AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #1 Skrevet 27. januar 2024 Min biarbeidsgiver trekte ikke skatt fra lønn i januar selv om de har hentet skattekortet mitt for 2024 i desember (har tabell så de skal jo trekke av prosentandelen som står i tabelltrekket). Har lest på skatteetaten.no at det er arbeidsgiver som har ansvar for at det trekkes skatt før lønnen kjøres og så står det "Ved å unnlate å trekke skatt, vil det kunne føre til at organisasjonen som arbeidsgiver må betale skattetrekket" Betyr dette at hvis jeg sier fra til arbeidsgiver så er det de som må betale skatteetaten for at jeg har fått utbetalt alt uten at det er trukket skatt? Eller er det jeg som vil få baksmell for dette? Anonymkode: 50e26...5ac
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #2 Skrevet 27. januar 2024 Sannsynligvis har ikke arbeidsgiver huket av som biarbeidsgiver, og systemet har trukket etter tabelltrekk. Så er lønna di så lav at tabelltrekket ikke slår inn. Anonymkode: d5a0f...e0b 3
Hill83 Skrevet 28. januar 2024 #3 Skrevet 28. januar 2024 Har du fått lønna di uten å betale skatt må du jo betale rest skatt. kreve i pose og sekk gjør deg ikke akkurat årets ansatt. Dette burde du ha fanget opp første lønning når du sjekker lønn
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #4 Skrevet 28. januar 2024 Inntekten din meldes jo til skatteetaten og dukker opp på selvsngivelsen, og gi deg baksmell om du ikke har betalt nok skatt. Så det kommer til å bite deg i rævva. Si ifra med en gang du Anonymkode: 82517...73d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #5 Skrevet 28. januar 2024 Det er jo bare å trekke fra skatten selv og sette den på en sparekonto til restskatt skal betales. Anonymkode: 8bb4e...2ef 1
Tone83 Skrevet 28. januar 2024 #6 Skrevet 28. januar 2024 Har du sagt fra til lønnskontoret at de ikke er din hovedarbeidsgiver da?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #7 Skrevet 28. januar 2024 Har du fått lønnsslipp hvor det står at det ikke er trukket skatt? Anonymkode: 005c9...e57
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 Hvis arbeidsgiver ikke har trukket skatt så har arbeidsgiver brutt loven, og kan i ytterste konsekvens straffes for det. Du gjør ikke noe ulovlig så lenge du forsikrer deg om at denne inntekten kommer med på skattemeldingen din. Anonymkode: 08dd9...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå