Gå til innhold

Invitert i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i ett bryllup til ei venninne i sommer. Vi har 2 gutter på 16 og 18 år. De vil ikke være med. De kjenner nesten ingen der. De kjenner min venninne, mann og barn litt. Hva gjør dere i sånne situasjoner. La de bestemme selv?

Anonymkode: e5479...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de bør bestemme selv.

Anonymkode: 12c4a...662

• Liker 8
Skrevet

Så store barn/ungdommer hadde fått bestemme selv. 

Anonymkode: fb502...70b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De kjenner nesten ingen der

De vil jo bli kjent med noen under selskapet. Det er det man gjør i selskaper. Nyttig for dem å lære. De er for gamle til å bli behandlet som barn. 

Anonymkode: 1d6c0...762

• Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke et dilemma eller grunn til å spørre en gang. Selvfølgelig drar man i bryllup man er bedt i. Gutta kjenner hverandre og dere.

Anonymkode: cd80c...7a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De vil jo bli kjent med noen under selskapet. Det er det man gjør i selskaper. Nyttig for dem å lære. De er for gamle til å bli behandlet som barn. 

Kommer helt an på om det kommer noen andre ungdommer i bryllupet, og om det er en match.

Og som barn hadde de vel hatt nødt til å bli med. Så ved å la dem ta dette valget selv, så får ta ansvar som en voksen.  

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke et dilemma eller grunn til å spørre en gang. Selvfølgelig drar man i bryllup man er bedt i. Gutta kjenner hverandre og dere.

Hvorfor må man dra i selskap man er bedt i? Man må overhodet ingenting, har man overhodet ikke lyst til å delta i et selskap, så har man lov til å si nei. Og nei, bryllup er ikke viktigere og bedre enn andre selskap man er bedt i. Det er kun for brudeparet at bryllup er så viktig.

Anonymkode: db701...b3c

• Liker 4
Skrevet

Synes ikke andres bryllup er tiden for å dra med seg to tenåringer som egentlig vil være et annet sted. Joda, sikkert en læringssituasjon, men det er jo ikke deres dag. Hadde aldri risikert å ta med sure tenåringer i andres bryllup. De er store nok til å bestemme selv. 

Anonymkode: 135a6...154

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi er invitert i ett bryllup til ei venninne i sommer. Vi har 2 gutter på 16 og 18 år. De vil ikke være med. De kjenner nesten ingen der. De kjenner min venninne, mann og barn litt. Hva gjør dere i sånne situasjoner. La de bestemme selv?

Anonymkode: e5479...e2c

Jeg synes ikke de har noe å gjøre i bryllupet til din venninne. Det er din relasjon. De er store nok til å bli hjemme. 

Anonymkode: 14ab7...c76

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke de har noe å gjøre i bryllupet til din venninne. Det er din relasjon. De er store nok til å bli hjemme. 

Anonymkode: 14ab7...c76

For alt du vet, kan de være invitert på lik linje som de voksne... Hva du synes er jo helt irrelevant her. 

Anonymkode: fee39...cb2

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk flest har jo sjeldent noe mer disse folkene å gjøre etter selskapet så ser ikke noen grunn til å tvinge folk til å bli med i ett bryllup hvor de ikke har noen sterk relasjon til noen andre enn sine foreldre. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det hadde vært nær slekt, burde de vært med. Din venninne - ingen grunn til å tvinge dem. Synes heller det er rart at de er invitert. Jeg ville ikke invitert venners tenåringsbarn i mitt bryllup.

Anonymkode: c5051...41b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Neida, man kan fint bestemme selv om man vil i et bryllup eller ikke, spesielt når det er snakk om en venninne av mor eller far! Hadde det vært et familiemedlem hadde vært annerledes og årsaker til avslag hadde vært litt strengere, men ikke i et av  foreldrenes venners bryllup...

Anonymkode: eb47d...9b0

• Liker 2
Skrevet

Ville latt dem slippe, 100%! Det er jo din venninne. Du har det vel uannsett morsommere i brylluppet hennes uten å ha med barna dine selv om de er store? Og venninna di bryr seg neppe de er nok invitert mest av høflighet med mindre hun har et veldig nært forhold til dem. 

Anonymkode: bbd58...a47

• Liker 1
Skrevet

Utrolig sært å invitere venners ungdommer i selskap. Så hadde latt dem slippe ja. 

Man øver seg i familieselskaper. Der er andre voksne også interessert i å snakke med ungdommene. Jeg hadde vel ikke akkurat lagt innsats i å bli kjent med en tilfeldig ungdom i et selskap 

Anonymkode: 5276d...9ab

Skrevet

Det er din venninne så her hadde jeg latt barna bestemme selv. Hvis det var familie ville jeg forventet at de deltok. 

Skrevet

Jeg ville latt de velge selv.

Anonymkode: edfe6...9d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...