Gå til innhold

Er det virkelig så ille med «pliktsex»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en kvinne på 36 år og mannen min er litt eldre. Vært gift i 8 år og har to barn. Mannen min vil gjerne ha sex to ganger om dagen hvis han kunne velge, men jeg har ikke samme behov. 

Merker at i en hektisk hverdag med jobb, barn og masterskriving er sex det som kommer nederst på lista. Kunne fint hatt sex 1 gang i uka men «tvinger» meg til å ha sex 3-4 ganger i uka fordi jeg vet mannen min setter pris på det. Er det virkelig så ille som folk fremstiller det som? Jeg syns ikke det er ubehagelig eller ekkelt, jeg syns bare det er litt kjedelig og hadde foretrukket å bruke tiden min på å sove 😆 

Mannen min gjør masse for meg som hun garantert syns er kjedelig. Han stiller opp og gjør ekstremt mye for meg og barna hver dag, mye han ikke hadde trengt. Ser på det litt som bytte av tjenester, han gjør ting som han vet er viktig for meg, og jeg gjør ting tilbake (som sex) som jeg vet han setter pris på. Hvorfor syns folk at det er så ille å «tvinge» seg til sex? 

Anonymkode: 4b3d0...053

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min gidder ikke ha sex mer enn 1 gang i uka så vi har sex 1 gang i uka. Når han prøver å presse fram oftere sex blir det uansett ikke noe bra sex - merker jo på han at han kjeder seg. Så jeg vil heller vente på hans lyst. 

Mannen min gjør masse han ikke har lyst til på jobb. Hjemme gjør vi bare ting vi selv vil + det som praktisk trengs av husarbeid osv.

Anonymkode: 32ea1...63f

• Liker 7
Skrevet

Mannen min er lik, jeg synes det er helt greit. Jeg tror det er urealistisk å tenke at man skal være ravende kåt 10 ganger i uke. Jeg har lyst på sex 3 ganger i uka og han har lyst et par ganger ganger mer enn det og det går helt fint å bruke litt ekstra tid på å komme i gang de to ekstra gangene. Man blir jo kåt når man bare gidder å starte. Allthough, ja, søvn hadde vært digg XD

Anonymkode: 37fcd...9c4

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Ting er ting. Husarbeid er husarbeid. Sex er via en annens kropp og da er vi tett på prostitusjon 
og billig følelse. Gå heller og kjøp der det selges! 

Anonymkode: af084...7a2

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ting er ting. Husarbeid er husarbeid. Sex er via en annens kropp og da er vi tett på prostitusjon 
og billig følelse. Gå heller og kjøp der det selges! 

Anonymkode: af084...7a2

Hmm.. Tror jeg foretrekker å prioritere sex fremfor å sende mannen min til en prostituert, men takk for innspill 😆

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja pliktsex over tid er helt jævelig.  Kom tilbake til oss når du 🤮 av det selv

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Hvis du bare synes det er litt kjedelig så er det ikke noe problem. Det er et problem og ødeleggende for samlivet og sexlysten på sikt når man føler seg presset til å gjøre noe man faktisk ikke vil.

Anonymkode: 81525...810

• Liker 29
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja jeg kan ha pliktsex. Jeg kan å «selge» meg for å slippe å gjøre noe annet. Men han kjenner jo forskjell når jeg er super kåt og har lyst på sex enn når jeg gjør pliktsex. ja jeg har kunna runket han isteden for men for meg så går det helt fint å gi han tilgang til kroppen. Han vet meget godt når jeg ikke vil. Vi har en regel. Truse på ingen adgang. Truse av da er butikken åpen. Fungerer fint for oss begge. 

Anonymkode: 7dcc3...9a2

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er en kvinne på 36 år og mannen min er litt eldre. Vært gift i 8 år og har to barn. Mannen min vil gjerne ha sex to ganger om dagen hvis han kunne velge, men jeg har ikke samme behov. 

Merker at i en hektisk hverdag med jobb, barn og masterskriving er sex det som kommer nederst på lista. Kunne fint hatt sex 1 gang i uka men «tvinger» meg til å ha sex 3-4 ganger i uka fordi jeg vet mannen min setter pris på det. Er det virkelig så ille som folk fremstiller det som? Jeg syns ikke det er ubehagelig eller ekkelt, jeg syns bare det er litt kjedelig og hadde foretrukket å bruke tiden min på å sove 😆 

Mannen min gjør masse for meg som hun garantert syns er kjedelig. Han stiller opp og gjør ekstremt mye for meg og barna hver dag, mye han ikke hadde trengt. Ser på det litt som bytte av tjenester, han gjør ting som han vet er viktig for meg, og jeg gjør ting tilbake (som sex) som jeg vet han setter pris på. Hvorfor syns folk at det er så ille å «tvinge» seg til sex? 

Interessant perspektiv. Som mann er jeg litt som deg - hvis jeg hadde vært parten med minst behov i relasjonen så kunne jeg godt «ofre meg» for en jeg elsker. Jeg kunne fingre og slikke og evt penetrere hvis jeg visste at det var fint for henne. Litt som at jeg kan gi henne fine ord eller en massasje selv om jeg har mer lyst til å se på tv. Fordi jeg vil henne godt og jeg vet at relasjonen og familien har godt av at hun har det godt.

Jeg ville kanskje ha snakket om det. Tidlig. Sagt at «jeg trenger ikke sex like ofte som deg, men vi kan prøve å finne måter som begge kan leve med»

Anonymkode: 8f518...5ed

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Er blitt en hype. Alt annet av plikter en må gjennomføre er helt ok og går så fint.

Men pliktsex er visst så altødeleggende at det er ikke måte på.

Anonymkode: 31278...05e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør i og med at du selv er i situasjonen og synes det er greit. Jeg kunne ha forstått det hvis du ikke ante hva det gikk ut på.

Jeg lurer mer på hva du mener med at han stiller opp på ting for for barna som han ikke hadde trengt? Han trenger vel å stille opp for barna på samme måte som du trenger å stille opp for barna. Eller forventer du også kompensasjon for å stille opp for barna?

Anonymkode: 024bd...b79

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Virker som et fullstendig overflødig og unødvendig innlegg, ts. Hva i all verden vil du med dette?

Anonymkode: c398b...a8a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Forkjell på det med kjedelig enn plikt, pliktsex er grusomt og man får nesten avsky for hele mannen. Det og ha sex en tid der man helt ikke er med, men likevel tenker jeg gjør det. Hadde pliktsex med x han så meg aldri, var aldri hjemme. Men når han skulle legge seg da var keg plutselig synlig. Han gråt og jamret seg, selv om jeg sa hvorfor. Og får og få slutt på den sutringen tvang jeg meg til og ha sex med han. Ble kvalm og ønsket ikke og ta på han engang. Selv den dagen kan jeg grøsse av tanken at vi har hatt sex. Dem andre har jo lysten gått litt opp og ned og da hender vi har litt kjedelig sex, men da sier jeg o kveld blir det en sjappis og det virker til og tenne han. Vi har ofte full pakke også. 

Anonymkode: 431b8...279

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Har ikke opplevd å måtte ha sex når jeg ikke har lyst. Har hatt veldig omsorgsfulle kjærester som kun ønsker lyst når begge er kåte.

Anbefaler sterkt å finne sånne menn ☺️ 

Anonymkode: 8d8e8...92a

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Tror de fleste som definerer sexen som pliktsex egentlig er ferdig med mannen/dama og burde egentlig bare pakke sakene sine og stikke. Om partner er så uattraktiv at en ikke kvikkner til når en kommer i gang med litt oppvarming så er en ferdig eller på kanten til aseksuel tenker jeg. Sier ikke at en alltid er klar for sex, men om dette skjer hele veien så er behovene så forskjellige at en bør revurdere hele greia, om en ikke har samme innstilling som TS da. Støtter henne fult ut.

Anonymkode: ba4dc...de8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er jo bare du som kan vite hvordan det er for deg. Når du skriver det ikke er ubehagelig eller ekelt men kjedelig, så høres det jo ikke så gale ut for deg. Faren er jo at det over tid kan bli vanskeligere og vanskeligere å motivere seg til et kjedelig sex liv, så jeg ville anbefalle deg å være på vakt for om det blir ubehagelig med tiden.

(Jeg tenker jo også at om jeg var mannen din ville jeg følt det veldig ubehagelig å vite jeg lå med noen som syntes det var kjedelig, eventuelt følt meg veldig lurt om jeg fik vite det sennere. )

Men det høres jo heller ikke så veldig pliktfult ut for deg, da du virker å se positivt på det. Er stor forskjel på sex man faktisk ikke ønsker og sex du er sån passe gira på.. Det er urealistisk og forvente at sex skal være 100% hver gang, men er det direkte uønsket så er det viktig å høre på kroppen! Uanset er alle forskjelige, så finnes ikke noe fasit på hvordan dit samliv utvikler seg. Men mitt råd er å ikke la sex bli for kjedelig eller bare plikt, det er tros alt en viktig del av samlivet det og!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror ikke du skjønner hva pliktsex innebærer - for de som vet hva det er så innebærer det at man gir en person man egentlig er ferdig med følelsesmessig adgang til kroppen sin - og for de som trenger å ha følelser for å ønske sex så er det ekstremt ødeleggende å ha sex når man ikke ønsker det selv.

Jeg hadde selv pliktsex hver 14. dag fordi mannen ble surere og surere og grensa gikk hver 14.dag, da ble han blid som ei lerke i et par dager før han begynte å bli sur igjen.....han klådde både på rumpe og pupper stadig vekk på dagtid sånn helt tilfeldig - jeg hatet det og gav beskjed - men det gikk ikke inn.

Siste 2 årene av ekteskapet hadde vi ikke sex i det hele tatt - vi delte heller ikke soverom - men en gang kom han og la seg i sengen min for å "klemme", og jeg avskydde det og ham,, og sendte ham rett ut--før jeg et par mnder senere tok ut seperasjon.......da var det ikke måte på hvor forelsket han plutselig ble i meg, men det var for sent.....nå kan jeg gjerne ha sex 5 ganger om dagen dersom jeg er med en fyr jeg har følelser for..... 😉 

Anonymkode: 10b33...1b5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Snakker du om pliktsex, eller om litt kjedelig sex der du trengte tid på å komme i gang?

Høres egentlig ut som du snakker om det siste. 

Jeg begynte der du er nå. Så utviklet det seg til pliktsex etter hvert. Det var nedbrytende og usunt for forholdet. 

Anonymkode: 048e6...630

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Det kommer nok veldig an på personen. Selv har jeg stort sett sex med mannen min når han vil selv om jeg ikke er så gira.

Mens min venninne har blitt helt ødelagt av et forhold med pliktsex. 

Konklusjonen min er at for noen er ikke det så ille, mens for andre er det fullstendig ødeleggende. 

Anonymkode: 0a9ec...178

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør i og med at du selv er i situasjonen og synes det er greit. Jeg kunne ha forstått det hvis du ikke ante hva det gikk ut på.

Jeg lurer mer på hva du mener med at han stiller opp på ting for for barna som han ikke hadde trengt? Han trenger vel å stille opp for barna på samme måte som du trenger å stille opp for barna. Eller forventer du også kompensasjon for å stille opp for barna?

Anonymkode: 024bd...b79

Jeg skriver hvordan vi har det - og at den ordningen funker for oss. Videre spør jeg om det virkelig er så ille som folk vil ha det til. Er for å høre andres perspektiver om saken. Han stiller ikke opp «ekstra» for barna som gjør at jeg føler at jeg må belønne han med sex, hvis det var det du mente. Han stiller opp for meg i form av at jeg har noen hobbyer som er tidkrevende. Han tilrettelegger for meg og kjører / henter meg eller er med hvis det er i en helg. Ikke noe av dette er «gøy» for han men han gjør det for min skyld - akkurat som jeg skriver at jeg har sex oftere enn jeg har behov for -  for å glede han. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Virker som et fullstendig overflødig og unødvendig innlegg, ts. Hva i all verden vil du med dette?

Anonymkode: c398b...a8a

Nå oppsummerte du stort sett de fleste innlegg på kvinneguiden 😆 Hvilke innlegg er nødvendige, siden du tydeligvis sitter med fasiten? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...