AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Skjedde en veldig ekkel hendelse igår kveld. Skulle på besøk til en venninne og hadde det kjekt et par timer med litt alkohol osv. Jeg bestemte meg for å ta taxi hjem tidlig. Da taxisjåføren hadde kjørt meg til parkeringsplassen i nabolaget mitt, viste det seg at jeg ikke hadde dekning på kortet. Hadde hatt dekning på kortet hele dagen så syns det var rart at det ikke funket nå. Da hisser han seg voldsomt opp og sier at jeg må betale. Da spurte jeg han hvordan jeg skulle få betalt han hvis kortet ikke funket og jeg ikke hadde kontanter å gi han. Han blir svært truende i oppførselen og jeg bestemmer meg da for å gå ut av bilen for følte meg ikke trygg der.. Han går da ut av bilen og begynner å skrike på meg og tar hardt tak i meg og slenger meg inn i en vegg.. Jeg ble så satt ut, men pga alkoholen i kroppen så klarte jeg ikke helt å ta innover alvoret. Da kommer det heldigvis noen løpende bort til oss og spør om det går bra med meg og hun ene truer med å ringe politi på han hvis han ikke slipper meg. Da løper han inn i bilen og kjører fort vekk. Dette er ikke en trolletråd hvis noen tror, helt seriøst.. Kjenner jeg er veldig satt ut i kroppen og veldig redd.. Han visste heldigvis ikke hvor jeg bodde men han vet at jeg bor i dette nabolaget.. Er redd han skal stå på parkeringsplassen og angripe meg igjen. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg anmelde han? Forstår at han ble sint for å ikke få pengene sine men helt alvorlig. Syns dette var langt over grensen på hva som er ok.. Anonymkode: a6fcb...d72 1 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Verdt å nevne at jeg tilbød meg å få en regning eller om han kunne sende ut en faktura eller noe til meg, men da ropte han bare at han skulle ha pengene sine nå. Ts Anonymkode: a6fcb...d72 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Hva med å ringe taxiselskapet og forklare saken, og tilby deg å betale for turen? Eller kanskje ikke siden han utagerte på den måten mot deg. Har han kontaktinfo/tlf.nr til deg? Ble taxi bestilt via tlf/app eller praia du den på gata? Hvis det første, så er det kanskje lurt å tilby betaling til selskapet, du tilbød jo alternativ betaling i taxien. Du har anledning til å vise deg som seriøs taxikunde. Og han kan vise seg som seriøs sjåfør og gi deg en ordentlig unnskyldning. Anonymkode: 532f9...f52 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjedde en veldig ekkel hendelse igår kveld. Skulle på besøk til en venninne og hadde det kjekt et par timer med litt alkohol osv. Jeg bestemte meg for å ta taxi hjem tidlig. Da taxisjåføren hadde kjørt meg til parkeringsplassen i nabolaget mitt, viste det seg at jeg ikke hadde dekning på kortet. Hadde hatt dekning på kortet hele dagen så syns det var rart at det ikke funket nå. Da hisser han seg voldsomt opp og sier at jeg må betale. Da spurte jeg han hvordan jeg skulle få betalt han hvis kortet ikke funket og jeg ikke hadde kontanter å gi han. Han blir svært truende i oppførselen og jeg bestemmer meg da for å gå ut av bilen for følte meg ikke trygg der.. Han går da ut av bilen og begynner å skrike på meg og tar hardt tak i meg og slenger meg inn i en vegg.. Jeg ble så satt ut, men pga alkoholen i kroppen så klarte jeg ikke helt å ta innover alvoret. Da kommer det heldigvis noen løpende bort til oss og spør om det går bra med meg og hun ene truer med å ringe politi på han hvis han ikke slipper meg. Da løper han inn i bilen og kjører fort vekk. Dette er ikke en trolletråd hvis noen tror, helt seriøst.. Kjenner jeg er veldig satt ut i kroppen og veldig redd.. Han visste heldigvis ikke hvor jeg bodde men han vet at jeg bor i dette nabolaget.. Er redd han skal stå på parkeringsplassen og angripe meg igjen. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Skal jeg anmelde han? Forstår at han ble sint for å ikke få pengene sine men helt alvorlig. Syns dette var langt over grensen på hva som er ok.. Anonymkode: a6fcb...d72 Mange psykopatiske taxi sjåfører. Du leverer selvfølgelig anmeldelse!!! Helst i dag Anonymkode: 53136...a6d 11
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 Det kommer il å bli ord mot ord. Anonymkode: 6cf1a...769
BobbySocks Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 Anmeld. Få med at du ønsket en løsning, ikke st du prøvde snike deg unna. 5 1
