AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har pga flyttet mye rundt og reist i 6-8 år mistet kontakt med venner jeg har hatt tidligere. derfor nå på nytt sted, ingen. jeg har aldri vært den mest populære men aldri upopulær heller, ser meg selv som midt i mellom og har alltid tidligere hatt mange rundt meg. jeg er snill, omgjengelig, godt humør og positiv rundt folk, og empatisk for andre. jeg er mye aktiv og ute i naturen prøver nye ting osv. impulsiv og ikke ett typisk a4 menneske. jeg føler likevel nå at jeg ikke blir sett , hvorfor vil ikke folk ha interesse for meg(?) på jobb (har ganske mange kollegaer i alle aldre) føler noen finner på ting sammen utenom jobb, men aldri noen som gjør det med meg . en gang følte jeg at jeg fikk en vennlig tone med en kollega så var de på besøk i byen her og jeg inviterte de hjem på middag eller drinks eller hva vi hadde lyst til, men takket høflig nei, heller en annen gang, i ettertid ser jeg de med andre kollegaer på besøk, ute og shopper , ute å spiser, osv. ofte og opplever jeg at vi snakker flere i en gruppe mens når jeg sier noe blir jeg ikke hørt. Skjedd flere ganger at jeg kommer med en smart artig kommentar men ingen ler, men like etter sier noen andre det samme og så ler alle kjempegodt. jeg har ett par bekjente her men Ingen tar noen intinativ til å gjøre noe med meg. akkurat flytta inn en nabo her som følte jeg vi fikk litt kjemi fordi vi er nesten samme alder og har omtrent samme livsstil og mye samme interesser.Tenkte siden de ikke har så mange her at de ville tatt kontakt med gamle venner; jeg var flink til å ringe å ta kontakt lenge men følte det bare var meg, var litt trist og ubehagelig fordi jeg vil jo at de skal ville prate med meg, om det bare er meg så tenker jeg de føler de må.Så jeg tok ikke kontakt på en stund , da hørte jeg ingenting. med familien og, føler det er plikt kontakt, det er sånn standard en gang i mnd eller annen hver mnd sender pappa en melding på chat, hvordan går det? Er du på jobb? Her er det regn, hvordan vær har dere? Han ringer aldri. mamma og sender oftest bare melding, har begynt å ringe litt når jeg har sagt ifra. ellers andre hører jeg lite fra, og føler liksom ikke de bryr seg så veldig. tenker liksom hva er det med meg? Hva er det jeg gjør galt? Eller hva er det jeg ikke gjør? Anonymkode: de2a8...e03
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men min erfaring er at det er vanskeligere å få nye, nære relasjoner i voksen alder. Spesielt nye venner. Jeg har også flyttet til et nytt sted, og her merker jeg godt at de fleste på min alder har mer enn nok med seg selv og nettverket de allerede har. De er veldig hyggelige, så det står ikke på det. Jeg tror bare at veldig mange har en ganske full hverdag når de er godt etablert et sted. Så jeg tviler sterkt på at det er noe spesielt galt eller feil du gjør. Det er sannsynligvis lettere å bli kjent med andre som også er ganske nylig innflyttet. En annen erfaring jeg har gjort meg er at man må ta initiativ selv. Engasjere seg i noe lokalt, bli med på kurs, gjøre noe aktivt. Jeg er ganske treig på sånt, men jeg har heller ikke et enormt behov for å bli så dypt kjent med folk. Jeg er heldig og har noen nære venner som jeg har god kontakt med. Har også familie i nærheten, god kontakt med noen av de. Dette holder for meg. Forstår at du trenger å bli kjent med noen, men da må du nok hive deg med på noe som du interesserer deg for. Felles interesser pleier å være en god start. Du har flyttet mye rundt sier du. Det er jo også en grunn til at relasjonene ikke blir dype nok til at de varer. Har du lyst å etablere deg og få en god base? Kanskje en kjæreste kan være fint hvis du treffer noen du liker? Jeg har egentlig ikke så mange gode råd. Men jeg syns du er for hard mot deg selv. Det er ikke lett å bli kjent med nye. Man kan være den triveligste personen på jorda og føle seg helt usynlig for andre. Det handler som regel om at andre er mest opptatt av å holde på det de selv har (det er derfor de overser din kommentar og ler av den de kjenner fra før sin). Jeg tror det ordner seg for deg. Ikke gi deg, meld deg på et eller annet og se hva som skjer. Lykke til. Anonymkode: effcc...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 Du gjør helt sikkert ikke noe galt! Jeg lover deg. Du er like god som alle andre. Problemet er at du har flyttet mye og vært vekke fra folk som kjenner deg. Jeg har også flyttet mye som voksen, over hele Sør-Norge. Siste gang jeg flyttet var i 2007 og det tok veldig lang tid før jeg fikk noen venninner og en liten gjeng. Når jeg først hadde en eller to venn over tid så var det lettere å utvide litt. Som andre sier, det er lettere å bli kjent med andre innflyttere eller bli med i noe. Jeg er med i et kor og har vært i det koret nå i 15 år. Så har en god gjeng der. Men, det tok flere år før det var noe mer sosialt eller korøving. ikke gi opp. Prøv foreninger eller redd barna eller frivillig arbeid eller sport. Det tar tid og koster energi men det blir bra Anonymkode: 6701d...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå