Gå til innhold

Helt Hjem, Post Nord og Posten - får vi det vi betaler for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de tre siste gangene jeg har bestilt noe som skal sendes hjem til meg opplevd at det ikke kommer men leveres ett annet sted. 
Og to av gangene måtte jeg selv "finne" pakken - senest i dag, pakken ble "Levert" av Helt Hjem Mandag i følge dem, men ingen pakke her, så jeg la ut en etterlysning på en lokal FB gruppe og i dag dukket den opp hos en i bygda som hadde funnet den hos en eldre slektning et stykke unna vår gate, sist gang ble den funnet i en grøft (jeg tuller ikke) nedesnøvet av noen unger på vei til skolen! De hadde levert den til en lærer som kjente navnet som leverte den til en forelder som bor på vei forbi her osv osv.. 
Ofte opplever vi at spesielt post nord endrer leveringssted underveis, førts til pakkeboks nær deg, så til post i butikk - og plutselig er det vilkårlig til hvilken butikk! Har opplevd å måtte kjøre flere mil forbi flere andre post i butikk for å hente - og fra det jeg ser på nett er jeg ikke alene, spørsmålet mitt til dem er alltid; hva gjør dere for å sikre at dette ikke skjer igjen? 
svaret er fraværende - så, hva kan vi som kunder gjøre for å få den tjenesten vi betaler for? 

Anonymkode: 5dc53...087

• Liker 1
Skrevet

Helt Hjem sier de har levert til meg flere ganger,  men ingen pakke å finne. Er det budet eller noen andre som stjeler? 

Anonymkode: e2bd5...3c0

Skrevet

Jeg har opplevd det samme som deg, og har dessverre ikke noe svar, men jeg føler sterkt for å påpeke at noe av problemet er fragmenteringen av ansvar som er mulig når det er nettbutikken som betaler transportøren for en tjeneste som kjøperen får. Den som skal klage, er da teknisk sett nettbutikken, men nettbutikken har ikke noe direkte incentiv til å klage, for det går ikke direkte ut over dem. På sikt går det ut over nettbutikken, men alle nettbutikker opplever det samme problemet, og ikke alle nettbutikker har det samme utvalget, så det humper og går og alle er litt mer irritert for hver gang.

Skrevet

helt hjem har vel aldri levert noe helt hjem. 

så hele navnet er vel svindell...         

Anonymkode: ce6fd...384

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har både sendt og mottatt mange pakker, brukt både posten, helt hjem og postnord. Har aldri hatt et eneste problem. 

Anonymkode: 88482...b36

• Liker 3
Skrevet

Helt hjem henger pakker med innhold for tusenvis på postkassa fullt synlig for alle som kjører forbi. Aldri igjen 
Tror aldri jeg har hatt hjemlevering fra PostNord
Har ikke opplevd problemer med Posten/Bring
Også ingen problemer med PorterBuddy

Anonymkode: 61d1a...03b

Skrevet

Du får hva du betaler for. Billig frakt.. Den eneste levering som er 100% pålitelig i Norge er DHL. 

Anonymkode: 663a8...580

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har både sendt og mottatt mange pakker, brukt både posten, helt hjem og postnord. Har aldri hatt et eneste problem. 

Anonymkode: 88482...b36

Samme her. Alltid fått levert pakkene mine der de skal leveres uansett om det har vært posten, postnord eller helthjem, og jeg bruker alle tre MYE. 

Anonymkode: ddc0b...069

Skrevet

Jeg har vært mest fornøyd med Helthjem, frem til et halvt år tilbake. Da har de ikke hatt tid til å hente pakker, de har mistet pakker i gata vår og jeg har fått beskjed at budet ikke har rukket det, så jeg mistenker presset på budene gjør at de gjør feil også. To ganger har de tatt en pakke fra postkassa som ikke var med Helthjem kode, en gang en Posten pakke jeg skulle sende og en gang en pakke til meg som jeg hadde ventet på - som førte til at jeg måtte vente i 14 dager på at de skulle spore den opp og overlevere den tilbake til Posten så de kunne levere til meg igjen. Postnord orker jeg nesten ikke skrive om en gang; de har mistet svære pakker. Og Posten er bare halvdårlig, men stabilt dårlig. 

