Gå til innhold

Hva koster en årlig sjekk av katt hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg betaler i underkant av 800 kr. Vaksine og ser over pusen. Sist fikk skikkelig skyt. Fin pels, slank. Ikke overvektig. Jeg vet at dette ikke er mine andre puser. Dé er overvektige. Men får samme mat som kyllingen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er en vaksine og dermed en lett helsesjekk, sånn bare en kjapp kikk på katten, så vil det koste vaskinasjonsprisen. Er det en litt grundigere sjekk, så vil det bli konsultasjonspris, som ofte ligger rundt 1100-1300 kr og da kommer eventueller blodprøver og slikt i tillegg i pris. Kan fort komme opp i 3000-5000 kr.

Anonymkode: 2c9b5...52f

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold (for katt), avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Oj, da har du en svært håndterbar katt!

Jeg har brukt fire ulike veterinærer, og ingen av dem begynner med tannrens på en katt uten anestesi! Trodde ingen veterinærer gjorde slike behandlinger uten narkose lengre...

Anonymkode: 65732...5e6

Dyrlegen min gjorde det med den ene katten min. Hun hatet dyrleger (måtte få narkose for å ta blodprøver) og skremte de fleste dyrlegene, men han fikk lov til å rense tennene hennes merkelig nok. 

Skrevet

Jeg betalte ca. 3.000 kroner i høst for en helsjekk som inkluderte blodprøver, vaksine og sedering for grundig sjekk av tenner. Uten sedering og blodprøver ville det ha kommet på ca. 1.000 kroner. 

Sedering og blodprøver trenger man vel strengt tatt ikke hvert år hvis katten er tilsynelatende frisk, men det kan jo være greit for å få vite litt om den helhetlige helsetilstanden til en katt som man f.eks. overtar fra andre. Jeg valgte den varianten nå fordi katten min begynner å bli gammel og jeg vil helst ikke at hun f.eks. blir gående i lang tid med nyre- eller tannproblemer fordi det kan være vanskelig å oppdage. 

• Liker 1
Skrevet
Tvist skrev (5 timer siden):

Dyrlegen min gjorde det med den ene katten min. Hun hatet dyrleger (måtte få narkose for å ta blodprøver) og skremte de fleste dyrlegene, men han fikk lov til å rense tennene hennes merkelig nok. 

Jeg har en svært håndterbar katt, som kun har noen få tenner igjen. Ingen vil rense de uten narkose fordi det er så ubehagelig for dyret, og de bruker narkose for dyrevelferden, selv for de mest medgjørlige dyrene.

Anonymkode: 65732...5e6

Skrevet

Vi betaler 1200 kroner. Det finnes rimeligere veterinærer i området, men klinikken vår er veldig god og når det har vært noe mer enn bare helsesjekk og vaksine (typ skade) har de hatt lavere priser sammenlignet med klinikker. 

Og hvis vi skal få renset tennene på katta, vil vi gjerne at de intuberer og sørger for helt frie luftveier. Det er det mange av de som har veldig lave priser som ikke gjør. 

Anonymkode: 02f96...1b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi betaler 1200 kroner. Det finnes rimeligere veterinærer i området, men klinikken vår er veldig god og når det har vært noe mer enn bare helsesjekk og vaksine (typ skade) har de hatt lavere priser sammenlignet med klinikker. 

Og hvis vi skal få renset tennene på katta, vil vi gjerne at de intuberer og sørger for helt frie luftveier. Det er det mange av de som har veldig lave priser som ikke gjør. 

Anonymkode: 02f96...1b0

Enig! Jeg betaler gjerne mer for å kunne bruke det faste veterinærkontoret, flere ansatte og noen veterinærer har også fordypning på noen områder. Jeg vet også at de ikke gjør noe ekstra for å tjene penger, det de gjør gjør de for dyrest skyld. (Sånn siden noen mener de dyre vil ha flere oppdrag for å tjene penger, her er det heller et problem at de har fulle kalendere😅) Spesielt da katten på 12 skulle ha tannrens føltes det trygt at han var der❤️

Anonymkode: e3750...513

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 21.08):

Hvis du ikke har en grei buffer du kan bruke på dyr så anbefaler jeg på det sterkeste å forsikre katten. Da slipper du å måtte avlive pga. kostnader. Jo eldre et dyr blir jo større sjanse for at det blir tannproblemer, urinveisinfeksjoner osv. Går katten ute kan det pådra seg skader som må behandles. Det koster penger. Jeg har aldri brukt mindre enn 5 000 kr i året på mine seniorkatter.

Anonymkode: 31e4d...931

Samme erfaring. De ble også bitt støtt og stadig, skadet i slosskamp osv. Det ble SÅ dyrt. Hadde jeg skulle hatt katt nå, hadde jeg gått for forsikring ja.

Anonymkode: fb467...a9f

• Liker 1
Skrevet
On 1/27/2024 at 12:19 AM, AnonymBruker said:

Har ikke bil så kan ikke dra med katten langt.

Avdøde tok med katten til nærmeste dyrlege som tar 950,- leste jeg i sted.

Den andre klinikken som jeg må ta buss for å komme til tar 870,-

Ts

Anonymkode: 51605...45b

Når det er noe som skal gjøres en gang per år så spiller jo en så liten forskjell ingen rolle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...