Gå til innhold

flere som skal være uten godteri denne helgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger litt støtte...klarte det i går :) og vil prøve videre....likevel tenker jeg på de ulike sjokoladesortene, hva som hadde vært deilig ; Smil, Troika, melkesjokolade....men er overvektig og måååå la være pga helsa. Hvordan snu dette tankemønstreret? må lære meg å kose meg på andre måter...

Anonymkode: 695e3...d6f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, for å være helt ærlig, du kan ikke ha mye selvdisiplin hvis du må til internett for å søke mental støtte.

Før kl er tolv så har du Troika i venstre munnviken samtidig som du presser i deg melkesjokolade i den høyre munnviken. 

Enkelte har bare ikke selvdisiplin til å klare noe så enkelt som å ikke tvinge i seg godter. 

Ingen støtte å få i fra meg. 

Hold oss oppdatert på hvordan det går gjennom helgen i denne tråden. 

Anonymkode: eb1ae...453

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, for å være helt ærlig, du kan ikke ha mye selvdisiplin hvis du må til internett for å søke mental støtte.

Før kl er tolv så har du Troika i venstre munnviken samtidig som du presser i deg melkesjokolade i den høyre munnviken. 

Enkelte har bare ikke selvdisiplin til å klare noe så enkelt som å ikke tvinge i seg godter. 

Ingen støtte å få i fra meg. 

Hold oss oppdatert på hvordan det går gjennom helgen i denne tråden. 

Anonymkode: eb1ae...453

Hva gjør du her om du ikke gidder og bry deg, føler du deg bedre nå som du har lagd en lang tråd om at du ikke bryr deg eller ønsker og gi noe støtte 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

trenger litt støtte...klarte det i går :) og vil prøve videre....likevel tenker jeg på de ulike sjokoladesortene, hva som hadde vært deilig ; Smil, Troika, melkesjokolade....men er overvektig og måååå la være pga helsa. Hvordan snu dette tankemønstreret? må lære meg å kose meg på andre måter...

Prøv å ikke tenk at du ikke må tenke på det. Jo mer du "stritter" i mot tankene jo mer craver du. 

Skrevet

Jeg skal ikke være helt uten godteri, eller jeg har lagd meg en sukkerfri sjokolade mousse. Jeg har jo selv vært overvektig og slanket meg både opp og ned i vekt siden jeg var 20, er nå litt over 40.

Siste året har jeg gått ned 20 kilo, siden februar i fjor. Gikk opp litt igjen nå fra slutten av nov til nå i januar. Så når jeg har trekt fra dem kiloene så blir det 20 kilo ned.

For min del har jeg finne ut at jeg er sukkeravhengi, det vil si at ting som sjokolade, donuts osv i den katorgien kan jeg ikke spise. Jeg blir som en idiot som ikke har så god selvkontroll, det gjør at jeg også higer etter mat og raske karbohydrater. Det har ikke vært lett, men nå har jeg bestem meg at jeg skal leve sukkerfritt. Når jeg gjør det, stopper også det at jeg ikke har selvkontroll. Jeg får et mere naturlig forhold til mat. Du kan jo sjekke det opp, muligens du har det som meg. Jeg orker ikke slanking lengre. Men for meg blir det sukkerfri alternativer, ikke ubegrenset her heller men jeg får ikke det suget etter det uansett. Men bedre det en og gi meg strenge krav jeg ikke klarer og leve etter. Spiser normal mat, bare tenker mere på og få i meg sunn mat som metter og gir næring

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke greia her....(....uten godteri denne helgen...?)....Jeg jobber skift (Er i Nordsjøen, turnus er på 4-2), og har OVERHODET ikke noe behov for godteri nå jeg er hjemme fra jobb, uansett om det er helg eller ukedag....Til TS : Er du feit, har du problemer med spising generelt, eller har du egentlig bare  svært lav viljestyrke?

Anonymkode: a23c4...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ærlig talt ikke greia her....(....uten godteri denne helgen...?)....Jeg jobber skift (Er i Nordsjøen, turnus er på 4-2), og har OVERHODET ikke noe behov for godteri nå jeg er hjemme fra jobb, uansett om det er helg eller ukedag....Til TS : Er du feit, har du problemer med spising generelt, eller har du egentlig bare  svært lav viljestyrke?

Anonymkode: a23c4...068

Hva plager deg i dag da...?

• Liker 5
Skrevet
Miaiai skrev (5 minutter siden):

Jeg skal ikke være helt uten godteri, eller jeg har lagd meg en sukkerfri sjokolade mousse. Jeg har jo selv vært overvektig og slanket meg både opp og ned i vekt siden jeg var 20, er nå litt over 40.

Siste året har jeg gått ned 20 kilo, siden februar i fjor. Gikk opp litt igjen nå fra slutten av nov til nå i januar. Så når jeg har trekt fra dem kiloene så blir det 20 kilo ned.

