Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 16 år. Jeg har akkurat begynt på vgs. Har aldri hatt så mange venner så var veldig redd for at jeg ikke skulle få noen når jeg begynte på vgs.

Dette gikk veldig bra i starten, fikk meg en kjempe fin jente vennegjeng på sånn 10-11 stk. De virka ut som verdens søteste og vi fant på noe cirka hver helg..

Brått skjedde det noe. Vi ble delt i 2. Det virka ut som de «kule» jentene i vennegjengen ikke ville henge med oss andre i venne gjengen. Det starta i juleferien med at vi skulle ha julebord sammen alle sammen. Plutselig skrev noen av de andre jentene at de ikke kunne. Dagen vi egentlig skulle ha julebord ser vi dem ha det uten oss.

Vi andre jentene som har blitt «utestengt» har tatt det opp i gruppechatten, men da sier de bare at «folk vokser fra hverandre» «vi vil bare utvide vennekretsen vår» «skjønner at det er kjipt, men sånn er det bare» osv. Masse dårlige argumenter. Skjønner ikke hva de mente med «folk vokser fra hverandre» har kjent de siden august.. 

Nå finner de andre jentene på noe nesten hver helg. Der de inviterer andre jenter også. De har bare ditcha oss helt:( De snakker også om planene demmes høyt i klasserommet der vi andre sitter. 

Det som også er veldig leit er at bestevennina mi jeg har hatt siden 1. klasse, er også med den andre delen av jentene som «utestenger». Vi lovet hverandre og fortsatt være gode venner selvom vi ikke kom i samme klasse på videregående. Men det ble helt det motsatte og virker ut som hun driter i meg nå.

Er så redd for at jeg har gjort noe, eller at det er noe galt med meg som gjør at de ikke vil henge med meg. Føler at de syntes jeg er rar og en taper, og at de syntes det er flaut og henge med meg..

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det er vondt.

Kan dere ikke lage en kul og aktiv gjeng, dere som er igjen?

Anonymkode: 117fb...d67

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor finner ikke du og de andre jentene på noe? 😳

Anonymkode: 96a0f...471

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei uff 😕 tenker bare at du må la det ligge! Hvorfor er det de som du synes er kule og ikke deres gjeng? Drit i dem vel. Finn på ting sammen dere også ❤️❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenårene kan være grusomme. 

Anonymkode: cfbac...d1a

• Liker 5
Skrevet

Lag en egen vennegjeng det er det beste.

Hvis dere går samme fag. Snakk om å komme i samme klasse, dere. 

Jeg hadde kanskje tilogmed prøvd å søke en annen skole hvis jeg fikk noen med meg.

Jeg har ytterst få venner fra vdg.

1 bestevenninne og noen jeg ser mindre.

De kan også ha begynt med dop. Se det ann litt

Anonymkode: aeb85...f22

• Liker 2
Skrevet

10-11 stk er en stor gjeng. Kanskje like greit at dere har blitt delt, så kan de få ture på med sitt, mens dere resten gjør deres. Ikke vær redd for å ta initiativ til å gjøre noe sammen med din halvpart. Planer trenger ikke publiseres hverken før, under eller etter for at det skal være vellykket og godtatt. Så lenge dere har det fint 😁 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jenter i den alderen er bitches. Sånn helt seriøst, de er sånn fordi de føler seg bedre av å trykke andre ned. De må vokse av seg dette, det nytter ikke å snakke fornuftig med dem om inkludering.

De har tydelig is funnet ut hvem de vil henge med, bare la dem være, jo mer dere maser jo mer dytter dere dem unna. Motstand avler motstand i den alderen. Når de sitter i klassen og snakker høyt om planene sine så gjør de det for en grunn, prøv å ta avstand fra det.

Dere som er i din gjeng kan vel finne på noe sammen uten å løpe etter de andre jentene?

Skjønner det er kjipt, men dere klarer dere best uten de andre. De vil ikke være med dere, sa da må dere få det bra uten dem.

Dere kan også be inn andre jenter slik som de gjør.

• Nyttig 1
Skrevet

Men hvem er det som sier eller bestemmer at de andre jentene er de kule? Hvorfor ikke bare ta kontroll på denne situasjonen og ha det gøy i den gjengen du er i nå? Ha jentekvelder, gå på cafè, gå på shopping. DRIT i de andre jentene! Tro meg, de er ikke verdt det. Så snart dere begynner å ha det fint i «din» gjeng, så er dette et ikke- problem. 

Jeg forstår det var kjipt da det skjedde. Men hev dere over det. Dette sier ALT om hvordan disse jentene er, og det er bare et tidsspørsmål før neste fryses ut derfra. 

Anonymkode: 68ab1...0cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner at det er litt sjokk at dete plutselig er skviset ut. Men dere er jo flere.  Så tenker at du fint kan inche på å finne på noe gøy dere også. Istedenfor å sitte på hvert deres sted å føle på kjipheten. 

Hu veninden din hadde jeg ved rett anledning sagt var en dårlig venn, som bare ditcher deg slik. Men hun føler vel på å få være litt kul. Så dette har ingenting med deg å gjøre.  

Anonymkode: fe750...a11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær heller deg selv og tilbring tid med de jentene som er lojale og hyggelige. De som kjemper for å være «populære» hele tiden får styre med det. Jeg synes det ofte er kjedelige mennesker uten en egen mening, og som alltid er opptatt av siste nytt istedenfor å være genuint interessert i noe selv. 

Anonymkode: 4a387...bca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men du er jo ikke utestengt?

At en gjeng etterhvert deles i to, det er helt vanlig og naturlig. Særlig når det var en så stor gruppe i utgangspunktet.

Dette er litt baksiden med den linjen sim kjøres i småskolen, at alle skal være inkludert hele tiden. Ungdommer er ikke forberedt, og tror de er utestengt selv om de har en gjeng igjen å være med.

Realiteten at sånn er det ikke. Etterhvert vil en finne sine folk, og også de som er mest populære har lov til å være sammen med folk de føler de klaffer best med. De mest populære er ikke arrangementskomite og inkluderingsansvarlige for alle andre. 

Dere er da en 5-6 stykker igjen? Søk sammen og finn på ting.

De som strever etter å være ‘de populære’ er sjeldent særlig interessante mennesker å ha som venner uansett. Du finner ikke de dype vennskapene hos de som jager etter det overfladiske.

Drit i dem - lag julebord og finn på ting i helgene med resten av gjengen din :)

Anonymkode: 361a6...827

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så leit å høre, samtidig veldig typisk jenter på din alder. Din bestevenninne synes kanskje det er kult å henge med de kule, men hun har en lang historie med deg som ingen nye venner kan erstatte. 
prøv å heng sammen med de andre vennene dine, og dann dere en gjeng. Selv om det er vanskelig så prøv å drit litt i de. De er ikke gode venner, og du fortjener bedre. 
Min sønn var ikke bra nok for de kule på Barne og ungd skolen. Men han hadde sine venner i nabobygda. Da han begynte på videregående kom han i klasse med vennene fra nabobygda, og de ble en stor gjeng. De «kule» fra ungd skolen falt fra topp til bunn på vgs. De var kjipe og dominerende og hadde fått duret frem i alle år. På vgs orket ikke folk mer. 
Nå har min sønn en stor gjeng som er inkluderende og han blomstrer. De tre kule guttene fra ung skolen henger med dårlige folk og har ingenting.. 

fortsett å vær den kule og greie henta som du er, på sikt så vinner du 

Anonymkode: 3461a...36f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...