Anonymkode: e9db5...735

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 20.32):

Du får hva du betaler for. Billig frakt.. Den eneste levering som er 100% pålitelig i Norge er DHL. 

DHL har jeg en særs dårlig erfaring med. Kort fortalt fikk jeg aldri pakken min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 20.32):

Hæ? DHL er de eneste jeg har hatt problemer med. Bodde midt i oslo og fikk ingen varsel om dag eller tidspunkt de skulle levere. Plutselig ringer de midt i arbeidstiden på en vanlig hverdag og sier de står utenfor. Også må jeg hente pakken hos en tilfeldig låsesmed på andre siden av byen 

Anonymkode: 3f260...d0f

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Anonymbruker*** said:

DHL har jeg en særs dårlig erfaring med. Kort fortalt fikk jeg aldri pakken min. 

Helt enig. Hver gang «Du var ikke hjemme» mens jeg satt og ventet hele dagen for de oppgav ikke når de kom. Verste leverandøren av alle! 

• Liker 3
Skrevet

Nei vi får sjelden hva vi betaler for.

Helthjem er dårligst her ihvertfall!

Anonymkode: 48f08...532

Skrevet

Jeg jobber i denne bransjen , men ikke i de firmaene som dere skriver her, vet at det er et ekstremt tidspress enkelte plasser å mye mangel på sjåfører, ikke at det skal være en unnskyldning men tenker da at det kan fort bli en del slurv.
Dere burde ringt direkte til firmaet dere bruker å klage der. Når jeg leverer pakker til privat personer så setter jeg ikke igjen pakken uten avtale med avsender, samt at det blir tatt bilde av hver levering.
Jeg ringer kunden på morgenen, får jeg ikke svar da så ringer jeg igjen når jeg er i nærheten av bostedet til kunden. Men det mange burde bli flinkere til er å ta telefonen eller ring tilbake, å jeg er ikke en innebygd gps så hvis GPS-en jeg bruker ikke finner riktig vei er jeg avhengig av hjelp fra kunden, så vil dere ha pakken levert helt hjem så hver behjelpelig å i det minste ring opp eller ta tlf. 

Anonymkode: 45d3a...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt enig. Hver gang «Du var ikke hjemme» mens jeg satt og ventet hele dagen for de oppgav ikke når de kom. Verste leverandøren av alle! 

Du kan be om dokumentasjon på dette, vanlig praksis er å ta bilde eller vise til en prøvd oppringning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber i denne bransjen , men ikke i de firmaene som dere skriver her, vet at det er et ekstremt tidspress enkelte plasser å mye mangel på sjåfører, ikke at det skal være en unnskyldning men tenker da at det kan fort bli en del slurv.
Dere burde ringt direkte til firmaet dere bruker å klage der. Når jeg leverer pakker til privat personer så setter jeg ikke igjen pakken uten avtale med avsender, samt at det blir tatt bilde av hver levering.
Jeg ringer kunden på morgenen, får jeg ikke svar da så ringer jeg igjen når jeg er i nærheten av bostedet til kunden. Men det mange burde bli flinkere til er å ta telefonen eller ring tilbake, å jeg er ikke en innebygd gps så hvis GPS-en jeg bruker ikke finner riktig vei er jeg avhengig av hjelp fra kunden, så vil dere ha pakken levert helt hjem så hver behjelpelig å i det minste ring opp eller ta tlf. 

Jeg tror at mange folk er redde for å ta telefonen når det ringer noen fra et nummer de er ukjent med. Jeg hadde nok heller ikke tatt telefonen på morgenen om det ringte noen jeg ikke visste hvem var. Jeg hadde heller ikke ringt opp igjen.

Send heller en sms. 

Jeg jobbet i en nettbutikk i fjor og de brukte både Postnord, helthjem og Posten. Det hendte at pakker ikke ble levert eller levert feil, og da var det nettbutikken som var den å ta kontakt med. De purret på de som skulle levere og sendte ut på nytt og fikk erstatning fra den som skulle levert. 

