AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #1 Skrevet 26. januar 2024 Hei! Jeg sjekket kredittscoren min nylig. Jeg fikk "mindre god", og en score på 44 av 100. Jeg begynte i min første fulltidsjobb for to år siden, og har under gjennomsnittlig lønn (550 000). Jeg har nylig kjøpt bolig, og har studielån. Jeg føler likevel at jeg har god økonomi. Legger av noen tusenlapper i måneden til sparing i BSU og aksjesparekonto, og har noen hundre tusen spart der. Vil kredittscoren min bli bedre med årene? Mtp nedbetaling av lån og høyere lønn? Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre kredittscore? Det sto på siden at det er vanlig å ha mindre god score når man er ung og ny i arbeidslivet, men blir skikkelig bekymret kjenner jeg. Anonymkode: 82eb4...3b7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #2 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg sjekket kredittscoren min nylig. Jeg fikk "mindre god", og en score på 44 av 100. Jeg begynte i min første fulltidsjobb for to år siden, og har under gjennomsnittlig lønn (550 000). Jeg har nylig kjøpt bolig, og har studielån. Jeg føler likevel at jeg har god økonomi. Legger av noen tusenlapper i måneden til sparing i BSU og aksjesparekonto, og har noen hundre tusen spart der. Vil kredittscoren min bli bedre med årene? Mtp nedbetaling av lån og høyere lønn? Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre kredittscore? Det sto på siden at det er vanlig å ha mindre god score når man er ung og ny i arbeidslivet, men blir skikkelig bekymret kjenner jeg. Anonymkode: 82eb4...3b7 Er 28 år forresten. Anonymkode: 82eb4...3b7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #3 Skrevet 26. januar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er 28 år forresten. Anonymkode: 82eb4...3b7 Det er dårlig for kredittscoren å flytte, og å endre lønn. Så å gjøre ingenting vil forbedre scoren din fremover Anonymkode: cadb8...687
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #4 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har score på 25. Har ingen økonomiske problemer og har aldri hatt det. Har god inntekt, kun boliglån( min del er nå 2,7 mill), flere kredittkort jeg bruker aktivt, men betaler alltid ved forfall og har aldri betalt et øre i rente på dem. Aldri vært i nærheten av hverken betalingsanmerkning, har aldri fått et inkassovarsel en gang. Betaler alltid alt på forfallsdato. Eier 50 % av et hus som for tiden er verdsatt til ca 9 mill, 2 biler som står på meg, selv om jeg i realiteten eier kun 1 1/2 av dem og campingvogn til noen hundre tusen. Har også ca 800 000 i diverse investeringer. Jeg er godt voksen. Og har altså likevel kun kredittscore på 25. Har kommet til at det må være fordi jeg har variabel inntekt, selv om alminnelig inntekt i skatteoppgjøret ikke har vært under 650 000 på over 10 år. Anonymkode: 5d3e9...2e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå