Gå til innhold

By med strand i Italia, hvor anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å reise til Italia i høstferien, med sønnen min på elleve. Vi har pleid å reise til Malaga, som vi elsker, men vil prøve Italia i år. 

Noen som kan anbefale en italiensk by på kysten, gjerne i sør, da vi reiser i høstferien, der man kan kombinere byliv og strandliv? Malaga har vært en veldig passe størrelse for oss, men mindre byer er også greit. Ser ikke for oss storbyferie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pescara eller noen av småbyene i nærheten. 

• Liker 1
Skrevet
Hundejente skrev (2 timer siden):

Planlegger å reise til Italia i høstferien, med sønnen min på elleve. Vi har pleid å reise til Malaga, som vi elsker, men vil prøve Italia i år. 

Noen som kan anbefale en italiensk by på kysten, gjerne i sør, da vi reiser i høstferien, der man kan kombinere byliv og strandliv? Malaga har vært en veldig passe størrelse for oss, men mindre byer er også greit. Ser ikke for oss storbyferie.

Hva med Sorento på Amalfikysten syd for Napoli. Der er det jo og mulig med et besøk til Pompeii. Og også Ischia og Capri. De to øyene som rammer inn Napolibukten.

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (På 27.1.2024 den 13.12):

Hva med Sorento på Amalfikysten syd for Napoli. Der er det jo og mulig med et besøk til Pompeii. Og også Ischia og Capri. De to øyene som rammer inn Napolibukten.

Sorrento er nydelig! Men obs på at Sorrento ligger på toppen av en klippe. Det er ikke mye strender, men noen beach cluber der man må betale ganske mye for tilgang til badeanleggene. Vi bodde i utkanten av Sorrento og fant en strand som kunne brukes uten å bruke tusenlapper for at familien skulle få tilgang og solsenger. 
Veldig nydelig og flott by, men om bading er viktig og med en 11-åring vet jeg ikke om jeg hadde dratt dit. 

Ischia er også fantastisk. Der er det strender og veldig hyggelig. Man kommer dit med båt fra Napoli eller Sorrento. 

Anonymkode: 96f19...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...