Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner sier ofte at de vil ha menn med selvtillit.

Det jeg lurer på er hvordan dere ser / finner ut om en mann har selvtillit eller ikke.

Hva slags oppførsel er det som indikerer god selvtillit? Hva er det en mann med selvtillit gjør forskjellig fra en uten? Hvorfor er selvtillit tiltrekkende? Hva blir forskjellig i et forhold til en mann med selvtillit versus en som ikke har det? (Tenker her både på langvarige forhold og ONS)

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Nå er jeg veldig langt fra å være noen ekspert på menn.

For meg handler selvtillit om å vite hvem man er, vite hva man mener og våge å stå for det. En selvsikker mann er for meg en som ikke har behov for å klatre på andre. Han kan le av seg selv, men har ikke behov for å spille bajas. Og han drikker seg selvfølgelig ikke til mot.

En som er usikker har større sjanse for å bli sjalu og eiesyk. Han trenger stadig bekreftelser på at han er bra nok. Sånne mennesker kan fort bli slitsomme.

Skrevet (endret)

En som er seg selv og som har egne meninger. Det handler om å være trygg på hvem man er, da utstråler man også selvtillitt.

Oppførsel som indikerer god selvtilllitt for meg er sjarme og humor. En som tør å ta kontakt og som også er fin å snakke med. Alle kler også et stort smil. Oppførsel som indikerer det motsatte er at man er knapp og avisende og virker innesluttet.

Sorry, har ikke noe bedre måte å beskrive det på... Det er vanskelig å forklare.

Endret av Caramba
Gjest Jalileh
Skrevet
En som er seg selv og som har egne meninger. Det handler om å være trygg på hvem man er, da utstråler man også selvtillitt.

Oppførsel som indikerer god selvtilllitt for meg er sjarme og humor. En som tør å ta kontakt og som også er fin å snakke med. Alle kler også et stort smil. Oppførsel som indikerer det motsatte er at man er knapp og avisende og virker innesluttet.

Sorry, har ikke noe bedre måte å beskrive det på... Det er vanskelig å forklare.

:Nikke:

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg skyr ikke menn med dårlig selvtillit prinsipielt, siden vi alle har våre svakheter. Derimot skyr jeg menn som prøver å reparere den dårlige selvtilliten sin ved å stå på andre mennesker, siden det i ett evt forhold gjerne vil være meg de står på.

Skrevet

Og ikke forveksle selvtillit med brautende mannfolk på byen.

Det jeg legger i selvtillit er at han har sjarme og humor, at han kan være seg selv, og ikke prøver å være en annen bare for å glede andre. Jeg vil heller ikke ha en mann som er fullstendig avhengig av meg sosialt sett. Blander muligens inn litt selvstendighet her, men de har litt med hverandre å gjøre..

Man må ikke være perfekt for å ha god selvtillit. Det handler mye om hvordan man ser på seg selv, og hva man evt gjør med de sidene man ikke er fornøyd med..

Skrevet

Enig med resten!

En mann som tilsynelatende har stor selvtillit trenger ikke nødvendigvis ha det...

OG jeg ønsker ikke en mann som er så selvsikker at han avfeier alt andre måtte komme med av synspunkt og fakta.

Skrevet

En mann med selvtillit har integritet. Han har interesser og henger ikke i skjørtekanten på dama... Han er ikke sjalu uten grunn. Han trenger ikke være den mest sjarmerende ved første øyekast/møte, men tar seg gjerne opp når man blir kjent...

Men selvtillit kan være så mye. Man kan ha selvtillit på et område, f.eks. et fagfelt. Selvfølelse er noe annet og handler om å kjenne seg selv i den grad det går siden man hele tiden er i endring, og respektere andre for hvem de er...

Skrevet

Så et viktig moment for dere jenter i utvelgelsesprosessen er at fyren lett kan starte en samtale med dere (på byen?)?

Selv kjenner jeg veldig mange menn med god selvtillit men som nødvendigvis ikke er de beste sjekkerne på byen. De får seg gjerne damer via andre kanaler (venner, fest etc), men på byen er de altså lite flinke. Likevel har de integritet, selvtillit og trenger ikke å tråkke på andre for å heve seg selv.

Skrevet
Jeg skyr ikke menn med dårlig selvtillit prinsipielt, siden vi alle har våre svakheter. Derimot skyr jeg menn som prøver å reparere den dårlige selvtilliten sin ved å stå på andre mennesker, siden det i ett evt forhold gjerne vil være meg de står på.

Godt poeng.

Skrevet

Ha egne meninger og står for dem, selv om man blir konfrontert.

Være gjennomtenkt.

Ha tro på seg selv og være trygg på seg selv som menneske.

Skrevet

Det har med sex å gjøre. Menn med selvtillit prøver ikke å spille vennen din, eller androgyne tøfler for å bli sammen med deg. Herregud, jeg vil da ha en mann og ikke en eller annen liten gutt som ikke har kommet ut av skapet. Du MERKER hva selvtillit er på ansiktsmimikken, stemmebruk, snakking, nervøsitet etc. Menn som er trygge på seg selv, og vet hva de vil, er attraktive- selv om de ikke er Robert Redford i sine glansdager.

Menn som kommer bort med en eller annen slibrig pick-up line fra internett har ikke selvtillit. De er usikre. Ha dere BORT!!!

Skrevet
Ha egne meninger og står for dem, selv om man blir konfrontert.

Være gjennomtenkt.

Ha tro på seg selv og være trygg på seg selv som menneske.

Enig. I tillegg kan jeg som oftest se det på hvordan han bruker hendene sine. Det er noe med måte han beveger dem på...........

Skrevet

Menn med selvtilitt går aldri rundt å rakker ned på seg selv og sine dårlige sider (selv om de finnes. Hvem har ikke noen dårlige sider?)

Selvtilitt er å våge å godta seg selv som en er og være seg selv.

Våge å dumme seg ut. Og ellers mye av det flere andre har nevnt.

Ikke noe er så turn off som en mann som hele tiden må ha bekreftelse på at han duger i senga, at jeg er glad i han, at jeg synes han er sexy osv.

Slitsomt med menn som ikke svarer "Takk, så fint at du synes det" på et kompliment, men sier ting som:

"Jamen, den er jo litt liten, sikker på at du er fornøyd?"

"Sikker på at du ikke lurer meg for å gi meg bedre selvtilitt?"

Etter hvert eneste samleie.. :sinnatagg:

Skrevet
Menn med selvtilitt går aldri rundt å rakker ned på seg selv og sine dårlige sider (selv om de finnes. Hvem har ikke noen dårlige sider?)

Selvtilitt er å våge å godta seg selv som en er og være seg selv.

Våge å dumme seg ut. Og ellers mye av det flere andre har nevnt.

Ikke noe er så turn off som en mann som hele tiden må ha bekreftelse på at han duger i senga, at jeg er glad i han, at jeg synes han er sexy osv.

Slitsomt med menn som ikke svarer "Takk, så fint at du synes det" på et kompliment, men sier ting som:

"Jamen, den er jo litt liten, sikker på at du er fornøyd?"

"Sikker på at du ikke lurer meg for å gi meg bedre selvtilitt?"

Etter hvert eneste samleie..  :sinnatagg:

Selvsikre menn trenger ingen dårlige bekreftelser i form av kompliment.

Skrevet

Forøvrig gjelder vel dette også for selvsikre damer? Mennesker generelt med dårlig selvtillitt er "lite tiltrekkende".

Skrevet
Forøvrig gjelder vel dette også for selvsikre damer? Mennesker generelt med dårlig selvtillitt er "lite tiltrekkende".

Damer som stadig vekk trenger komplimenter er slitsomme ja, og ikke et kjæresteemne.

Skrevet
Jeg skyr ikke menn med dårlig selvtillit prinsipielt, siden vi alle har våre svakheter.

Jeg undres på om selvtillit ikke kan være litt

situasjonsbestemt. eks. Det å kunne le av seg selv kan

være lett når du blant venner du er trygg på, men som

ellers kan være vanskelig. Enkelte er flinke på "small talk"

(som jeg misunner ;)) men er usikker på om det betyr mer

enn at det er en situasjon de behersker. Jeg har ingen frykt

for å snakke med fremmede, over tid har det vist seg at et

smil går hjem hos de fleste. Men betyr det god selvtillit

eller bare trygghet i situasjonen ?

Skrevet
Så et viktig moment for dere jenter i utvelgelsesprosessen er at fyren lett kan starte en samtale med dere (på byen?)?

Selv kjenner jeg veldig mange menn med god selvtillit men som nødvendigvis ikke er de beste sjekkerne på byen. De får seg gjerne damer via andre kanaler (venner, fest etc), men på byen er de altså lite flinke. Likevel har de integritet, selvtillit og trenger ikke å tråkke på andre for å heve seg selv.

Storsjekkerne på byen har muligens stor selvtillitt også men for meg er ikke sånne særlig atraktive, det kan bli litt too much.

Jeg tror også at folk, både kvinner og menn, mye lettere utstråler selvtillitt og trygghet når de er blandt venner. Da føler man seg nok mye mer hjemme og kan dermed være seg selv.

Skrevet

Jeg synes faktisk heller omvendt jeg.. det er litt turn-off med kvinner som har ekstremt mye selvtillit. De er ikke så behagelige å ha med å gjøre heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...