For min del har jeg finne ut at jeg er sukkeravhengi, det vil si at ting som sjokolade, donuts osv i den katorgien kan jeg ikke spise. Jeg blir som en idiot som ikke har så god selvkontroll, det gjør at jeg også higer etter mat og raske karbohydrater. Det har ikke vært lett, men nå har jeg bestem meg at jeg skal leve sukkerfritt. Når jeg gjør det, stopper også det at jeg ikke har selvkontroll. Jeg får et mere naturlig forhold til mat. Du kan jo sjekke det opp, muligens du har det som meg. Jeg orker ikke slanking lengre. Men for meg blir det sukkerfri alternativer, ikke ubegrenset her heller men jeg får ikke det suget etter det uansett. Men bedre det en og gi meg strenge krav jeg ikke klarer og leve etter. Spiser normal mat, bare tenker mere på og få i meg sunn mat som metter og gir næring

Tusen takk for støtte, ja er nok sukkeravhengig...ts

• Hjerte 1
Skrevet

Medsukkeravhengig her 🙋🏼‍♀️ selvdisiplin må trenes opp. Du klarte det i går (det gjorde jeg også), å i dag er bare en helt vanlig dag. Jeg har popcorn i skapet om det blir «krise», men ellers klarer jeg meg med et glass brus. Lag deg sukkerfri gele av en saft du liker! Det har redda meg før 😂

Anonymkode: adda8...b07

Skrevet

Drikk noe uten sukker i stedet

Anonymkode: c7d15...6fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tusen takk for støtte, ja er nok sukkeravhengig...ts

Jeg vet hvor vanskelig det er, og sukkeravhengighet er jo en ting, eneste jeg hadde aldri hørt om det. Hvorfor blir ikke det mere snakket om når man sliter med vekta år etter år. Jeg har jo ofte tenke hvor får jeg det ikke til. For meg var det så tydelig nå rett før jul, tenke nå kommer desember nå vil jeg kose meg, så var det rett tilbake med og overspise godis og alt annent. Man må jo selv finne ut av hva man vil, men for meg er eneste låsningen og holde meg sukkerfritt. Vi har jo ofte vært harde mot oss selv, man skal nå bare spise det og andre ting som sprekker. For meg må jeg finne balansen en og nekte meg. Jeg nekter meg sukkerting, det er det for meg som er noe jeg ikke klarer og ja kontroll over, derved av sukkeravhengi. Andre som sliter med avhengighet kan jo heller ikke bare være slakk en mnd. Men da må jeg finne alternativer og får meg er det da sukkerfrie ting. Jeg kan lage smothie feks eller ta litt frukt, dette er ting som ikke trigger i det hele tatt hos meg.

Skrevet

Jeg tror det er lurt å endre på hva du gjør for å kose deg. Men det krever innsats. Feks kan det være å unne seg en tur i svømmehallen med barna søndags morgen. Kos er ikke bare mat/sjokolade. 

Anonymkode: 66f55...a0e

Skrevet

Jeg er også sukkeravhengig, men klarer stort sett å holde meg unna. Spiser kaker i sosiale settinger, og det trigger - slik at jeg begynner å tenke på sjokolade, is, kaker. Det som hjelper meg er å spise litt mer kokosfett når søtsuget slår til. Eventuelt spekemat - som både gir salt og fett.

Anonymkode: d2c08...bef

Skrevet

Man kan spise godteri når man slanker seg. Man må bare huske at det har mye kalorier og droppe noe av den vanlige maten man planla spise.

Anonymkode: 1c179...2ac

Skrevet

Jeg har holdt meg unna alt av «godt» i hele januar. Dette inkluderer godteri, boller, vafler, kaker, potetgull brus m/sukker++. Det er jo litt utfordrende, spesielt ved bursdagsfeiringer både på privaten og jobb, men det handler jo mest om å bestemme seg. Jeg har nok respekt for meg selv at jeg holder mine løfter.

Anonymkode: 39ce1...660

Skrevet

Se Netflix-dokumentaren "Rotten", episoden om sjokolade. Den satte min sjokoladeavhengighet virkelig på plass for et halvår siden.

Anonymkode: 152d9...2dd

Skrevet

Skal spise masse godteri 😋🍭🍬🍫

Anonymkode: f37da...8ca

Skrevet

Sukker avler sukker :) Men jeg spiser ikke "lørdagsgodt" som voksen, jeg bare koser meg. Noen helger har sunnere kos enn andre. 

Jeg slet med overspising for en del år tilbake og endringen som virkelig fikk det til å funke for meg var å øke kvaliteten på det jeg spiser samtidig som jeg reduserer kvantiteten. Så istedenfor å kjøpe en freia sjokoladekake så kjøper jeg heller 2-3 konfektbiter (litt dyrere enn en sjokoladeplate, men det fungerer for meg) fra en spesialisert forretning eller lignende. Andre måter jeg koser meg på i helgen er en ekstra god middag, litt eksotisk dyr frukt som er ordentlig kuttet opp, eller masse forskjellige grønnsaker med dipp til. Jeg har også en passe liten skål som jeg kan fylle med chips eller popcorn (fyller den ikke opp igjen)

Anonymkode: 9eb30...219

Skrevet

Nei, jeg skal spise godteri i dag. Har gått ned drøye 20 kg siden mars, og er fortsatt på vei nedover, men dette er en livsstilsendring og ikke en slankekur, så her spises det snop i helga. Prøver å begrense mengder og ikke fredag, lørdag og søndag, men maks to dager.

Har jo tydeligvis funka, selv om det sikkert hadde gått fortere nedover uten, så skal jeg leve vanlig også.... Men jeg har blitt ekstremt flink til å takke nei når noen drar fram noe på jobb!

Anonymkode: 48bc2...d7f

Skrevet

Jeg spiser sjokolade og potetgull hver lørdag. Jeg driver å slanker meg, men om jeg skulle sluttet helt med potetgull og sjokolade, så tror jeg at jeg hadde blitt gal og at det dermed hadde gått hardt utover slanke-motivasjonen min 🤔 

Det skal sies at jeg holder meg unna potetgull og sjokolade de 6 dagene ellers i uka. Og da synes jeg ikke at det gjør noe at jeg spiser det 1 gang i uken 😊

Men jeg vet godt hvor vanskelig det er å holde seg unna den slags 😊 Sjokolade er min store svakhet i livet og jeg tror ikke jeg noengang kommer til å slutte helt å spise det 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...