Gå til innhold

Hvilke forsikringer får man kjøpe når man er ufør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ufør som ganske ung etter stygg bilulykke.

Da hadde jeg kun jobbet få år i arbeidslivet og trodde jeg var udødelig, og forsikringer var noe kjedelige greier som de voksne holdt på med tenkte jeg, derfor har jeg ingen forsikringer som blir utbetalt da jeg blir pensjonist.

Får jeg kjøpt noen forsikringer i det hele tatt nå?

Anonymkode: cead2...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du at du skal med en uføreforsikring når du allerede er ufør..?

Anonymkode: ee606...d14

• Liker 2
Skrevet

Gammel er du? Oh har du ingen forsikringer?

Skrevet

Bil, bolig, innbo og reiseforsikring får du helt sikkert kjøpt. 

Anonymkode: efaa7...9b4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du at du skal med en uføreforsikring når du allerede er ufør..?

Nevermind, fikk for meg at du skrev at du så etter uføreforsikring. 

Uansett, du kan prøve på kritisk sykdom og ulykkesforsikring.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nevermind, fikk for meg at du skrev at du så etter uføreforsikring. 

Uansett, du kan prøve på kritisk sykdom og ulykkesforsikring.

Får vel ikke ulykkesforsikring når jeg har rygg, nakke og hodeskade som gjør at jeg ikke klarer å jobbe?

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Du vil ikke få noen forsikringer som har med helse å gjøre, men kan selvfølgelig forsikre hus, bil osv som alle andre.

Anonymkode: af12d...82c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får vel ikke ulykkesforsikring når jeg har rygg, nakke og hodeskade som gjør at jeg ikke klarer å jobbe?

Ts

Jeg ville ringt og hørt.. banken din etc...de har forskjellige poliser i forhold til hva du kan få og ikke få.

Du har vanlig forsikring?

Skrevet
Sofakona skrev (56 minutter siden):

Jeg ville ringt og hørt.. banken din etc...de har forskjellige poliser i forhold til hva du kan få og ikke få.

Jeg har innbo og reiseforsikring

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Nei hvis du har flere invaliditetsgrader fra før så kan der bli vanskelig. 

Men hva tenker du at du skal med ulykkesforsikring om du allerede er invalid?

Skrevet
Sofakona skrev (58 minutter siden):

Hva i alle dager er en "vanlig forsikring"..?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kritisk sykdom og livsforsikring, i tillegg til vanlige (reise, innbo, hus, bil). Er gift og eier hus så da er det greit med de to første i tilfelle.

Anonymkode: e30be...ca3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har kritisk sykdom og livsforsikring, i tillegg til vanlige (reise, innbo, hus, bil). Er gift og eier hus så da er det greit med de to første i tilfelle.

Anonymkode: 

Kjøpte du livsforsikring etter at du ble syk?

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ufør pga psykisk sykdom og har og kronisk sykdom. Har kjøpt forsikring for alvorlig sykdom og for alvorlig skade etter uførhet. Du fyller bare et helseskjema der jeg f.eks ikke har forsikring mot skader som kan relateres til psykisk sykdom eller den kroniske.

Anonymkode: b2632...a8e

Skrevet (endret)

Man får ingen helseforsikring med dårlig helse. Jobber man og har helse - eller gruppelivsforsikring fra jobben så kan man ofte få tilbud, etter at man slutter i jobben, om å fortsette denne men betale selv. Det er kanskje eneste måte.

Endret av katties
Skrevet
katties skrev (3 timer siden):

Man får ingen helseforsikring med dårlig helse. Jobber man og har helse - eller gruppelivsforsikring fra jobben så kan man ofte få tilbud, etter at man slutter i jobben, om å fortsette denne men betale selv. Det er kanskje eneste måte.

Jo, det gjør man. For noe tull du kommer med her. Jeg har kritisk sykdom-, ulykkes- og behandlingsforsikring som ufør. Med dårlig helse. Men de setter de tingene du allerede sliter med som unntak, og dekker ikke ting relatert til det. Om man er uheldig og har blitt ufør på grunn av leddgikt for eksempel, så er det fortsatt en god trygghet å vite at man er forsikret dersom man skulle fått kreft, ALS, hjerneslag, hjerteinfarkt eller noe annet grusomt. 

Så du tar helt feil.

Anonymkode: 3cf30...301

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, det gjør man. For noe tull du kommer med her. Jeg har kritisk sykdom-, ulykkes- og behandlingsforsikring som ufør. Med dårlig helse. Men de setter de tingene du allerede sliter med som unntak, og dekker ikke ting relatert til det. Om man er uheldig og har blitt ufør på grunn av leddgikt for eksempel, så er det fortsatt en god trygghet å vite at man er forsikret dersom man skulle fått kreft, ALS, hjerneslag, hjerteinfarkt eller noe annet grusomt. 

Så du tar helt feil.

Så bra du har fått det. Skriv gjerne NÅR og HVOR, for når jeg NYLIG skulle finne noe, så var det så å si umulig med mye milder ting enn du nevner. Hadde man vært på familievernkontoret så var man liksom kategorisert som "psykisk syk" allerede, og kunne ikke forsikres.

Endret av katties
Skrevet

Hvor finner jeg disse forsikringene?

Ts

Skrevet
katties skrev (4 timer siden):

Så bra du har fått det. Skriv gjerne NÅR og HVOR, for når jeg NYLIG skulle finne noe, så var det så å si umulig med mye milder ting enn du nevner. Hadde man vært på familievernkontoret så var man liksom kategorisert som "psykisk syk" allerede, og kunne ikke forsikres.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor finner jeg disse forsikringene?

Ts

Gjensidige, nå nylig.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjensidige, nå nylig.

Samme her, og fikk altså ikke pga familievernkontor og søvnmsngel pga baby med kolikk, begge for 2 år siden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...