AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Jeg ønsker ikke å fore kroppen med hormoner og dritt, ei heller kobberspiral. Noen erfaringer å komme med? Anonymkode: 545b8...d33
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Det fungerte greit her. Anonymkode: f08e9...915
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #3 Skrevet 27. januar 2024 Jeg hadde Ladycomp for sikkert 12-15 år siden. Jeg syntes den var litt klumpete og tungvint, men jeg regner med mye har skjedd siden da og at den er bedre nå. Å bruke sikre perioder som prevensjon funket for oss, vi ble ikke gravide før vi faktisk prøvde på det - men nå som vi er ferdige med barn og jeg ikke vil bli gravid igjen ønsker jeg ikke å ta sjansen. Anonymkode: 7d2c5...8d7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Det er ikke prevensjon! Det er om mulig dummere enn å satse på å hoppe av i svingen. Bruk ordentlig prevensjon og tåler du ikke hormoner kan du velge kobberspiral eller kondom. Ikke belast samfunnet med en haug aborter fordi du har irrasjonelle tanker om at hormoner er farlig. Anonymkode: 1a6e7...19f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Skrevet 3. august 2024 Noen flere erfaringer her? Anonymkode: 0b76b...cb8
Marmen Skrevet 3. august 2024 #6 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 23.50): Jeg hadde Ladycomp for sikkert 12-15 år siden. Jeg syntes den var litt klumpete og tungvint, men jeg regner med mye har skjedd siden da og at den er bedre nå. Å bruke sikre perioder som prevensjon funket for oss, vi ble ikke gravide før vi faktisk prøvde på det - men nå som vi er ferdige med barn og jeg ikke vil bli gravid igjen ønsker jeg ikke å ta sjansen. Anonymkode: 7d2c5...8d7 Jeg har helt liker erfaringer som denne! Ca 12 år siden, med Ladycomp. For oss fungerte det godt (men litt «styr» med målingen synes jeg). Men hadde ikke turt å brukt det om det var krise å bli gravid tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Skrevet 3. august 2024 Har fungert fint her, brukte ladycomp modell 6 tror jeg. Det negative for meg var at om jeg var halvvåken tidlig om morgen, så følte jeg på at jeg måtte måle med en gang. Hvis jeg ikke hadde trengt å måle, hadde jeg kanskje klart å sove videre. Men om du alltid sover til alarmen ringer, eller sovner lett etter å ha målt, så er det jo ikke noe problem. Termometeret må være inne i munnen i rundt 1 minutt tror jeg, så den er litt treg. Mulig den nye modellen er bedre. Syntes også den var ganske "streng", altså at jeg fikk mange røde dager. Men det gjør den jo ganske sikker å bruke da. Jeg har lang og litt uregelmessig syklus, så det har nok og mye å si. Har sett at det finnes andre merker med andre målere, f.eks. en med sensor festet til armen når du sover. Da trenger du ikke å måle selv når du våkner. Ulempen med en del av de er at du må lade dem ofte, kanskje kjøpe abonnement til en app, og koble til mobilen for å laste opp. Så har ikke prøvd det selv. Brukte ladycomp i flere år uten å bli gravid. Da jeg prøvde å bli gravid, gikk det på 2 av 4 sykluser. Irriterer meg litt over at mange mener det ikke er prevensjon... Selvfølgelig er det ikke 100% trygt, men det er ikke p-piller heller. Den krever nok litt mer innsats og selvdisiplin enn hormonell prevensjon, men for mange er det verdt det. Anonymkode: adb92...add
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 Gikk på ladycomp for mange år siden og har i dag en nydelig 7-åring🥰 Anonymkode: f9dd9...9f9
Summeer Skrevet 3. august 2024 #9 Skrevet 3. august 2024 Jeg brukte ladycomp for å bli gravid, og den påviste plutselig eggløsning to ganger med tre dagers mellomrom. Jeg trodde den var teit og på bærtur, men den måneden ble jeg gravid. Med toeggede tvillinger 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå