Gå til innhold

Jeg har vært sammen med en samboende mann i over et år, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å skrive dette flere ganger, og trenger virkelig noen råd eller fornuftige ord. 

Høsten 2022 møtte jeg en fantastisk mann på Tinder, vi datet noen måneder, begge var forelsket. Vi ble sammen like før julen for 1 år siden. Og han har siden vært min flotte kjæreste, trodde jeg. 

Siden han ofte jobbet i byen jeg bor i ble det til at vi ofte var hos meg. Noen helger innimellom dro jeg til ham. Ingen faresignal. Han har møtt mine venner, jeg har møtt noen av hans kollegavenner. Vi har reist på ferier sammen, tekstet mye når vi ikke er sammen. Alt har vært deilig. Noen små uenigheter selvsagt som alle forhold.

På onsdag hørte jeg en kvinnestemme på linja, han sa det var en kollega, jeg ble usikker, googlet litt men la det fra meg. Så kom han overraskende på besøk i går, veldig oppmerksom og jeg hadde denne kjente "magefølelsen" på at noe ikke stemte. Googlet mer. Via adresse og instasøk på de som kom opp, fant jeg et bilde av ham sammen med henne, for 2 år siden. Tenkte at hun kan jo bare ha glemt å melde flytting? Men så innså jeg at flere av nylige bilder, i løpet av siste året vi har vært sammen var fra leiligheten hans! Som hun dermed har postadresse til...... 

Jeg har ikke følt meg som meg selv siden jeg fant ut det, ikke fått sovet noe i natt, har uvirkelighetsfølelse. For jeg elsker ham. Ja, jeg elsker ham. Han er jo kjæresten min. Samtidig er jeg jo nå bare en elskerinne? Jeg bare spinner i hodet mitt og greier ikke å forholde meg til dette. Jeg var klar for en fremtid med ham, som vi har snakket masse om, men nå er han en mann som holder meg for narr i halvannet år. Og det er helt grusomt å ta inn. Jeg er knust som at det er slutt, og som at han er utro på samme tid, samtidig som han ikke aner at jeg vet, jeg er bare så utrolig overveldet, har brukt flere timer på å skrive dette. 

Anonymkode: baabe...4be

• Liker 1
  • Hjerte 43
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmen din er knust og du er sammen med en skikkelig kald mann som sier og gjør hva som helst for å få viljen sin, og det er skremmende. Blokker ham fra livet ditt først, bearbeid sorgen etterpå. Ikke la ham ha tilgang til deg, han kommer til å si hva som helst for å sno deg inn igjen. 

Anonymkode: 6f480...b87

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 20
Skrevet

klart det er et sjokk å finne ut av at man har blitt holdt for narr på den måten, og at man da føler at man mister fotfestet. Du trenger tid til å bearbeide det. 

Anonymkode: dad03...73c

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kommer til å påstå de ikke har sex...

Anonymkode: e23cd...d58

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han kommer til å påstå de ikke har sex...

Anonymkode: e23cd...d58

At forholdet er dødt... 

Anonymkode: 6f480...b87

• Liker 16
  • Nyttig 9
Gjest Kalsberg92
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har forsøkt å skrive dette flere ganger, og trenger virkelig noen råd eller fornuftige ord. 

Høsten 2022 møtte jeg en fantastisk mann på Tinder, vi datet noen måneder, begge var forelsket. Vi ble sammen like før julen for 1 år siden. Og han har siden vært min flotte kjæreste, trodde jeg. 

Siden han ofte jobbet i byen jeg bor i ble det til at vi ofte var hos meg. Noen helger innimellom dro jeg til ham. Ingen faresignal. Han har møtt mine venner, jeg har møtt noen av hans kollegavenner. Vi har reist på ferier sammen, tekstet mye når vi ikke er sammen. Alt har vært deilig. Noen små uenigheter selvsagt som alle forhold.

På onsdag hørte jeg en kvinnestemme på linja, han sa det var en kollega, jeg ble usikker, googlet litt men la det fra meg. Så kom han overraskende på besøk i går, veldig oppmerksom og jeg hadde denne kjente "magefølelsen" på at noe ikke stemte. Googlet mer. Via adresse og instasøk på de som kom opp, fant jeg et bilde av ham sammen med henne, for 2 år siden. Tenkte at hun kan jo bare ha glemt å melde flytting? Men så innså jeg at flere av nylige bilder, i løpet av siste året vi har vært sammen var fra leiligheten hans! Som hun dermed har postadresse til...... 

Jeg har ikke følt meg som meg selv siden jeg fant ut det, ikke fått sovet noe i natt, har uvirkelighetsfølelse. For jeg elsker ham. Ja, jeg elsker ham. Han er jo kjæresten min. Samtidig er jeg jo nå bare en elskerinne? Jeg bare spinner i hodet mitt og greier ikke å forholde meg til dette. Jeg var klar for en fremtid med ham, som vi har snakket masse om, men nå er han en mann som holder meg for narr i halvannet år. Og det er helt grusomt å ta inn. Jeg er knust som at det er slutt, og som at han er utro på samme tid, samtidig som han ikke aner at jeg vet, jeg er bare så utrolig overveldet, har brukt flere timer på å skrive dette. 

Informer dama hans.

Skrevet

Burde kunne fungere bra dette. Hvorfor ødelegge noe som virker?

Anonymkode: e2fe1...54b

• Liker 3
Skrevet

Enig med samtlige innlegg over meg. 

