AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Er det noen andre her som har tatt remeron og merket problemer med hukommelse og kognitive evner? Kom det isåfall med en gang eller mer og mer? Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Jeg har gått på remeron i mange år (30 mg kveld for å sove) og har problemer med hukommelse og kognitive evner, men om medisinen har gjort noe forskjell utenom diagnosene, det vet jeg ikke. Har hatt problemer med korttidshukommelse og sånt hele livet. Anonymkode: d9887...ead
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har gått på remeron i mange år (30 mg kveld for å sove) og har problemer med hukommelse og kognitive evner, men om medisinen har gjort noe forskjell utenom diagnosene, det vet jeg ikke. Har hatt problemer med korttidshukommelse og sånt hele livet. Anonymkode: d9887...ead Men du hadde disse problemene før du tok remeron? Jeg tenker om noen har merket at de har blitt sånn av remeron.. Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Jeg opplevde det med Venlafaxin/Effexor, hvor hukommelsen ble markant verre etter å ha gått på de noen måneder. Fikk beskjed om at det skulle gå over, og at det ikke sto oppført som bivirkning. Fikk aldri tilbake hukommelsen som den var, selv om jeg kun gikk på de i ca. ett år. Har nå lest på utallige forum at flere opplever det samme. Så absolutt ikke umulig. Anonymkode: c3c38...faa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg opplevde det med Venlafaxin/Effexor, hvor hukommelsen ble markant verre etter å ha gått på de noen måneder. Fikk beskjed om at det skulle gå over, og at det ikke sto oppført som bivirkning. Fikk aldri tilbake hukommelsen som den var, selv om jeg kun gikk på de i ca. ett år. Har nå lest på utallige forum at flere opplever det samme. Så absolutt ikke umulig. Anonymkode: c3c38...faa Huff: er jo lista som bivirkning her. Men jeg har fått det gradvis mer iog mer/ ikke umiddelbart. håper virkelig det er reversibelt isåfall! Føle meg helt lobotomert Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Jeg har tatt remeron 15-30 mg i ca halvannen mnd nå, og merker ingen forskjell på hukommelse eller kognitive evner. Økt apetitt derimot.. Helt sjuuuuukt Anonymkode: 61971...575
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tatt remeron 15-30 mg i ca halvannen mnd nå, og merker ingen forskjell på hukommelse eller kognitive evner. Økt apetitt derimot.. Helt sjuuuuukt Anonymkode: 61971...575 Jeg har ikke apetitt😝 Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Huff: er jo lista som bivirkning her. Men jeg har fått det gradvis mer iog mer/ ikke umiddelbart. håper virkelig det er reversibelt isåfall! Føle meg helt lobotomert Anonymkode: 44454...2ff Må du gå på den? Jeg hadde begynt å trappe ned gradvis og sluttet, dersom du har tilgang på psykolog og det ikke står om liv ❤️ Anonymkode: c3c38...faa
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må du gå på den? Jeg hadde begynt å trappe ned gradvis og sluttet, dersom du har tilgang på psykolog og det ikke står om liv ❤️ Anonymkode: c3c38...faa Håper jeg kan prøve å slutte- men er veldig dårlig så det er skummelt. Og vet ikke om det er pga dem jeg er sånn- derfor jeg spør her og/ om andre har opplevd lignende Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Skrevet 27. januar 2024 Jeg hsr gått på ganske høy dose av Remeron nå i 3 år, har ingen bivirkninger. Verken ulvesult eller noe hukommelse tap eller noe annet. For meg er det en super medisin som for meg fungerer utmerket. Men alle er forskjellige og reagerer forskjellig så ta det heller opp med legen eller/og psykolog om du er usikker på om akkurat den er rett for deg. Anonymkode: 024a6...f31
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #11 Skrevet 27. januar 2024 Ja, det opplevde jeg. I tillegg til ulvehunger jeg ikke klarte å stå imot, opp 10-15kilo på kort tid. Sluttet med en gang jeg fikk klarsignal fra lege. Anonymkode: 75705...a96 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja, det opplevde jeg. I tillegg til ulvehunger jeg ikke klarte å stå imot, opp 10-15kilo på kort tid. Sluttet med en gang jeg fikk klarsignal fra lege. Anonymkode: 75705...a96 Kan du si noe om hvordan du opplevde de kogntive vanskene? Anonymkode: 44454...2ff
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #16 Skrevet 30. januar 2024 Kontakt legen din, TS: “Check with your doctor right away if you have confusion, difficulty concentrating, headaches, memory problems, weakness, and unsteadiness. Dizziness, lightheadedness, or fainting may occur, especially when you get up suddenly from a lying or sitting position“ https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/mirtazapine-oral-route/side-effects/drg-20067334?p=1 Anonymkode: c3c38...faa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #17 Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kontakt legen din, TS: “Check with your doctor right away if you have confusion, difficulty concentrating, headaches, memory problems, weakness, and unsteadiness. Dizziness, lightheadedness, or fainting may occur, especially when you get up suddenly from a lying or sitting position“ https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/mirtazapine-oral-route/side-effects/drg-20067334?p=1 Anonymkode: c3c38...faa Skal slutte med den nå.. Vet ikke om dette skyldes medisinen. Men hadde vært interesseert i å høre om andre har opplevd det! Anonymkode: 44454...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå