Gå til innhold

God lukt i garderobeskap/walk in closet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe for å ha i garderobeskap og ellers i rommet, som avgir god lukt? Hva har du? Hva vil du anbefale?

Anonymkode: 0db1a...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tekstilspray som er fin til jakker og sånt som man ikke vasker så ofte. Hvilken som er best beror jo litt på hvilke dufter du liker. 

På Normal kjøpte jeg en gang en liten plastboks med noe pellets i som luktet ganske friskt, som nyvasket tøy. Hadde det i garderobeskap i gangen. Jeg aner ikke hva det heter. Men om du går på Normal så har de en liten seksjon med romduft hvor du bl.a. finner denne type bokser. 

Ellers har jeg duftpinner på badet, som lukter ren bomull.

Husker mamma hadde noen poser i klesskapene da jeg var liten, som luktet lavendel.

Selv foretrekker jeg at det bare lukter rent på en måte, ikke parfymert. Jeg får hodepine i hjem hvor de er overdrevent glade i duftlys og romparfymer. Men liker du parfymert så er det jo bare å slå til på hva som helst fra rituals eller noe. Det er jo også masse diffusere og ting man kan stappe i stikkontakten, Glade og den slags. 

Anonymkode: 0a10a...4cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvor sterk lukt du vil ha. 

Personlig prøver jeg å kutte ned på kunstige produkter, så jeg har cedertrekuler og lavendelposer i garderoben. Jeg kjenner det svakt når jeg kommer inn, og sliper ned kulene en gang i blandt. Bytter ut lavendelen i posene med mer eller mindre jevne mellomrom.

Anonymkode: b01fa...04b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På helsekosten har de duftspredere som går på strøm. De kan man ha oljer med valgt lukt i. Jeg så på de for litt siden for å ha på badet, og de så veldig fine ut. Men jeg har ikke stikkontakt der jeg ville ha dem.

Anonymkode: a5a66...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potpourri. Et naturprodukt som lukter godt, mye brukt før dagens kjemiske nyvinninger.

Anonymkode: 667a0...056

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som lukter?

Personlig erfaring er at når det lukter innendørs så er det som regel på grunn av dårlig inneklima (inkludert ventilasjon).

Og samtidig er og erfaringen min at lukter som introduseres for å dekke over andre lukter som oftest bare kommer i tillegg til de dårlige og bidrar til et enda dårligere inneklima.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (36 minutter siden):

Hva er det som lukter?

Personlig erfaring er at når det lukter innendørs så er det som regel på grunn av dårlig inneklima (inkludert ventilasjon).

Og samtidig er og erfaringen min at lukter som introduseres for å dekke over andre lukter som oftest bare kommer i tillegg til de dårlige og bidrar til et enda dårligere inneklima.

Jeg vet ikke hvorfor ts vil ha litt lukt i garderoben, men det trenger ikke være for å overdøve/dempe en annen lukt. Selv blir jeg glad av den svake duften av lavendel jeg møter når jeg åpner døra. Den minner meg om sommer. Jeg bruker også noen ganger et par dråper furuolje i en skål med vann som står på peisovnen. Det minner meg om hytta hvor vi ofte brente furu og gran i åpen peis da jeg var barn. Jeg lufter ut hver dag, og ingen har kommentert annet enn eventuelle mat/kaffe/blomsterdufter hos meg. Vet noen i min familie ville sagt det rett ut om de følte det var innestengt og dårlig luft.

Anonymkode: b01fa...04b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lukter vondt i garderobeskap, er jo det første du bør gjøre å vaske de aktuelle jakkene...

Har aldri opplevd at det har luktet vondt i klesskap eller garderobeskap, for jeg vasker både klær og ytterklær regelmessig (i hvert fall det som er mulig å vaske). Etterpå kan du spraye litt god parfyme inne i en av jakkene, så blir det en svak parfymeduft i skapet.

Anonymkode: 7fda2...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...