bvp Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 Var det ingen som fikk med seg nummeret på taxien? Uansett så skal taxi-selskapet kunne spore opp hvem som hadde den turen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 Taxisjåføren skulle selvsagt fulgt rutiner , og kontaktet politiet med en gang du ikke "ville" gjøre opp for deg. Ikke bestill tjenester du ikke kan betale. Vis mer respekt for andres tid igjen økonomi. Anonymkode: a6056...602 8 6
bvp Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer il å bli ord mot ord. Anonymkode: 6cf1a...769 Det kom jo noen løpende og da finnes det vitner. 3 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Skrevet 27. januar 2024 Dette anmelder du selvfølgelig. Slik er uakseptabelt uansett hva. Var ikke akkurat så du prøvde å stikke ifra regningen. Men man setter seg ikke inn i en taxi uten være sikker på at man har dekning på kortet. Anonymkode: bbfaa...27f 5 3
Bålkaffe Skrevet 27. januar 2024 #11 Skrevet 27. januar 2024 Du anmelder selvfølgelig. Hvorfor taxisjåføren oppførte seg sånn mot deg, kan bare han svare på, men at det var kritikkverdig gjort, det er sikkert og visst. Hadde sjåføren tenkt litt rasjonelt på det her, hadde han kunne tilbudt seg å betale med sitt eget kort og du kunne ha vippsa han pengene, så lenge du kunne ha bevist at du har penger å betale med. JEg har også opplevd at kortet ikke fungerte, da var kort-tjenesten nede, men min sjåfør ble ikke sinna. Jeg hadde riktignok kontanter hjemme, og sa ifra om det når kortbetalinga ikke gikk etter tre forsøk, men ingen av oss ble noe stressa av det. 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #12 Skrevet 27. januar 2024 Vinn-vinn situasjon. Du ble dyttet litt og fikk noen sinna ord. Men slapp å betale. Se det som erstatning for tort og svie. Så glemmer du det. Anmelder du det vil det med 95% sjanse bli henlagt. Ikke verdt å ta risiko når du vet at anmelder du det vil Taxisjåfør få vite ditt navn og adresse. Regner med han hadde fremmedkulturell bakgrunn. Du vet ikke hvilke issues han har. Kan bli å leke med ilden om du tar dette videre. Anonymkode: eb08f...b31 2
Isambard Skrevet 27. januar 2024 #13 Skrevet 27. januar 2024 Du må i alle fall melde fra til taxiselskapet. Personlig ville jeg ikke brydd meg med å melde det til politiet. Jeg har også opplevd litt håndgemeng, men føler ikke det er verd styret når ingen er skadd. Jeg er usikker på om politiet vil prioritere det, men jeg forventer at taxiselskapet tar det alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #14 Skrevet 27. januar 2024 Du får passe på å ha nok dekning på kortet ditt til å betale neste gang. Du har kjøpt en tjeneste av sjåføren og han skal ha betalt uansett. Anonymkode: 6fcb4...92e 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Skrevet 27. januar 2024 du får takke alkoholen at du ikke kjente reaksjonen der og da, hvorfor analyserer du i ettertid? viktim-mentalitet. mann deg opp, kvinn deg opp. Anonymkode: f267e...4b8 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #16 Skrevet 27. januar 2024 Enda en grunn til at jeg kun bruker uber og andre selskaper hvor man betaler i appen. Alt kan spores i appen. Anonymkode: e7ed0...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 Kunne du ikke bare betalt med vipps? Anonymkode: a1837...596 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #18 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer il å bli ord mot ord. Anonymkode: 6cf1a...769 Nei, ikke når ts har vitner. Så ja ts, du kan anmelde dette. Du prøvde jo t.o.m å komme med løsninger, som å få faktura. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne du ikke bare betalt med vipps? Anonymkode: a1837...596 VIPPS er vel sikkert koblet opp i mot kontoen det ikke var dekning på… Anonymkode: 93af3...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 Bestilte du drosjen så skal det stå i sms du fikk hvilken drosje som var på vei til deg. Ta med denne meldingen og anmeld sjåføren. Om du vet hvem vitnet er, få vitnet til å bli med til politiet, eller gi politiet navn på vitnet. Anonymkode: e4722...58e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #20 Skrevet 27. januar 2024 Bytt overskrift til passasjer svindlet taxisjåfør. Anonymkode: 1d338...e64 8 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå