruddet. Han var overklar for å gå videre og det var jeg også. Min eks og jeg burde aldri ha vært sammen, så det var like greit å få han ut av huset. 

Nå i 2024 har mannen min og jeg vært sammen i 20 år, gift i 15. Det var kjærlighet ved første klem. Og første gang han kysset meg visste jeg at det ville bli oss for evig. Slik følte han det også. Det var bare helt riktig. 

Anonymkode: 91887...f63

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gikk fort frem. Hoppet rett fra langvarig samboerskap og familieliv med barn til ny kjæreste. Har heldigvis holdt det under radaren så ingen vet om det, har fremstått singel uttad. Så jeg slipper den skammen😂 er også veldig glad for at jeg ikke rakk å involvere barn. Gjorde det nylig slutt etter to år, hvor det siste året har vært ganske kjipt.

Tror ærlig talt bare at jeg var helt utsultet på nærhet og positiv oppmerksomhet, så jeg gikk blindt inn i den relasjonen. Han har vært en venn i mange år, støttet meg psykisk gjennom samlivsbrudd og var veldig tilgjengelig etterpå.

Glad det er over, nå skal jeg fokusere på meg selv (og barna, men det har vært en selvfølge hele veien).

Anonymkode: 65188...7a9

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner meg igjen i historien din. Emosjonelt men ikke praktisk ferdig med eksen da jeg fikk øynene opp for en jeg hadde kjent en stund. Flytta ut umiddelbart før det ble noe mellom oss, men deretter gikk det fort.
Jeg er nå gift på tredje året med mitt livs kjærlighet. Han var bare den rette selv om timingen var upraktisk. 

Anonymkode: a43ae...c77

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Mann 46. Hatt mange kriser i forholdet. Null sex siste 5 år. Har nok forlatt henne følelsesmessig for over 2 år siden. Bare kjempet videre for barnas skyld. Klarte ikke mer, det smalt. Vi har flyttet fra hverandre, det skjedde i desember. 

Så er det jeg og en kvinne som har fulgt hverandre i årevis. Hun har vært min fortrolige (ja jeg vet det er emosjonell utroskap) i tøffe tider. Men nå, etter mitt brudd, er det som om jeg kjenner jeg har bare så lyst til å være med henne. Siste året av forholdet mitt må jeg erkjenne at jeg kjente på både begjær og gryende forelskelse overfor henne. Hun er så vakker og jeg er absolutt betatt. Ikke minst kjenner jeg på en dyp kjærlighet for henne. 

I går lå vi sammen. Oss, to gode venner. Det var herlig og vilt, litt rå sex. Men hadde først klint lenge....Vi satt ord på hvor vi står og at vi begge ser for oss at dette utvikler seg til et forhold. Men jeg må ta det litt rolig, er bare separert. 

Vil gjerne høre fra flere menn eller kvinner som har gått raskt over i noe nytt, som har vart og som har vært ekte? Jeg ønsker ikke høre om rebound, for dette er ikke det. Jeg er for lengst ferdig med eksen og kjenner på skikkelig sterke følelser for hun her. 

Hvordan gå frem for å få dette til å fungere? Jeg ønsker virkelig et forhold med henne. Er jeg helt merkelig som går så fort videre? Følt meg ensom i forholdet mitt de siste 5 årene, minst, og blitt skikkelig tråkket på i alle år. Råd takk :) 

De største fallgruvene, er jo at man kan få piggene ute, ved noe som kan ligne en dårlig oppførsel din tidligere partner hadde, og som gjør at du får "angst" bare du enser noe sånt i en ny. 

Altså at du overfører problemer, som kanskje ikke er tilstedeværende i nytt forhold og i ny partner. 

Så om dere virkelig starter med GOD kommunikasjon, er klar over at dette er fallgruver, og at dere er åpne for både å jobbe for forholdet, og at dere går inn med en innstilling om at "denne gangen skal jeg få det til, jeg skal se på meg selv om min rolle, i et parforhold". 

Så kan jeg ikke se at det skal være så farlig. Men, det krever jo selvinnsikt, og det krever god kommunikasjon.

Men, virkelig gransk deg selv først. Se hva du gjorde for at dere ikke klarte det sist. Vær ærlig med deg selv. 

Anonymkode: e12b9...ddc

Skrevet

Det kan gå helt fint! Men ta dere god tid og nyt forelskelsen. Ikke hast inn i et hverdagsliv sammen med sure sokker og oppvask. Livet med dine og mine barn er krevende, så bygg en god plattform sammen før dere i det hele tatt tenker tanken om å dele hverdagen. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...