Jeg har aldri hatt problem med helthjem her, men både posten og postnord har sagt at de har prøvd å levere, men det er tydelig bare tull. Ikke kan de skylde på at de ikke fant fram heller, for jeg har fått pakker både før og etter de gangene de plutselig ikke fant fram. 

Som en over her som nevnte Porterbuddy, dem har jeg også veldig gode erfaringer med. De leverer på dagen og kommer og ringer på for å levere personlig. 

Anonymkode: 60244...186

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Samme erfaring her. Mistenker at de dumpet en haug med pakker på kiosken fordi de ikke hadde tid til å kjøre rundt. Måtte reise langt for å hente pakken. 

Anonymkode: 95133...e16

Skrevet

Tror det er litt avhengig av hvor man bor. De jeg kjenner i Oslo skyr Postnord som pesten. Det er helt krise om bare halvparten av det de sier stemmer. Folk som har hjemmekontor og plutselig får melding fra Postnord om at mottaker ikke svarte på verken dørklokke eller telefon. Selv om de har vært hjemme med telefonen på. Så er pakken på vei tilbake til mottaksenter eller hva det heter og det tar 3 dager til før de prøver igjen. 

Rekorden er 5mnd på å levere pakke 2 av 2. Det var mange ulike begrunnelser, men den siste var at pappen var skadet og de måtte ta den tilbake for å forsterke den før ny utkjøring. "Pakken" var en bruksanvisning. 

Litt utenfor Oslo hvor jeg bor fungerer Postnord helt fint. Aldri hatt problemer. 

Men helthjem sliter og "finner ikke" døren min selv om de må stå 2 meter fra den når de ser husnummeret mitt over døren. De er de eneste av sikkert 5 ulike leverandører som "ikke finner postkasse eller dør". 

Tror det er litt avhengig av hvem som er leder av den lokale avdelingen og hvor flinke de er på å velge ansatte. 

Anonymkode: 9cb7d...410

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror at mange folk er redde for å ta telefonen når det ringer noen fra et nummer de er ukjent med. Jeg hadde nok heller ikke tatt telefonen på morgenen om det ringte noen jeg ikke visste hvem var. Jeg hadde heller ikke ringt opp igjen.

Send heller en sms. 

Jeg jobbet i en nettbutikk i fjor og de brukte både Postnord, helthjem og Posten. Det hendte at pakker ikke ble levert eller levert feil, og da var det nettbutikken som var den å ta kontakt med. De purret på de som skulle levere og sendte ut på nytt og fikk erstatning fra den som skulle levert. 

Jeg har aldri hatt problem med helthjem her, men både posten og postnord har sagt at de har prøvd å levere, men det er tydelig bare tull. Ikke kan de skylde på at de ikke fant fram heller, for jeg har fått pakker både før og etter de gangene de plutselig ikke fant fram. 

Som en over her som nevnte Porterbuddy, dem har jeg også veldig gode erfaringer med. De leverer på dagen og kommer og ringer på for å levere personlig. 

Anonymkode: 60244...186

Sender alltid melding på hvem som har ringt, å folk kan vel også Google nummeret å da får de opp firmaet. Jeg leverer heldigvis sjeldent til privatpersoner å mest til firmaer, men det skal sies at jeg møter stort sett bare hyggelige kunder som ønsker å være behjelpelig. Jeg er veldig fornøyd med mine kunder å det tror jeg de er med meg også, jeg kommer helt opp til døren vis pakken er liten, men ofte så leverer jeg store paller som skal settes i garasjer eller noe slikt å da kommer kunden ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme erfaring her. Mistenker at de dumpet en haug med pakker på kiosken fordi de ikke hadde tid til å kjøre rundt. Måtte reise langt for å hente pakken. 

Anonymkode: 95133...e16

Det burde i såfall blitt avtalt med kunden først, de gangen jeg har gjort det er når det ikke har vært framkommelig, jeg leverer ute på svært trange å dårlige veier. Ikke alle plasser har veier som lastebiler på 22 tonn kan kjøre. Kommer an på bruksklassen på veien, det er jeg veldig nøye på som kanskje ikke alle andre sjåfører er nøye på. Jeg kjører ikke eks en lastebil på 16 tonn på en bruksklasse 8 eks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...