Gå til innhold

Hva koster en årlig sjekk av katt hos dyrlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte overta katten til min venn da han døde, og jeg vet han tok katten til dyrlegen én gang i året for vaksiner og lignende.

Har ikke hatt katt tidligere så vet ikke hva ting koster, utenom mat og sand.

Snakker vi 1000-2000 for en vanlig sjekk eller?

Anonymkode: 51605...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ca 800 kroner for vaksinering og skjekk

Skrevet

Spørs veldig på hvor du bor/hvor du tar med katten. Helsesjekk og vaksine starter ved 600kr og kan gå opp til 1000-2000kr.

Sjekk hvilke klinikker som er i nærheten av deg og se på nettsida/ring for å få vite pris hos hver enkelt:) 

Anonymkode: 84ff3...8a3

• Liker 2
Skrevet

Lønner seg ofte å kjøre litt lenger enn du hadde tenkt, så sjekk litt rundt :) Lokale, små dyrlegefirmaer er gjerne billigere på sånne enkle småting. «Min» faste dyrlege ble kjøpt opp av Evidensia og ble plutselig dobbelt så dyr over natten, så nå bruker jeg en som har praksisen sin hjemme. 20 års erfaring og topp behandling av katt, hund og smådyr. Er superfornøyd, og lommeboka også.

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er store forskjeller i priser hos veterinærer. Ring rundt og spør! 

Anonymkode: e7717...cb4

Skrevet
Kalikalinka skrev (2 timer siden):

Lønner seg ofte å kjøre litt lenger enn du hadde tenkt, så sjekk litt rundt :) Lokale, små dyrlegefirmaer er gjerne billigere på sånne enkle småting. «Min» faste dyrlege ble kjøpt opp av Evidensia og ble plutselig dobbelt så dyr over natten, så nå bruker jeg en som har praksisen sin hjemme. 20 års erfaring og topp behandling av katt, hund og smådyr. Er superfornøyd, og lommeboka også.

Har ikke bil så kan ikke dra med katten langt.

Avdøde tok med katten til nærmeste dyrlege som tar 950,- leste jeg i sted.

Den andre klinikken som jeg må ta buss for å komme til tar 870,-

Ts

Skrevet

Har du sjekket om klinikken har abonnement du kan bruke da? F.eks aniplan, vetplan etc? Blir litt billigere på den måten.

Anonymkode: f931c...b1f

Skrevet

Sjekken er nok billig men  så kommer gjerne ++++ 

Skrevet

1000-2000kr I ÅRET for sjekk hos dyrlege? Er dette virkelig vanlig i dag? Gjelder det hunder også? Mennesker bruker jo knapt 300-500 kr i året på legebesøk..

Vi hadde en katt 1990-2000. Tror ikke vi hadde et eneste besøk hos dyrlege med den😄

Anonymkode: 561e6...f6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg måtte overta katten til min venn da han døde, og jeg vet han tok katten til dyrlegen én gang i året for vaksiner og lignende.

Har ikke hatt katt tidligere så vet ikke hva ting koster, utenom mat og sand.

Snakker vi 1000-2000 for en vanlig sjekk eller?

Å ha katt koster mer og du må til årlig kontroll med katten.

Anonymkode: a8427...776

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1000-2000kr I ÅRET for sjekk hos dyrlege? Er dette virkelig vanlig i dag? Gjelder det hunder også? Mennesker bruker jo knapt 300-500 kr i året på legebesøk..

Vi hadde en katt 1990-2000. Tror ikke vi hadde et eneste besøk hos dyrlege med den😄

Takk og lov bryr de fleste seg mer om dyrene enn det.

Anonymkode: a8427...776

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er det vanlig å vaksinere utekatten sin årlig, og det er fint å sjekke at hjerte og lunger høres bra ut og at pus ellers ikke har noen problemer. Det er når man dropper sjekken og pus plutselig trenger svært dyre behandlinger at det blir dyrt! 

Anonymkode: b2d45...7fd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja. Det er sånn man har oppdaget at kattene har vonde tenner eller må slankes feks. Katter snakker ikke sånn som mennesker, og når de viser de har vondt så er de veldig, veldig syke. Kattene her har vært nødt til å trekke tenner pga en tannsykdom som heter TR. Er veldig vanlig og har blitt sett på katter fra tiden de ble mumier. Da råtner tanna opp og det er veldig vondt for dem.

I tillegg må de selvfølgelig vaksineres for å ikke bli syke og hele kroppen sjekkes. 

Og mennesker bruker lite penger på legebesøk pga skatt og at legebesøkene dermed er finansiert av staten. Med dyr betaler man alle kostnader selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Her vi bor tar nærmeste dyreklinikk 1250 pr snute for en vanlig helsesjekk til katt. 

Anonymkode: f436e...f27

Skrevet

Min lokale veterinær tar 670 kroner for årlig helsesjekk og vaksine. Da renser hun også for tannstein om hun finner det. Får også en liten pose med forprøve. 

Anonymkode: 9623b...e5a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min lokale veterinær tar 670 kroner for årlig helsesjekk og vaksine. Da renser hun også for tannstein om hun finner det. Får også en liten pose med forprøve. 

Oi, hadde likt å dra dit! Høres ut som en veterinær som bryr seg veldig om dyrene som kommer inn😄

Anonymkode: 84ff3...8a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jada. Og du røyket kanskje mens du var gravid også og det gikk helt fint? Folk er så pysete i dag, skal passe på dyrene sine og greier, helt utrolig! 
Over til tema: Abonnement på Aniplan er greia. En drøy 100-lapp hver måned, gratis årlig sjekk med vaksine. Hvis du ikke har Anicura nærme, ligger det på rundt 1000 kroner for en sjekk. 

Anonymkode: d762f...211

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke har en grei buffer du kan bruke på dyr så anbefaler jeg på det sterkeste å forsikre katten. Da slipper du å måtte avlive pga. kostnader. Jo eldre et dyr blir jo større sjanse for at det blir tannproblemer, urinveisinfeksjoner osv. Går katten ute kan det pådra seg skader som må behandles. Det koster penger. Jeg har aldri brukt mindre enn 5 000 kr i året på mine seniorkatter.

Anonymkode: 31e4d...931

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Oj, da har du en svært håndterbar katt!

Jeg har brukt fire ulike veterinærer, og ingen av dem begynner med tannrens på en katt uten anestesi! Trodde ingen veterinærer gjorde slike behandlinger uten narkose lengre...

Anonymkode: 65732...5e6

• Liker 2
Skrevet

Ene klinikken tar 1300 kr her, og en annen 750 kr. Samme undersøkelser og de bruker like lang tid. Prisene varierer helt sykt. 

Anonymkode: 40968...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...