AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Har vært sammen med en mann i 8 år. Vi bor 150 mil fra hverandre. For fire år siden fikk han seg jobb i byen jeg bor i. Han jobber 40% her og har ca 60% hjemmekontor i egen hjemby. Da vi traff hverandre eide jeg egen leilighet, men hadde et ønske om at vi kunne kjøpe hus sammen. Han hadde da ikke mulighet til å stå for mer enn 1/4 av kostnadene på et evt huskjøp. Dvs at jeg måtte stå for 3/4. Han hadde da eget hus der han bor, samt hytte og 2 utleieenheter. Jeg valgte da å kjøpe et lite hus alene, og hadde flaks som fikk muligheten til det. For husprisene er høye her jeg bor og det er de forsåvidt også der han bor. Bor på 90 kvm og har utleie i kjelleren, noe som er årsaken til at jeg hadde råd til dette. De 4 årene han har bodd her har jeg ikke vært bekvem med at han skulle betale noe for å bo her. Han har bidratt med å handle mat. Vi har begge to barn hver, mine er hjemmeboende mens hans er så voksne at de har flyttet ut. Han er veldig fin med mine barn. Han har flere ganger bidratt med å betale flybillett for meg ved reise til hans by. I alle årene har jeg hatt et stort ønske om at vi skulle kjøpe hytte eller båt sammen her. Jeg er ikke kravstor når det gjelder hytte. Vil ha den enklest mulig. Vi hadde vel vært sammen i to år da han kjøpte en leilighet til 3, 5 mill for utleie i egen hjemby. Det som jeg syns er rart er at vi snakket absolutt hver dag sammen i tlf i den perioden, der vi fortalte hva vi hadde gjort om dagen osv, men han klarte altså å holde hemmelig at han hadde vært på visning, hadde bydd på leiligjet og at den var kjøpt og leid ut. Dette kom fram noen måneder senere da vi skulle besøke søstera hans sammen. Han måtte nok fortelle meg det i tilfelle søstera begynte å nevne noe. Nå har han solgt den og kjøpt en ny leilighet til 4, 5 mill for utleie, i tillegg til at han har to utleieenheter i huset. Familien hans har tre hytter spredt rundt på 2-3 timers bilavstand samt at han har sin egen hytte. Så han har flere valg når han vil reise bort i helgene. I en periode på ca 1 år var han veldig kjip med å handle mat og jeg sto for det meste av innkjøpene. Jeg har ingen familie her hvor jeg bor og et beskjedent nettverk. Jeg har alltid vært åpen om hva jeg tjener, mens han har aldri villet fortelle meg hva han tjener. Jeg har i de siste to årene fått dårligere og dårligere følelse for forholdet. Han har aldri hatt noen plan for når han kommer og når han drar. Det er veldig uforutsigbart. Det gikk en faen i meg for tre måneder siden. Da sjekket jeg skattelistene og fikk rett og slett sjokk. Han tjener 4 gng så mye som meg. Det er jo fint for han da at han har så god lønn. Jeg sa da til han at jeg hadde sjekket skattelistene og at jeg følte meg utnyttet. Han ville da betale 4000 kr i mnd for å bo her. Jeg har latt han gjøre det i tre mnd nå. Jeg føler at jeg blir mer og mer trist. Jeg er trist fordi jeg har i flere år håpt på at vi kunne kjøpt et fritidssted her sammen, men jeg har ikke mulighet til å gjøre det alene. Jeg tenker litt sånn at hadde han tenkt mer på oss så hadde han ikke valgt å investere i leilighet til utleie. Tenker at med den høye lønna og gode leieinntekter så hadde han hatt råd til å bidra til felles hyttekjøp. Kan jo forstå at han på sikt ønsker mer økonomisk frihet med å gjøre dette, men føler at det kanskje ikke er helt teamorientert. De få gangene vi har vært på konserter sammen er det jeg som har kjøp billettene til oss. Jeg føler at jeg har sviktet meg selv og mine unger med være med en mann som jeg nå innser aldri kommer til å vil skape noe med oss. Han sier at han aldri har møtt noen som han har hatt det så fint med som med meg. Jeg føler jeg bare visner mer og mer. Har vet om mine høyeste ønsker, men vi kommer liksom ingen vei. Vet ikke hva jeg ønsker å høre fra dere, men har stort behov for å få dette ut. Anonymkode: cc345...7f6 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Så leit å høre. Jeg må dessverre si at jeg synes han er en drittsekk. Beklager.. Anonymkode: c6dea...ecf 4