Han kommer mest sannsynlig til å gi en dårlig unnskyldning, enten at forholdet er dødt og ikke har sex osv, eller at de ikke bor sammen lenger, men ikke har informert hennes familie eller noe annet tull. Jeg stemmer også for at du burde absolutt snakke med dama direkte, enten du ønsker noe med denne mannen å gjøre eller ikke. Den følelsen du sitter på nå, hvor du har blitt holdt for narr i såpass lang tid, den kan du hjelpe en annen kvinne med. Hun har blitt holdt for narr enda lenger tid, og kaster direkte bort tiden sin med en mann som lurer henne. 

Sender deg styrke og klemmer. Jeg vet hvor vondt det gjør og unner ingen den samme smerten, dessverre er vi altfor mange som må gå gjennom slike livskriser. 

Anonymkode: d9ad9...72b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virker jo ikke når vi snakker om fremtid, ekteskap, barn, og så er han kanskje gift med en annen dame, i det minste samboer med henne, og har sikkert planer om barn med henne også. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil bare påpeke at dette innlegget kom inn mens jeg skrev mitt, og jeg så overhodet ikke inkluderte denne meningen når jeg sa at jeg er enig med samtlige innlegg over meg. Herregud.

Anonymkode: d9ad9...72b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virker jo ikke når vi snakker om fremtid, ekteskap, barn, og så er han kanskje gift med en annen dame, i det minste samboer med henne, og har sikkert planer om barn med henne også. 

TS

Er han selvopptatt eller var og nyskjerrig på dine behov? Spør han hvordan du har det, og vil lytte når du er lei deg og sånn? Hvordan er dette drømmemannen liksom? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De holder sammen for familiens skyld. 

Han kan ikke gå fordi hun ikke klarer seg alene

Hun forstår han ikke

Han er låst i situasjonen, men hvis TS bare holder ut litt til, så skal han gå...

Anonymkode: 6f37a...f38

Er sikkert ment godt, å hjelpe meg å ha motstand mot hans nye løgner. Men jeg er virkelig ikke klar til å ta innover meg hans forsvar. Har ikke svart på meldingene hans i dag. Jeg føler meg virkelig ikke noe bra. Føler jeg ikke kan stole på verden. Hvordan skal jeg noensinne stole på menn igjen......

TS

• Liker 1
  • Hjerte 10
Skrevet

Men er du sikker på at det er samboeren hans? Ikke en søster som av praktiske årsaker bor der eller noe? Virker jo veldig merkelig at du har møtt venner og kolleger av han, og de oppfører seg som ingenting?

Anonymkode: dd607...0c0

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

Er han selvopptatt eller var og nyskjerrig på dine behov? Spør han hvordan du har det, og vil lytte når du er lei deg og sånn? Hvordan er dette drømmemannen liksom? 

Han er alltid opptatt av mine behov. Vi har snakket masse om fremtiden, om drømmer og ønsker og fantasier. Han lytter når jeg er lei meg, har alltid støttende ord, og er ikke som min eks som alltid skulle komme med løsninger med det samme. Vi har det skikkelig morsomt sammen, humoren passer perfekt. Når vi reiste sammen, eller var sammen her så fant vi på mange morsomme ting, han er veldig aktiv, vi bare matchet skikkelig sånn personlighetsmessig. Sexen er den beste jeg har hatt, han gir meg blomster, hjelper til, har det skikkelig ordentlig hjemme hos seg, altså jeg føler at tenk å finne en så bra mann. Og så er han ikke sann.... 

TS

• Hjerte 6
Skrevet

Har du noen gang kommet på overraskelsesbesøk til ham, ts? Dette er jo den beste måten å ta ham på fersken dersom han faktisk bor med ei dame.

Anonymkode: 4c960...7b5

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er du sikker på at det er samboeren hans? Ikke en søster som av praktiske årsaker bor der eller noe? Virker jo veldig merkelig at du har møtt venner og kolleger av han, og de oppfører seg som ingenting?

Anonymkode: dd607...0c0

Bildet av dem, det ene, var sånn par på ferie bilde, med en tekst ala "Rhodos med min kjære" ...... synes ikke det er til å misforstå, men ellers ville jeg tenkt som deg. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Skrevet

For all del ikke si noe over sms eller telefon. Du må konfrontere ham live så han ikke får tid til å komme med en unnskyldning. Og at du ser på han. Ikke godta noe han sier, vi er flinke til å ville ha en forklaring og de er gode på å gi den. Ikke nøl, men dukk opp som en overraskelse og la samboeren få vite dette. Lykke til ❤️

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er alltid opptatt av mine behov. Vi har snakket masse om fremtiden, om drømmer og ønsker og fantasier. Han lytter når jeg er lei meg, har alltid støttende ord, og er ikke som min eks som alltid skulle komme med løsninger med det samme. Vi har det skikkelig morsomt sammen, humoren passer perfekt. Når vi reiste sammen, eller var sammen her så fant vi på mange morsomme ting, han er veldig aktiv, vi bare matchet skikkelig sånn personlighetsmessig. Sexen er den beste jeg har hatt, han gir meg blomster, hjelper til, har det skikkelig ordentlig hjemme hos seg, altså jeg føler at tenk å finne en så bra mann. Og så er han ikke sann.... 

TS

Typisk love bombing. Dette er slik han vil framstå for å få deg helt på kne for han slik at du også overser oransje flagg. For en dust 🙁

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Silisium skrev (Akkurat nå):

Typisk love bombing. Dette er slik han vil framstå for å få deg helt på kne for han slik at du også overser oransje flagg. For en dust 🙁

Jeg kjenner til lovebombing fra tidligere, der det er knyttet til at man blir mer fraværende og avvisende i perioder, det har ikke vært sånn. Ikke for mye, naturlig tilpasset utviklingen av forholdet. Ikke massevis i starten, naturlig utvikling, datet i ca. 4 måneder før vi ble sammen, bare vært veldig forelsket begge to. 

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...