Gå til innhold

Fortsatt venner med forrige k*ul*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min snapper og henger med forrige kjærring han pulte. 
med hadde ikke noe close forhold før vi ble sammen. 
Hun er i åpent forhold og mannen vet om dem. 
Hun ble gravid da de styra. Som kun handlet om sex, ikke følelser, sier han.
 De sluttet å styre fordi hun ble gravid. 
Noe jeg rett og slett finner mistenkelig. Han er ikke typen til å bruke kondom heller. 
Jeg har ytra min bekymring om at barnet er hans men han sier at jeg skal bare legge den ballen dau og slutte å bry meg om henne og saken. 
Han blir ganske opprørt av det så jeg har vært stille om det i et års tid. Vi har vært sammen i snart 2. 

Han glemte igjen telefonen sin på bordet da han la seg. Og telefonen lyste. 
xxxx:Hey you

-sto det. 

Jeg er jeg rett og slutt dum i hue? 
Jeg har sagt til han at jeg synes at det hun driver med er respektløst. 
Jeg hadde ikke skrevet til opptatte menn jeg har liggi med. 
Jeg har ikke kontakt med menn jeg har ligget med. Jeg opplever dette som stress og respektløst av både han og henne. 

Pluss at jeg mistenker at barnet er hans. 

De har ikke bare hatt sex en gang. Men flere!  
Så det må jo være noen følelser der eller at barnet faktisk er hans. 

Jeg har to venner som er menn selv. Jeg har aldri ligget med dem og de kommer aldri til å bli ligget med heller. En er er langt vennskap over 15 år. Og han andre er en fyr han kjente fra før vi møttes og vi har bare blitt close pga felles interesser. Kjæresten min liker begge og er god venn med begge. 

Om dette hadde vært et stort problem for han så hadde han sagt ifra.

Han kommer nok til å lese dette her fordi han er ultrahekta på kvinneguiden. 

Jeg føler meg så dum. 
Hvordan hadde du følt deg om det kom inn snap midt på natta fra en dame som dette ? Jeg trodde dette var over da han sa ikke tenk mer på xxxxx for er år siden… 

Anonymkode: b9943...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, problemet er ikke denne dama. 

problemet er kjæresten din. 

Dropp han. 

Anonymkode: d4fa3...c4f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du og kjæresten din har tydeligvis ulike tanker knyttet til dette med å vise respekt ovenfor sin partner og det vil ikke endre seg. 

Jeg har overhode ikke troen på platoniske vennskap mellom to som tidligere har hatt et seksuelt forhold. 

Du må bestemme deg for om du vil klare å leve videre med usikkerhet rundt dette eller bryte opp.

Det faktum at du føler det dum forteller meg at dette gradvis har gjort såpass mye med deg at jeg tror ikke det vil være riktig for deg og bra for deg å fortsette forholdet. Husk, det er ikke deg det er noe feil med. Etter mitt syn er det kjæresten din som påvirker deg negativt og utfordrer tilliten din.

Jeg skjønner deg veldig godt og har selv opplevd det samme før. Men, syns det blir vanskelig å forklare de følelsene og den usikkerhet som oppstår når partneren fortsatt har kontakt med sin forrige flørt og tidligere seksuelle kontakter. For min del spiste det meg opp innvendig og gjorde meg mer og mer utrygg på meg selv. "Er ikke jeg god nok og trenger hun fortsatt den forrige mannen for å gi henne det hun trenger." - slike spørsmål og enda verre kunne jeg stille meg selv, og disse var ikke oppbyggende. 

Veldig enig med uttalelsen over her at det ikke er denne dama som er problemet. Problemet er kjæresten din og hans mangelfulle forståelse for at denne kontakten er skadelig for forholdet deres og respektløst ovenfor deg. 

Anonymkode: b5b1b...b5e

Skrevet

Takk for langt svar💔

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for langt svar💔

Håper det gav mening. Og håper du gjør det som blir rett for deg ts. 

Ikke la andre bryte deg ned og gjøre at føler deg dum. Tror du innerst inne vet hva som er rett for deg. 

Skrevet

Hadde foreslått vennemiddag med henne og sett hvordan kjemi de har og hva slags inntrykk du sitter igjen med etter å ha truffet hun. 
En eventuell kjæreste hos meg kan gjerne ha venninner, og jeg har tidligere fått møte nevnte ganske raskt inn i forhold. 
Noen ganger kan det at de har ligget sammen, men gått over til vennskap, være like greit, men da tåler det dagens lys også. 

Hvis dette er så sketchy som han har klart å gi inntrykk av hittil så er ikke kontakten dem i mellom liv laga dersom dere ikke kan ha en hyggelig middag sammen. Og så kan du ta en avgjørelse i etterkant av et virkelig inntrykk. 

Skrevet

Ånei 💔

Jeg ville rådet deg til å gå. Det er ganske tydelig at han ikke viser forholdet deres noe respekt, og spesielt ikke deg. Hvilke signaler gir han de rundt seg om forholdet deres med å opprettholde denne dialogen egentlig?

Jeg har vært i et sånt forhold, hvor partneren min var «casual» venner med flere flings og stilte opp som en god hjelper når de trengte han. Jeg trodde jeg var raus og tålmodig, men svelget kameler over en lav sko til det ikke var mer selvtillit igjen i meg. Godtok flere og flere ting, og følte meg mindre og mindre.

Det verste jeg kunne gjøre mot han etter bruddet - og det beste for meg, var å bryte kontakten med han. Han var livredd for å emosjonelt miste de han hadde vært bortpå. 

Du fortjener en som klarer å la emosjonell bagasje ligge utenfor forholdet, og en som står stabilt med deg. ❤️

Anonymkode: 974a6...c38

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar ❤️ts

Skrevet
On 1/27/2024 at 8:21 AM, AnonymBruker said:

Altså, problemet er ikke denne dama. 

problemet er kjæresten din. 

Dropp han. 

Anonymkode: d4fa3...c4f

Problemet er jo ikke han. Problemer er hun selv som aksepterer oppførsel hun ikke mener er ok. 

Anonymkode: 46fae...05d

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Problemet er jo ikke han. Problemer er hun selv som aksepterer oppførsel hun ikke mener er ok. 

Anonymkode: 46fae...05d

Kan være enig i deler av ditt resonnement og skjønner hva du mener. Men det blir likevel feil i mine øyne. 

Problemet er todelt. Det første problemet og hovedproblemet er han og hans manglende respekt for henne. Et tilleggsproblem er at hun akseptere hans oppførsel og ikke gjør noe med det. 

Skrevet

Jeg har gjort noe med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 12.17):

Håper det gav mening. Og håper du gjør det som blir rett for deg ts. 

Ikke la andre bryte deg ned og gjøre at føler deg dum. Tror du innerst inne vet hva som er rett for deg. 

Takk for det 💔😔Jeg har gjort det slutt. Veldig vondt. Og jeg klarer ikke slutte å gråte. Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for det 💔😔Jeg har gjort det slutt. Veldig vondt. Og jeg klarer ikke slutte å gråte. Ts

❤️Selvfølgelig gjør det vondt. Og det vil det nok gjøre en god stund, selv om det i lengden vil være det rette for deg ts. 

Varm god klem til deg. 🥰 Du fortjener virkelig noe bedre. ❤️

Skrevet

Helt enig med den over!❤️ Du er sterk, husk det! 🥰 Heier på deg 🙏

Anonymkode: 974a6...c38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...