McMary Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Denne mannen virker veldig mye mer er opptatt av å akkumulere penger enn å investere i en felles fremtid med deg. Hans handlinger og det at han ikke involverer deg, sier veldig mye. Det virker som dere ikke har felles verdier, syn på hvordan man skal ta hensyn til en partner eller ønsker for fremtiden. 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Skrevet 27. januar 2024 Hvor mye betaler du i husleie hos han? Er ikke de hyttene han har fra før bra nok for deg siden du vil at dere skal kjøpe en hytte til? At han har høyere lønn enn deg kan jo også ha med at han har flere leieinntekter. Du kan jo ikke bli sur forde han tjener godt🙂 Anonymkode: f5413...4a7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #5 Skrevet 27. januar 2024 Foreslå ekteskap og se hvordan han reagerer. Får han «panikk» og begynner med alle mulige økonomiske og juridiske forklaringer på hvorfor det ikke er en god ide, så vet du hva han prioriterer høyest. Anonymkode: a5b79...e68 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #6 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Foreslå ekteskap og se hvordan han reagerer. Får han «panikk» og begynner med alle mulige økonomiske og juridiske forklaringer på hvorfor det ikke er en god ide, så vet du hva han prioriterer høyest. Anonymkode: a5b79...e68 Du vet at det du har skapt før ekteskap er ditt og får med deg hvis det blir slutt. Du har ikke krav på hans halve verdier bare for at man blir gift. Du har kun krav på det dere skapte sammen som gift. Mye av grunnen til at han tjener godt kan jo være på grunn av leieinntektene da. Hvis han ikke har firma som kjøper leiligheter da. Anonymkode: b1512...59e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #7 Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet at det du har skapt før ekteskap er ditt og får med deg hvis det blir slutt. Du har ikke krav på hans halve verdier bare for at man blir gift. Du har kun krav på det dere skapte sammen som gift. Mye av grunnen til at han tjener godt kan jo være på grunn av leieinntektene da. Hvis han ikke har firma som kjøper leiligheter da. Anonymkode: b1512...59e Det var nok foreslått for å se hvor seriøs han er angående en fremtid og kjærligheten sammen, livet ut. Ikke for at hun skulle lure til seg hans verdier... Anonymkode: d820a...ffe 3 1
Karin123 Skrevet 28. januar 2024 #8 Skrevet 28. januar 2024 Jeg har ikke noe ønske om giftemål. Jeg er heller ikke sjalu på at han tjener godt. Når det gjelder inntekt på leie fra egen bolig når en selv disponerer større areal enn det leies ut så føres det ikke opp som inntekt. Så den inntekten jeg refererer til er ren lønn. Jeg har ikke en jobb der jeg kan ha hjemmekontor så det blir litt langt med 2 timers flytur fredags kveld også sette seg i bilen for å kjøre til hans hytte. Jeg har i tillegg to ungdommer i hus. Og da reise tilbake søndags formiddag. Jeg betaler ikke leie til han når jeg er på besøk hos han et fåtall ganger i året. Men jeg handler mat. Han bor hos meg en stor del av året tross alt. Skjønner at han ikke har det samme behovet som meg og at han mest sannsynligvis aldri vil møte mine behov og jeg har nå tatt konsekvensen av det. Satser på at om jeg skulle møte en ny så har vi kanskje samme ønske angående framtida. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #9 Skrevet 28. januar 2024 Han ønsker helt tydelig ikke å kjøpe noe med deg. Om det har med forpliktelser å gjøre, eller hva, er ikke godt å si. Øknomisk er det ikke. Jeg tror han ønsker muligheten til å kunne avslutte forholdet uten at det blir 'så mye pes' med å selge osv for å gjøre opp mellom dere. Du får begynne å holde igjen informajson om deg og din økonomi, også bør du se på mulighten til å bedre den uten han. Anonymkode: ef335...11e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå