Gå til innhold

Er du ute å spiser med ungene, rydder du søl på bord og gulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine er 2 år og 4 år. Var ute å spiste med en veninne og hennes javngamle barn.  Det ble jo litt søl, litt vann og pomes frites på gulvet . Litt smuler på bordet . Da vil skulle dra plukket jeg opp alt fra gulvet , tørker opp vannet og  plukket opp søl fra bordet og la det på  tallerken . Venninna mi sa da hvorfor gidder jeg dette, de har da folk på jobb til å rydde etter gjester .

jeg selv mener det er vanlig folkeskikk og rydde etter barna sine både hos andre og på restaurant .

hva mener dere andre mødre her?

Anonymkode: 41eae...acf

• Liker 32
  • Hjerte 6
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rydder alltid opp! Normal høflighet

• Liker 23
Skrevet

Ja vi gjorde det når ungene var små. Vi var og opptatt av at ungene skulle oppføre seg pent

Anonymkode: 73cf3...452

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Rydder selvfølgelig opp! De som jobber der har da annet å gjøre.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt både og, her er det normen at man skal ta med seg service, glass og kopper bort men det fører også til at personalet ikke går over og ser til at bordene er rene og gulvet ikke fullt av matrester.

Anonymkode: ba038...eb2

• Liker 3
Skrevet

Rydder, synes det er en selvfølge. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Jeg pleier å rydde når jeg forlater et hotellrom også. Samler håndklærne, legger dynene på plass, bretter sengeteppet, bruker dobørsten og setter brukte glass/kopper sammen på et brett.  Vet at alt blir vasket og ryddet, men tenker at det er mennesker som jobber der og at de ikke er slaver. 

Anonymkode: ae4bb...cae

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei jeg plukker ikke opp mat fra gulvet, tørker heller ikke på gulvet.

Anonymkode: 3ad09...a57

• Liker 7
Skrevet

Driver ikke å soper sammen smuler osv på gulvet, men tar matrester og samler papir etc. De går jo over bordene uansett, men at det ser ok ut etter oss tenker jeg absolutt på.

Anonymkode: 3a858...5c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja selvsagt rydder man opp det barnet kaster ifra seg… tar meg bare noen sekunder og rydde opp igjen etter barna..  normal folkeskikk.. 

Anonymkode: 42ccd...666

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Rydder og plukker opp så klart. Det skulle bare mangle. 

Venninnen min plukket ikke opp etter rotet fra barna hennes og jeg beklaget til den ansatte og ga henne da rikelig med tips da jeg hadde hendene fulle. Jeg dro ikke med venninnen på cafe igjen hvis hun tok med barna. Totalt mangel på folkeskikk.

Anonymkode: aab26...13f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Rydder om vi har rotet, plukker også servietter opp fra gulvet om de har havnet der. 

Vi etterlater også hotellrom ryddige, vi er da siviliserte. 

• Liker 6
Skrevet

Samler alt på bordet og store biter om det er kommet noe på gulvet gitt at det er toalett tilgjengelig. Intet toalett, da gidder jeg ikke å ta gulvet.

Anonymkode: 7517c...b3d

Skrevet

Rydder opp det verste. Sånn at det ser ut som siviliserte folk har vært på besøk 😅

• Liker 4
Skrevet
solsolsol skrev (Akkurat nå):

Rydder opp det verste. Sånn at det ser ut som siviliserte folk har vært på besøk 😅

Samme her

• Liker 1
Skrevet

Rydder. Hadde satt pris på det samme selv. Kalles empati

Anonymkode: 56054...a4e

Skrevet

Må gå ann å oppføre seg som folk med oppdragelse selv om det er mennesker der som må rydde bordet altså. Man rydder etter seg om det er søl. 

Anonymkode: 65d36...8e7

• Liker 3
Skrevet

Vi rydder alltid bordet og tørker opp søl der, samt tar det grøvste på gulvet (eventuelle matbiter og vannsøl). Det ville aldri falt meg inn å gå fra et bord med kaos på. Synes venninnen din er lat og uhøflig. 

Anonymkode: ea386...4cf

• Liker 3
Skrevet

Rydder sammen på bordet. Hvis er mye søl på gulvet så har jeg gitt beskjed og beklaget. Har ikke tatt gulvvasken selv. 

Anonymkode: 99682...32d

• Liker 2
Skrevet

Enkel opprydning er normalt. Men de som jobber på restaurant er betalt for å ta denne jobben. 

Anonymkode: 8bcf2...feb

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...