AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Jeg føler at samboeren min reagerer og er svært sensitiv på ting som jeg ikke ser problemet med. I tillegg så gjør han ting mot meg som jeg gjør mot han - men forskjellen er at han blir skikkelig sur og jeg blir ikke det. Jeg viser selvfølgelig forståelse for hans reaksjoner, men det begynner å bli litt mye av det gode nå. Et godt eksempel er når vi lager mat - og han "veileder" meg når vi gjør det sammen. I starten gjorde det meg irritert og jeg sa at jeg er i stand til å gjøre ting uten veiledning. Når jeg sier det, så blir han i dårlig humør og stenger meg "ute" en stund. Snakker ikke til meg etc. Det endte med at jeg nå tar imot veiledning for å forhindre krangel, og at han skal føle på at han har peiling på et vis. Jeg ser også at han lyser opp når han kan vise meg ting, så jeg ønsker å gi han den gleden og tenke litt annerledes enn jeg har gjort før. Det skjer også ofte at han sier "jeg kan gjøre det", når jeg allerede har startet på noe. Han kan liksom ta fra meg det jeg har begynt på, og jeg lar han gjøre det - uten en sur mine. I dag skulle han fyre i peisen, og det gikk dårlig. Han holdt på lenge, så jeg gikk bort og kom med et forslag. Han hørte ikke etter, og jeg forsøkte igjen. Jeg gjorde det jeg tenkte kunne funke, og det funket. Som respons sa han "okay, bare gjør det da" og ble skikkelig irritert. Han satte seg i protest i sofaen og så ikke på meg. Ga meg en kald skulder og stillhet - som han alltid gjør. Jeg forsøkte å forklare at jeg ikke mener noe vondt med det, men han sier at han følte seg "dum". Jeg viste forståelse for det, men minnet også om at han har gjort lignende mot meg flere ganger, men at jeg ikke blir opprørt/ser det på samme måte som han gjør. Han hadde også forståelse for det, men han sier at han ikke kan endre det han føler og at han trenger tid. Alt i alt så føler jeg at han sliter veldig med å regulerer følelser og tenke fornuftig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette som skjedde i dag er bare et eksempel, og det finnes mange flere. Anonymkode: bb851...d98 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Åhh, det høres nøyaktig ut som du har arvet min 💔 Begynner navnet hans på A? B? C? D? E? F? G? H? I? J? K? L? M? N? O? P? R? S? T? U? V? W? Y? Ø? Å? Anonymkode: 641d5...29c
Virrevirrevapp Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Det er det som er ork ledet når en som er emosjonell regulert blir sammenheng med en som ikke er det. Én part støtter drama hele tida.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Han oppfører seg som en furten femåring. Dump. Anonymkode: 7f5cc...615
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 On 1/27/2024 at 12:56 PM, AnonymBruker said: Jeg føler at samboeren min reagerer og er svært sensitiv på ting som jeg ikke ser problemet med. I tillegg så gjør han ting mot meg som jeg gjør mot han - men forskjellen er at han blir skikkelig sur og jeg blir ikke det. Jeg viser selvfølgelig forståelse for hans reaksjoner, men det begynner å bli litt mye av det gode nå. Et godt eksempel er når vi lager mat - og han "veileder" meg når vi gjør det sammen. I starten gjorde det meg irritert og jeg sa at jeg er i stand til å gjøre ting uten veiledning. Når jeg sier det, så blir han i dårlig humør og stenger meg "ute" en stund. Snakker ikke til meg etc. Det endte med at jeg nå tar imot veiledning for å forhindre krangel, og at han skal føle på at han har peiling på et vis. Jeg ser også at han lyser opp når han kan vise meg ting, så jeg ønsker å gi han den gleden og tenke litt annerledes enn jeg har gjort før. Det skjer også ofte at han sier "jeg kan gjøre det", når jeg allerede har startet på noe. Han kan liksom ta fra meg det jeg har begynt på, og jeg lar han gjøre det - uten en sur mine. I dag skulle han fyre i peisen, og det gikk dårlig. Han holdt på lenge, så jeg gikk bort og kom med et forslag. Han hørte ikke etter, og jeg forsøkte igjen. Jeg gjorde det jeg tenkte kunne funke, og det funket. Som respons sa han "okay, bare gjør det da" og ble skikkelig irritert. Han satte seg i protest i sofaen og så ikke på meg. Ga meg en kald skulder og stillhet - som han alltid gjør. Jeg forsøkte å forklare at jeg ikke mener noe vondt med det, men han sier at han følte seg "dum". Jeg viste forståelse for det, men minnet også om at han har gjort lignende mot meg flere ganger, men at jeg ikke blir opprørt/ser det på samme måte som han gjør. Han hadde også forståelse for det, men han sier at han ikke kan endre det han føler og at han trenger tid. Alt i alt så føler jeg at han sliter veldig med å regulerer følelser og tenke fornuftig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette som skjedde i dag er bare et eksempel, og det finnes mange flere. Anonymkode: bb851...d98 Prøv å bare la han sitte der i sitt eget selskap, kanskje han kommer til fornuft, sånne må kanskje innse det selv alene. Gå å gjør dine ting og ikke vis han noe oppmerksomhet rundt den oppførselen. ( ja det hørtes ut som barneoppdragelse ) Anonymkode: ec00c...a7c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 Føler med deg TS, opplever det samme med min mann. Han blir fort irritert og sur over små ting som jeg ikke skjønner at han orker å bli irritert over. Slike ting som jeg bare ville sett på som en liten ulempe i dagen min og bare funnet en løsning på eller bare akseptert at slik blir det ikke i dag / eller denne funker ikke i dag liksom. Skjønner ikke poenget i å fyre seg opp. En dag ble han kjempesint og sur fordi han klarte å søle litt saus fra pizzabiten sin i sofaen og på genseren sin. Jeg så ikke helt det store problemet og sa at det er jo bare å hente en håndduk og tørke det vekk fra sofaen (vi har en mørk sofa så merker vises ikke etter vi har vasket og tørket området) og en genser kan jo alltids vaskes... Men han virket som han bare ble mer irritert når jeg prøvde å komme med løsninger og si at det ikke var en så "big deal" som det virket som han syns at det var. Anonymkode: 4a33a...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå