AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Denne ukke var jeg på intervju over teams, i går fikk jeg telefon der de sa de gjerne ville ha meg på et 2 gangs intervju på mandag, igjen over teams, og jeg sa jo selvfølgelig ja til de. Vil jo så gjerne ha jobben. Så er det noen som har vært på et intervju nummer 2? Jeg har vært på en del intervju opp gjennom åra, men aldri vært på et 2 gangs intervju. Så jeg gruer meg mer nå enn det jeg gjorde til det første intervjuet. På det første intervjuet så spurte de om så og si alt, og de fortalte om jobben. Så jeg forstår liksom ikke hva vi skal snakke om nå. Anonymkode: 1e053...811
Dorma Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne ukke var jeg på intervju over teams, i går fikk jeg telefon der de sa de gjerne ville ha meg på et 2 gangs intervju på mandag, igjen over teams, og jeg sa jo selvfølgelig ja til de. Vil jo så gjerne ha jobben. Så er det noen som har vært på et intervju nummer 2? Jeg har vært på en del intervju opp gjennom åra, men aldri vært på et 2 gangs intervju. Så jeg gruer meg mer nå enn det jeg gjorde til det første intervjuet. På det første intervjuet så spurte de om så og si alt, og de fortalte om jobben. Så jeg forstår liksom ikke hva vi skal snakke om nå. Anonymkode: 1e053...811 Enten ønsker de mer detaljer om deg, ellers er det for å tilby deg jobb. Jeg var selv på andre gangs intervju, men det var egentlig bare for å tilby meg jobben.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Dorma skrev (9 minutter siden): Enten ønsker de mer detaljer om deg, ellers er det for å tilby deg jobb. Jeg var selv på andre gangs intervju, men det var egentlig bare for å tilby meg jobben. Takk for svar😊 ååh, da håper jeg at det er det som skjer, at de skal tilby meg jobben! Har du opplevd at de har spurt etter referanse, og du ikke har noen til å være referanse? Der jeg jobber nå, der er så veldig useriøst at jeg ikke vil ha noen der som referanse. Så gruer meg litt til hva jeg skal svare hvis de spør om referanse Anonymkode: 1e053...811 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 De kommer til å spørre om referanse, så det bør du ha klart. Anonymkode: c1ec6...84c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kommer til å spørre om referanse, så det bør du ha klart. Anonymkode: c1ec6...84c Men man må vell ikke ha referanse? Kan jeg liksom svare å si at jeg velger og ikke ha sjefen som referanse da han er så useriøs? Anonymkode: 1e053...811
neon_sun Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 I kommunen jeg jobber er det vanlig at vi får utdelt en case vi skal forberede oss på til annengangsintervju. Jeg har vært innkalt til annengangsintervju en gang og hadde da case. Har også fått case der og da på intervju, så det går ann å være litt forberedt på
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 neon_sun skrev (4 minutter siden): I kommunen jeg jobber er det vanlig at vi får utdelt en case vi skal forberede oss på til annengangsintervju. Jeg har vært innkalt til annengangsintervju en gang og hadde da case. Har også fått case der og da på intervju, så det går ann å være litt forberedt på Takk for svar😊 hva mener du me case? Anonymkode: 1e053...811
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #8 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Takk for svar😊 hva mener du me case? Anonymkode: 1e053...811 Case er at du blir presentert en problemstilling relatert til arbeidsområdet for å se hvordan du tenker og ville håndtert det. Jeg er dog vant til at man blir forberedt på at det vil være case på forhånd. Jeg var på 2. gangs intervju onsdag, og da sa leder med en gang at det var veldig uformelt og at hun ønsket møte meg og se at kjemien stemmer (hun var ikke med på 1. gangs). Men jeg har også tidligere hatt 2. gangs hvor man må løse en case. Så det varierer veldig. Anonymkode: b93a0...014
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #9 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men man må vell ikke ha referanse? Kan jeg liksom svare å si at jeg velger og ikke ha sjefen som referanse da han er så useriøs? Anonymkode: 1e053...811 De aller fleste arbeidsgivere vil ha og forventer at du har en referanse eller to. Det trenger ikke være den nåværende sjefen din. Er du veldig ung eller mangler arbeidserfaring kan referansen være veileder på studier, trener på idrettslaget eller en kollega. Anonymkode: c1ec6...84c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #10 Skrevet 27. januar 2024 Når man blir invitert til intervju, er et alltid lurt å benytte anledningen til å spørre om det er noe spesifikt de ønsker at du forbereder deg på og det er lurt å om spørre om hvem som vil delta intervjuet. Den kan ligge mye nyttig informasjon i det siste. Du bør åpenbart google "andregangsintervju". Det finnes masse tips og triks. Jeg har forøvrig aldri vært borte i å bli invitert til et intervju for å bli tilbudt en jobb, verken i det offentlige eller private. Anonymkode: 69945...052 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #11 Skrevet 27. januar 2024 Det spørs helt sikkert hva slags stilling du har søkt på. Jeg er ingeniør og for oss handler gjerne det første intervjuet om kompetanse og om du har de tekniske ferdighetene jobben innebærer. Intervju nummer 2 handler mer om samarbeid, motivasjon og personlige egenskaper og om du passer inn i miljøet på jobb. Anonymkode: f6dd3...521 1
Gjest Hoia Skrevet 27. januar 2024 #12 Skrevet 27. januar 2024 Noen bruker første intervju til å sile ut kandidater, men mitt inntrykk er at når en benytter seg av to intervjuer, så er det litt barnehage-opplegg på gang på arbeidsplassen. Det er vitterlig ikke nødvendig. Tester og slikt kan de jo gjøre på forhånd.
Gjest Hoia Skrevet 27. januar 2024 #13 Skrevet 27. januar 2024 En effektiv arbeidsplass sender ut tester i forkant, for så å ha ett intervju. Når de har to-tre intervjuer, begynner jeg å lure.
iNord Skrevet 27. januar 2024 #14 Skrevet 27. januar 2024 helt normalt med flere enn 1. intervju. Om du ikke vil bruke nåværende sjef som referanse, har du kanskje en god kollega? evt din forrige arbeidsplass? 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #15 Skrevet 27. januar 2024 I min situasjon handlet første intervju om min erfaring samt personlige egenskaper. Deretter ringte de referanser og forhørte seg rundt om hva jeg måtte forbedre meg i. Andre intervju ble derfor nesten en matteprøve (jeg suger i matte). På tredje intervju tilbudte de meg jobben. Anonymkode: be0bc...37e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #16 Skrevet 27. januar 2024 Å bli kalt inn til et andregangs intervju er selvfølgelig en positivt. Det betyr at de anser deg som en aktuell kandidat, og ønsker rett å slett å bli bedre kjent med deg. Vær obs på at i andregangs intervjuet er sannsynlig at en annen person, ofte med høyere rang deltar. Bare vær obs på at det kan være 10+ andre som også har blitt kalt inn, så ingen grunn til å feire før du får et tilbud... Og hvis du får et tilbud er det viktig å forhandle lønn.. Lykke til! Anonymkode: 56c23...65d
Gjest Hoia Skrevet 27. januar 2024 #17 Skrevet 27. januar 2024 Mitt inntrykk er at ordinære arbeidsplasser har ett intervju, i tidsrommet på 1/2- 2 timer. Kompetanse og erfaring fremkommer av attester, CV og div. En kan ringe referanser i forkant, en må ikke treffe kandidaten før en ringer referanser, så lenge en har godkjent det. De gangene jeg har sittet over flere intervjuer har jeg tenkt at noen trenger ekstra mestringsfølelse og erfaring. Det er helt greit det, men en bør ikke ha alle i slike intervjuer. Det er ærlig talt, men det handler om folks liv. En hadde matteprøver på ungdomskolen. En kan levere ut tester i forkant. Mitt inntrykk er også at det gjøres for at noen skal kompensere noe for ordinære greier i arbeidslivet. De bør jobbe direkte med disse som trenger to-tre intervjuer.
Gjest Hoia Skrevet 27. januar 2024 #18 Skrevet 27. januar 2024 De fleste rekrutterere stoler på egen vurderingsevne. Har vedkommende jobbet i flere jobber over lang tid, kan sikkert vedkommende 2 pluss 2. Det sier seg selv.
Rucula Skrevet 27. januar 2024 #19 Skrevet 27. januar 2024 Jeg jobber i HR og har i gjennomsnitt 4-5 andregangsintervju pr uke Her må kandidatene ta evnetester + personlighetstest før intervjuet. Vi går igjennom cv igjen Vi snakker om testene Vi analyserer personligheten Vi tar ofte et case Til slutt snakker vi om pensjon, forsikringer, lønn, goder og prosessen videre Vi tar inn alt fra 1-8 på et andregangsintervju til en stilling. 3 stk er det vanligste 1
Gjest Hoia Skrevet 27. januar 2024 #20 Skrevet 27. januar 2024 Rucula skrev (Akkurat nå): Jeg jobber i HR og har i gjennomsnitt 4-5 andregangsintervju pr uke Her må kandidatene ta evnetester + personlighetstest før intervjuet. Vi går igjennom cv igjen Vi snakker om testene Vi analyserer personligheten Vi tar ofte et case Til slutt snakker vi om pensjon, forsikringer, lønn, goder og prosessen videre Vi tar inn alt fra 1-8 på et andregangsintervju til en stilling. 3 stk er det vanligste Det er kanskje en foreldet problemstilling? Men hvorfor går dere gjennom CV igjen, bortsett fra å se på det viktigste som er sentralt for jobben?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå